Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettutredningar-hur-var-när-varför
Läst 2106 ggr
[Fiction]
0

Äntligen!

Den 16 juni är det äntligen dags för min utredning! Det lönade sig att kontakta vårdgarantikansliet, således. :)

Froddel
0

Grattis, vad glad jag blir för din skull. Lycka till nuGlad

Grodan77
0

vårdgarantikansliet??? vårdgarnaticervice menade du???

[Fiction]
0

#2 Nej, här i Sthlm heter det Vårdgarantikansliet. Men på vissa andra orter heter det Vårdgarantiservice, det stämmer.

[Fiction]
0

#1 Tack! Det skall bli sååååå skönt att få rätsida på allting. :)

Fyrpihls
0

Vad skönt… hoppas allt kommer g¨å snabbt och bra..

Puhlo
0

Heja Fiction! Nu när du äntligen har fått ett datum, ska du se att det går undan!

[Fiction]
0

I dag fick jag hem papper från den neuropsykiatriska enheten med datum och plats för var och när utredningen skall äga rum. Och till min förfäran såg jag att den person som skall utreda mig är en nära vän till min pojkvän. Gah. Kan man ha mer otur?! Nu vet jag varken ut eller in. Vill ju inte gå och vänta ytterligare, men samtidigt är det kanske inte helt lyckat om hon sitter och läser i min journal med tanke på hur insyltad hon är i min pojkväns liv.

[aspie]
0

Prata med din pojkvän om detta eller ännu bättre byt läkare och säg som det är, att läkaren är för nära er familj. Det måste de ju förstå, eller?

[YlvaP]
0

Vad skönt. SJälv har jag äntligen fått bekräftelsen att min remiss är skickad. Längtar tills jag får komma dit.

[Fiction]
0

#8 Nu är det dock lite mer komplicerat än så… Väljer jag att byta psykolog för utredningen, finns det en stor risk att jag måste vänta ytterligare ett par månader innan jag får nästa utredningsmöjlighet och just nu knns det ganska akut med en utredning.

Mysan59
0

Men vad typiskt! Jag som bara tänkte skriva grattis… Kan bara skriva med en hand, den andra armen är upptagen av en liten person som är en vecka gammal Skrattande

Hoppas det löser sig.

Kram

[Fiction]
0

#11 Det löste sig dock, de uteslöt min pojkväns väninna från utredningsteamet. Jag var där på mitt första möte idag och han jag pratade med var jättebra. :D Om de tester jag kommer få göra bekräftar det jag berättade idag, så får en ADHD-diagnos. Det mesta tydde på det, tyckte han…

Det är så ofattbart skönt att äntligen bli tagen på allvar!!!

linhof
0

Gratulerar Skrattande

[Fiction]
0

#13 Tack! Det känns alldeles underbart, måste jag säga. Skrattande