"närhetsbrist"......
Hmm… det känns som jag har "närhetsbrist"…
jag orkar inte krama någon, eller snarare törs inte.. är väl rädd för att bli bortputtad m.m… Men ändå saknar jag kramar/närhet…… jäääätte mycket, och det gör inte saken bättre att jag känner mig superensam!
Sen orkar jag inte krama folk.. det är ansträngande.. känns som att jag inte vet hur man gör.. ibland.. även om jag vet det..
Sen känner jag mig så less på att träffa människor.. Jag orkar snart inte.. det är sååå ansträngande.. ju fler folk, ju jobbigare är det,..
Suck.. Denna ensamhet är jobbig och hemsk…. 
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
och så måste jag erkänna att jag saknar min familj liiiiiite………
Då finns det iaf någon i min närhet.. även om de jämt är jobbiga nästan!

kramar i massor genom rymden.. inte mycket men jag vet inte,,,karmar………..i alla fall…
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Jaa, kram på dig Malin
. Vet hur jobbigt det där är, jag har typ samma problem.
Ett tips är (en grej vi jobba med under min förra utbildning) att istället för att krama någon för att få närhet, så sitter man rygg mot rygg. Många gånger kan det vara mer obehagligt när folk kommer för nära framifrån, eftersom alla människor har ett visst behov av "eget space" runt omkring en. Jag själv har typ minst en och en halv meter och när folk kommer innanför den gränsen så inkräktar dom på min integritet.
Men med denna övning gick det lättare. Det var många i klassen som upplevde detta positivt. kanske värt att prova?
#3 Hmm.. Jag har svårt att fata typ.. meningen med det!
är det bara jag som vet då att jag vill ha närhet, eller säger man det? x).. alltså, säger man att man kan sitta rygg mot rygg istället för att kramas?

#4 Nä, eller jo på sätt o vis….tänk nu när din kompis kommer hem, då kanske du känner att du vill krama om henne riktigt ordentligt o länge fast att det tar emot eftersom du kanske tycker det är jobbigt med närheten. Säg då till henne att du har en liten övning som du skulle vilja pröva…t ex ni kanske sätter er ner för att prata och då kan ni sitta där o prata fast rygg mot rygg en stund. Istället för att sitta mitt emot varandra menar jag. På så sätt kanske du kan känna lite närhet utan att man måste kramas o hålla på hela tiden.
Men det är klart, säger man det till vem som helst t ex istället för en kram, ja då kanske folk tror att man är lite knäpp
Fast jag såg även något relationsprogram på tv för ett tag sedan om ett par som inte kunde kommunicera med varandra utan att börja bråka, och då använde sig familjeterapeuten just av denna övning.
#5 Hon är den enda som jag inte har nåt emot att krama eller närhet överhuvudtaget
(känner mig helt enkelt trygg i hennes närvaro…). Fast jag har ändå svårt för detta spontankramande.. alltså, jag kan inte bara gå fram och krama henne (eller någon överhuvudtaget… min mamma ibland..)utan att hon först kramar mig om du fattar vad jag menar…
Kan det då vara svårt för folk att veta att jag tkr om kramar? När jag aldrig kramar först eller hur man säger..
Sen tror jag aldrig att hon skulle puttat bort mig eller på något sätt visa att det inte är okej.. (hon är ju vuxen, och vissa vuxna tänker lite längre ibland!
) Men jag tkr ändå att det är så fruktansvärt svårt!

Ja, det kan säkert vara svårt för somliga att veta att du tycker om kramar då, jag vet inte faktiskt..fast kramar du tillbaka när de kramar dig så känner dom säkert om du är med på det eller inte.
Jag har berättat för folk runt omkring mig att jag inte är så förtjust i att kramas så då vet dom och därmed gör det att min press minskar betydligt.
#7 Det är ju bra! 
Det är bara o kramas?
jag tror du vet hur man gör, du tycker nog bara det är jobbigt o tänker att du gör fel… Då blir det fel för dig…. men inte för personen som kramar dig, hoppas de blir bättre Kraamar^^
#9 Jag tkr/tänker nog inte att jag kommer göra fel.. snarare att personen kommer avisa mig och tycka att jag är konstig eller nåt… 
okej, jag är jämt rädd, för att göra fel eller, liknande som du säger xD
#11 Jag kan också vara ganska rädd för att göra fel.. men inte på det området tror jag.. men annars x) kanske ligger lite i våran ålder också! 
Ja de är nog sant:O