överkänslig
Jag har inte haft en enda dagstidning hemma på evigheter. Köpte dagens tidning och upptäcker att jag är SUPER-överkänslig mot doften av trycksvärtan (tror jag) Nyser och må illa och ryser av obehag när jag tar i tidningen.
Var tvungen att ta ut tidningen innan jag skulle bli tokig. Nu sitter den där äckliga doften kvar i näsan 
Fler som har denna överkänslighet?

nä…. men däremot så har jag märkt att olika tidningar luktar olika mkt…
tex GT luktar mer än aftonbladet…. o GP luktar inte alls lika mkt som de 2 andra…. tror det har mkt att göra med vilken kvalitet det är på papperet…. (min egna teori)
Hmm, kanske det hänger på kvalitén, he he. Är fortfarande helt förstörd i näsan och känner obehag

men det luktar äckligt…och man blir så läskig om händerna *ryser*
Ja, precis. Det känns jätteäckligt om händerna när man tagit i en tidning. Ryser oxå bara jag tänker på det

uuurrrkkk!!!
Har blivit ännu värre nu
Tungt med andningen och rethosta, huvudvärk och trött och trycksvärtestanken sitter kvar

du får köra en nässkölj hjärtat… spola rent systemet 
Köper aldrig kvällstidningar. Gillar inte nyheterna för det är bara skvalelr och elände. Intresserar mig inte ett dugg. Kan gå in på aftonbladet och läsa det som jag tycker verkar roligt.
Dom lokala tidningar läser jag endast då jag är på jobbet, mest för Messa-spalterna.
ät ahlgrens bilar!!!!!!!!! Det hjälper mot ALLT!
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

hahahaha!!!!
fast du ska inte stoppa Ahlgrens bilar i näsan
Det blir motsatt effekt! Du kan bli rosa i näsan, eller grön… eller vit….
Det färgar av sig på allt, kläder, djur.. Så man ska bara äta det med handskar, annars fastnar färgen på händerna och går aldrig bort…
Eller , det finns en tvål som heter "Evert's tvål - funkar på allt, även Ahlgrens bilar"…. Den funkar, men den är dyr!! Riktigt dyr!
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Har inte problemet själv men vet att det finns de som reagerar på trycksvärta!
Det var nog något annat söm gjorde mig extra känslig för jag fick feber senare och jätte ont i kroppen. Mår inge vidare idag 

Vissa lukter har jag svårt för t.ex när disktrasan börjar bli gammal(byter den rätt ofta
) blomkål, urk vilken lukt.
Min dotter kan inte ta i böcker eller tidningar när hon precis har tvättat händerna.
Visst förgyller vi världen,alla vi med våra egenheter.

Krya på dig Aspie! Hoppas att det inte är så allvarligt.
Nä, det var nog inte så allvarligt eller så hade jag bra motsånd i kroppen för en gångs skull för min bekant var utslagen i en vecka av samma sak, och jag börjar må ganska bra, nästan som vanligt