o.t min son fyller 14!
WOOOW! va i hela fridens namn tar alla år vägen?
igår fyllde min store grabb 14… han e så stor nu.14!
Och lång…. de som inte pratar me han så ofta säger att han låter som en hel karl i telefonen…men det hör inte jag….
Han har flickvän…så charmig o blyg tjej. en riktig pudding 
Vilket fall som helst… här är tårtan vi ska äta ikväll… med choklad och jordgubb-rabarberfyllning…. och sockerpasta uppepå som smakar vanilj 
Och det är jag som gjort den
Oj, vilket jobb
Du är duktig du 

jösses.. grattis till charmknutten från svea..
krammm…
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Han tackar svea 

Vassego…zzååå… zzöööttt å tacka…hihi…kram
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
GRATTIS FRÅN MIG!!! ANtar att han börjar 8:an? VIlket innebär MYYYYCKET plugg 
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

malin han tackar o bockar 
jooo 8an… o mycket plugg, jag vet. o ska han fortsätta som tidigare så blir det sommarskola för hans del nästa år….
Han vill bli kock och vi har talat om hur mycket han måste anstränga sej…men det är ändå upp till honom. Jag kan ju inte gå till skolan o övervaka honom så läxor hamnar i väskan o han e tyst o sitter still o jobbar varje dag…..
men jag hoppas att det blir lite bättre än innan med mycket uppmuntran o beröm
vi kan ju bara göra vårt bästa, och det är gott nog…
#6 Jag har sökt till sommarskola,,, men inte frivilligt, utan i utbyte eller vad man ska kalla det, mot hundläger!
Det gör mig motiverad, eftersom jag älskar hundar!!
Ett tips är att plugga JÄTTE mycket innan jul… Vi fick sjuuukt mycket prov då, jag trodde det skulle vara lika mycket innnan sommaren, men där hade jag fel!
Wow vilken tårta. :D

#7 va bra gjort av dej
köpslå är en mycket bra grej…dina föräldrar får som de vill o du kan få som du vill
en win, win situation
#8 tack *bugar o bockar*
#9 Sen vet jag inte om jag kommer in på sommarskolan
Finns typ…. 52-59 platser eller vad det nu var… Men på läger ska jag i vilket fall som helst!
Fick "schemat" idag, ser kul ut! 

#10 va roligt för dej
men nu har du juh en jättebra motivation att göra ditt bästa om du kommer in…
#11 Ja, och sommarskolan är ju bara 3 timmar per dag i 3 veckor… 3 veckor är länge… men det är ju bara 3 timmar per dag… 
från 9-12..

det fixar väl du!? jag tror på dej
kram
#13 Borde göra det iaf!
fast jag tycker inte om att koncentrera mig,,, inte riktigt min grej… och eftersom det är matte och ev. engelska, så känns det ännu drygare……….
Men visst ska jag klara det!!!!! Jag är ju EVERT!!!!!!!! OCH EVERT ÄR BÄST!!!! (alla är Evert , men ändå!
)
Emalj: Det låter som en jättebra idé. Styrkekramar till dig.

du fixar det! jag e superkass på matte med…. eller rättare sagt…jag är faktiskt riktigt bra….om jag får en bra lärare! en som kan förklara på ett vettigt sätt…. DÅ är jag kanoners….
och engelskan…. alla tjata (på min tid) om att ska man klara engelskan måste man klara svenska grammatiken… TRO INTE PÅ DET!!!! det är inte sant…. jag klarade av svenskan först förra året (34 år) men engelska har jag altid haft mvg i….
lyssnar man… så blir det rätt. Läs det du skriver högt, låter det fel, så är det fel, låter det vettigt så till 99 % så är det rätt med 
sen när det gäller uttal…. det finns inte en endaste engelskspråkig människa på denna planet som talar så som våra lärare gör…. det är skolengelska och "riktig" engelska låter inte så….
och fattar du inte ändå…FRÅGA! STÄLL KRAV! GE DEJ INTE FÖRRÄNS DE FÅTT DEJ ATT FATTA!!! det är din rätt som elev…o klagar de så ifrågasätt hur du ska lära dej om du inte får fråga….. och att du inte förstår. Det är inte dej det är fel på. det är deras sett att lära ut
kramisar överallt på malin 
#16 Jag är också bra på matte om nån sitter bredvid och hjälper mig… ändå kommer lärarna (till och med spec. pedagogen) med dryga kommentarer som "du måste tro på dig själv" osv… lite drygt.. jag känner mig ju dålig i matte, när ingen har tid att hjälpa mig med matte… men jag är ju inte dålig på matte.. komplicerat det där!

#17… förstår precis vad du menar… det handlar mycket om osäkerhet, man är rädd att göra fel o inte upptäcka det o få en förklaring med en gång…. för vem minns 1 timme senare hur man tänkte?
plus att det känns tryggt att ha någon bredvid o då slappnar man lättare av….
#18 Jag minns inte det 1,5 min senare… så tveksamt!
är så fruktansvärt tankspridd!

hahaha!!! som jag då!!! 

#17 Jag vet precis vad du menar. Matte är något jag ännu idag vid 26 års ålder inte behärskar för att jag inte ens fick tillgång till speclärare…bah.. Alla gånger den stackars matteboken flög in i väggen…
Försöker själv nu att lära barnen jag jobbar med att matte är roligt så dom ska slippa samma problem som jag hade…