Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettutanför-ämnet
Läst 1835 ggr
Emaljoh4
0

2 olika personer

Kan man vara 2 olika personer?

Jag är antingen Malin eller "Evert"…

Jag är tyst, inåtvänd, nästan för passiv, inte såhär som springer runt och skriker på stan.. ändå är det jobbigt att koncentrera sig m.m

Sen är jag Evert ibland.. Då springer jag runt på stan och ropar och skriker och gör jätte mycket ljud. Kan inte sitta still osv.. Jag blir alltså hyper och vääääldigt galen… folk bara kollar kooooonstigt på mig..

Sen kan jag vara konstig när jag är Malin också, men inte på samma sätt som när jag är Evert!

Det är jobbigt att vara Evert! Rynkar på näsan

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Emaljoh4
0

Jag är Malin när jag är själv och Evert när det är människor i närheten!

barbabok
0

Bara två??!!Flört

Skämt och sido så har vi väl en massa olika roller i olika sammanhang,sedan att du har namn på din andra roll är väl inte så konstigt tycker jag.

Är det något du mår dåligt över så ska du ju ta tag i det,anars är det väl en bra ventil att få leva ut alla sina sidor.

Mysan59
0

#2 Håller med! Känner mig som olika personer lite då och då Flört

Emaljoh4
0

Det är bra att jag har ett till namn! - Evert! Skrattande

Svea-
0

hhmm.. svår fråga.. jag vet inte.. det verkar ju så malin,evert å jag tycker det e helt ok gillar er båda två..krammmmmm

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

linhof
0

visst kan man ha olika personligheter (personer)… det är inget konstigt alls. Ibland kan det vara kroppens sätt att ta hand om något som är jobbigt. Ibland så är det bara så.

Man har ju så att säga olika "overaller" man hoppar i på olika ställen. jobbet e man på ett vis, skolan ett annat, med kompisar ett tredje, som mamma på ett sätt, kvinna, på ett annat, malin på ytterligare ett sett osv….Flört

tex: Malin har svårt att hantera sociala situationer och finner det psykologiskt stressande… då kan hjärnan utveckla en "person" (i detta fallet Evert) som kommer fram i sådana situationer när Malin inte klarar av det….

Detta kan man plocka fram/skapa medvetet eller helt omedvetet…. för att skydda sej.

I ditt fall så tror jag att du skapat "Evert" själv…för i jobbiga situationer så är det lättare om man är någon annan…. för då kan man kanske våga göra sånt man inte vågar annars?

Det kan oxå vara en sjukdom…. men det kan inte vi avgöra. Men Malin och Evert skall tala om detta för doktorn när ni får komma dit Skrattande

Har du flera personer än evert malin? för min del får du ha hur många du vill…bara de är snälla med dej…o uppför sej Kyss

(nu blev det lååångt)

Emaljoh4
0

#6 Hahaha, tror jag bara har 2 personer,,, iaf som är namngett!

Men jag har andra namn som jkag brukar kalla min vänner…

som Evert, Sven, Plåt-Nisse, Klas-göran och lite andra namn.. Skrattande

Alla känner Evert, Evert känner ingen!

Skrattande

linhof
0

nääää alla känner APAN men apan känner ingen!

puss på evert o kram på malin

Emaljoh4
0

#8 fast jag har gjort om den till "Alla känner Evert, Evert känner ingen" Skrattande

Eller  ännu bättre ! :

"Alla hör Evert, Evert hör ingen" Skrattande

linhof
0

hehe… men malin då? ingen får glömma malin! inte du heller!

Emaljoh4
0

Okej, får hitta på något om mig också.. Flört

fast jag hittar inte på något.. Gråter

Malin är tråkig, et är roligare att vara EEEEEVERT!!!!!!!!!!!

linhof
0

Men jag gillar faktiskt malin bättre! så det så!…

sen tror jag nog att du mår lite dåligt över detta med hundkursen…o tar fram evert nu för malin orkar inte nu….

Men du ska veta att vi finns för dej gumman Glad

Emaljoh4
0

#12 Fast inte bara hundlägret….. även en kompis svikande som jag nyss skrev om i tråden "besviken"……..

Jag gillar att vara Evert när allt är dåligt.. för då är jag överdrivet glad istället för att vara superdeppig! Obestämd Glad

Även om jag mår dåligt på insidan! Malin känner sig ensam i sin ensamhet.. Evert känner sig också lite ensam, men inte så ensam som Malin.

linhof
0

men det är viktigt att släppa ut besvikelsen me…. annars kan det gro o bli stort o väldigt svårt att ta i tu me sen….

Emaljoh4
0

#14 fast det vill jag inte!

linhof
0

#15 förstår det…men gör du inte det nu så lär det attackera dej med full styrka senare… o DET vill du inte

Emaljoh4
0

#16 Nej, du har rätt! Glad

linhof
0

#17 jag vet Flört det är det fina med att vara vuxen…. man kan dela med sej av erfarenheten man har samlat på sej så andra slipper göra misstag Glad

Emaljoh4
0

#18 Sen är vi tonåringar bra på att göra precis tvärtom av det som sägs till oss! Skrattande

linhof
0

#19 jag vet…har ju vart en själv för inte såååå längesedan Flört + att jag har en hemma med…. men som sagt jag kan bara tala om vad som vore bäst o du väljer själv …. det är ju du som får leva med ditt val sen, inte jag

Emaljoh4
0

#20 Men du får ju lyssna mitt gnäll om jag skriver här  på sajten! Flört fast då har du ju redan tipsat mig!

linhof
0

#21 vet du min vän? jag väljer själv om jag vill lyssna eller inte Flört sen mina "tips" blir du inte av me…. de kommer att hagla över dej vare sej du vill eller inte *moahahahaha*

nä, skämtar lite men du får stå ut…jag ser hur dåligt du mår…trots evert (eller pga) så ja kommer inte sluta "tipsa"

kram vännenKyss

Emaljoh4
0

#22 Hahah Skrattande Idag är jag malin..

linhof
0

#23 jag märkte att evert gav upp vid 14 tiden Flört o mitt tjöt kanske inte e helt onödigt ändå Kyss

Emaljoh4
0

#24 Skrattande