Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikett: läkemedel-behandlingar
Läst 1578 ggr
[YlvaP]
0

Någon som har en sån här?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag köpte denna idag till alla mediciner. Jag har gjort som så att jag har använt alla fack och tar en gång om dagen. Så det räcker 3 veckor. Det stod så på lappen som kom med iaf. :p

[aspie]
0

Ja, jag har en sån fast större där jag kan lägga i hela veckoransonen. De är jättebra tycker jag som glömmer så mkt, men trots det så glömmer jag ändå ibland OskyldigSkäms

Emaljoh4
0

Min farmor hade en sån,.. fast hoon är död! Gråter

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

[YlvaP]
0

Jag har mobilen som ringer varje dag. Morgon som kväll men jag kunde ta medicinerna på kvällen sa min psykiatriker så nu skall jag göra så.

Och om jag inte tar när det ringer så glömmer jag det.

[aspie]
0

Ha, jag klickade bara på snooze när min mobil påminde om medicinen så jag gav upp den grejen. Blev stressad av alla påminnelse pip oxå.

Nu har jag min medicindosa där jag har kaffet så kommer jag ihåg att ta dem på morgonen. På kvällen är det lättare att komma ihåg för då har jag mer ångest och måste ta lugnande och sömntablett för att kunna sova

[YlvaP]
0

Jag tog alltid på morgon när jag åt frukost. Den står också på diskbänken men nu behöver jag en kvällsmedicin (har ju haft det ett tag) och dom andra kan jag på kvällen så jag gjorde om det.

[aspie]
0

Ja, bara det funkar så spelar ju sättet att bli påmind ingen roll Flört

[YlvaP]
0

Nä precis. Gubben brukar var snäll och hämta min medicin när det ringer på kvällarna.

Oj jag kom på en sak. Jag tar medicinen 20:30 men nu när jag börjar jobba igen så slutar jag inte förrän 21:30 och det är inte alltid som man kommer iväg i tid och bilresan hem tar 30-35 minuter. Då kan jag ju inte ta min medicin då utan det måste bli senare men då blir det sent för mig.

Jaja jag kommer på något säkert.

[aspie]
0

Men vilken lyx! Att ha gubben till å hämta medicinen FörvånadGlad

Undrar om man kan hyra en medicinhämtare Obestämd

Det gör nog inte så mkt om du får i dig dina piller 1 timme senare. Eller har läkaren sagt att det är så exakt man måste ta sina piller? I så fall, kan du inte ta dina morgonpiller lite senare?

[YlvaP]
0

Nä det gör inget men Triptylen som jag tar varje kväll tar 2 timmar att verka och nu när jag tar bara en så tar det lite längre tid.

Japp min man är sååå underbar och snäll. :D

[aspie]
0

Jaha, det var så du menade med medicinen, då förstår jag.Glad

Är glad för din skull att du har en så fin omtänksam man Flört

[YlvaP]
0

Japp det är jag med för vi kompleterar varandra jättebra och så. Vi kan läsa varandras tankar osv. Hihi. Hittade han på nätet. På Passagen date faktiskt haha..

[aspie]
0

Ojdå, Jag hittade oxå min man via nätet men det visade sig att han var psykopat

[YlvaP]
0

Ja så kan det gå. Det var något i det han skrev som jag fastnade för. Det måste ha varit ödet.

[aspie]
0

Hur länge sedan var det ni fick kontakt där då?

Jag själv vågar aldrig mer ha en man i närheten

[YlvaP]
0

I nästan exakt nio år sedan. :D

[aspie]
0

Uj uj, det var länge sedan. Då har du nog inget att oroa dig för heller, för hade han varit som mitt ex borde du ha märkt det vid det här laget.

Önskar er all lycka i världen och att er kärlek alltid ska bestå Flört

Kram till dig och ge din gubbe en oxå bara för att han är så snäll och go mot digGlad

[YlvaP]
0

Men det höll på att gå illa för lite mer än två år sedan. Lämnade in första pappret på skiljsmässa faktiskt. Det var för att vi inte pratade med varandra. Jag höll tyst för mig själv om mina känslor och involverade inte in honom. Han blev nere för att han kände sig utanför. Han hade till och med en brud i två månader ca. Jag hade inte hunnit flytta ut. Vi tre plus barnen i samma hus. Men det var hon som bestämde och gjorde en massa saker. Han ville ta det lugnt osv osv. Men gubben och jag pratade med varandra och även familjerådgivningen en gång och nu är det lite lättare att prata med honom fast jag pratar inte om mina djupare känslor. Men han förstår mig nu och vi kan se bakåt hur det måste ha varit för mig. Nu när jag får diagnoser osv. Hade vi vetat det då så hade det nog inte gått så långt och jag är glad att jag får komma till en och prata.

[aspie]
0

Åh så skkönt att det gick bra. tycker det är så hemskt när par separerar

[YlvaP]
0

Japp och vi har blivit starkare som ett par också. Folk runt omkring kan inte fatta hur vi hade det men vi är annorlunda. Hur kunde hon bo där och hur kunde du ha sex med din man efter dom två och hur kan du förlåta honom och en massa annat. Men jag har förlåtit och även när han var otrogen mot henne ett år efter att han sparkade ut henne så att säga. Men JAG VET att han är inte en sån person som är otrogen på det sättet utan hon hade kommit till hans båt och trodde att hon skulle få komma tillbaka och han hade druckit massor för att våga prata med henne. Det var en gång. Och ja jag litar på honom efter det men jag krävde att han gjorde tester innan jag hade sex med honom. :p

[aspie]
0

Ojdå, så hans andra flickvän bodde under samma tak som du? Förvånad

Det hade jag aldrig fixat. Vad bra att du stod ut och att ni har det bättre idag

[YlvaP]
0

Ja det gjorde hon. Men hon och han bodde i källaren. resten av huset fick jag och ungarna. Och det var ju liksom inte så lätt att skaffa något nytt. Jättedåligt med sånt på Åland. Hon praktiskt taget flytta in här direkt efter att vi hade gjort slut.

Men nu vill jag inte prata mer om det.

[aspie]
0

Nä, jag förstår det. Och inte behöver du gör det heller. Kram på dig Flört

[YlvaP]
0

Tack aspie. :D

Mysan59
0

#0 En sån har jag också Glad

linhof
0

jag har sån med Skrattande en röd för morgonmedz o en blå för nattmedz Skrattande