Åt rätt håll
Nytt besök hos psykologen idag. Tog ju med mig syster, vilket kändes mycket bra. Hon berättade massvis som var viktigt för mig och som jag inte heller visste om. Hon hade pratat mycket med våra föräldrar och de har funderat och inser nog att allt inte riktigt står rätt till. I början var de väldigt anti tanken och tyckte det lät konstigt, men ja.. efter mycket funderande så inser de att en AS-diagnos inte är helt åt fel håll ändå.
IAf, min psykolog betvivlar det fortfarande lite. Men så har han bara haft 2 timmar på sig att höra ett urval av vad vi berättat. Han har inte heller samma erfarenhet av syndromet. Nåja. Vi har iaf tillsammans skrivit en ansökan om utredning som han ska komplettera med lite papper från honom och skicka iväg. Så får vi se hur lång tid de tar.. Men det är iaf på gång. Jag kommer få en utredning och jag är relativt säker på diagnos trots allt. Jag känner igen mig i 99% av allt jag läst.. Men problemet är att jag är kvinna, och vi är svårare att sätta diagnos på. Vi lär oss lättare att gömma våra problem, vi lär oss att hantera situationer med social kontakt. Jag har lärt mig hur man ska bete sig. Men det känns inte rätt. Småprat är skitjobbigt och ibland vet jag inte hur man ska göra.. vad man ska säga eller när. Men jag VET, för jag har lärt mig, att väder kan man alltid prata om.. men det känns helt fel och totalt onödigt.
*kramar om er alla*
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
Äh, nu vart det så där igen, att jag inte kommer på nåt att skriva…
Hoppas det går bra för dig!
(Jag får inte in din text ordentligt just nu, känner mig okoncentrerad.) 
Puh vad skönt! 
Det var lite svårt för jag förstod inte riktigt och så kunde jag inte koncentrera mig ordentligt heller, fast jag ville ge några tröstande ord.
Jag i ett nötskal 
Ja men just det, det där lästa jag, men hade ingen kommentar (då heller) men höll iaf tyst då 
Hur som helst, hoppas du får komma på utredning, för det är väl det du vill, så du får svar….

när det gällde min dotters utredning om AS så var jag lite osäker innan på om det stämde eller inte… det svåra är ju att alla med AS inte är lika…. o att killar o tjejer kan skilja sej åt….men jag hade turen att träffa på en som kunde berätta lite mer hur det brukar vara för tjejer….sen gjorde vi utredningen o hon fick sin diagnos…
jättebra att du verkar ha bra kontakt med din syster….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/