Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 1720 ggr
barbabok
0

Alternativ medicin

Har ni provat någon alternativ medicin.

Jag har gått hos homeopat två olika omångar.Jag blev av med nöt/nickelallergi

och nu senast mitt gräsliga pms humör..(familjen är tacksamGlad)

[YlvaP]
0

Nä jag har inte provat något sånt. Jo lite akupunktur när jag var gravid och hade hemsa foglossningar och ischas. :D

Mysan59
0

Akupunktur för många många år sen, mot värken i nacken.

Homeopat skulle jag vilja prova.

Froddel
0

Ja det enda jag provat är som #1, dvs akupunktur och det var mot spänningshuvudvärk. Hade haft det konstant i säkert ett år, med endast ca 2-3 problemfria dagar i månaden. Efter att ha gått där i 2-3 månader så började den sakta försvinna.

Sen har jag bara haft funderingar på att prova homeopati mot mina onda hälar, men vet inte om det kommer vara bortkastade pengar.

linhof
0

akupunktur mot bäckensmärtor vid graviditet (funkade) och mot nervsmärtor i en fot(funkade inte)

barbabok
0

grejen  med homeopatmedicin att man kan bli sämre till en början när allt ska ut,och då är det ju lätt att man ger upp men efter tag blir man bättre.

akupunktur hade jag under hela förlossningen av sonen,funkade kanon.

Froddel
0

#5  Kanske är värt att prova ändå! ….nån gång om hundra år när jag förhoppningsvis har en bättre ekonomiObestämd…vet du om det är dyrt?

linhof
0

#5 ja skulle ha det när barn 3 skulle komma…men när det var dags bad jag barnmorskan fara o flyga… hade sååå ont o kunde inte röra mej alls…

barbabok
0

det är lite olika priser tror jag . Han jag har gått hos är väldigt eftertraktad alltså= dyrRynkar på näsan. Men om man slår ut det på mediciner som man annars måste äta så blir det nog inte så mycket dyrare.

Min granne är också homeopat och har kurser i hur du "kokar" egen medicin. Funderar på att hänga på där.