orka lyssna..
Jag har märkt min oförmåga att lyssna!
Säger nån till mig att göra något, så hör jag de första orden, sen tar det slut och jag gör direkt det som jag har blivit tillsagd utan att lyssna klart..
Ett exempel :
Jag och en vän står och gör middag… Vännen frågar säger.
"Du kan hälla i riset i kastrullen när det kokar.."..
Hur mycket tror ni jag hör?
"du kan hälla i riset i kastrullen…" sen tar det stopp och jag slänger riset i kastrullen…
Min vän
- "Jag sa ju när det kokade!
"
- Men jag lyssnade bara på det första du sa..
- Jag vet, skulle bara se hur bra du lyssnade…
Eftersom min vän känner mig väldigt bra, så vet hon att jag har svårt att orka lyssna på hela meningen, så ibland testar hon och ser hur mycket jag lyssnar..
Det är iaf jobbigt att lyssna.. jag lyssnar aldrig klart allt.. jag lyssnar bara på de första orden, sen lyssnar jag inget mer..
Det är lite jobbigt.. gör så ,mycket fel och sånt då..
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Äsch lyssna klart vad är det? Det finns ju så mycket annat att tänka på…
#1 Precis! 
Så man ska nog alltid säger de viktiga detaljerna först.. Inte konstigt att jag missar allt folk säger.. jag lyssnar ju inte.. eller bara på saker jag intesserar mig för..
Men handlar det om nåt jag ska göra, då orkar jag verkligen inte lyssna klart.. 

lyssna är överskattat 
de får väl lära sej att tala i korta meningar om de har problem med att du inte lyssnar färdigt… inte ditt fel att de talar så läääänge 
#4 Vet inte om "häll i riset när det kokar" är en lång mening… men när man säger det oviktiga först.. då tror jag att det är viktigast!
haha…
Men hon vet ju hur jag är.. hahaha… Lite kul att se att jag lyssnar så dåligt och är så ouppmärksam! ;)
Känner igen mig där, när någon börjar ställa en fråga/säga nåt till mig svarar jag så fort jag tror jag vet vad de tänker fråga eftersom jag inte orkar vänta, det kan ibland bli helt fel då personen i fråga hade tänkt ställa en helt annan fråga.

VA…va sa du?
äähhh…va? sa du nått?
mmm…VA?
mina svar.. jag kan bara inte lyssna…vet ej hur man gör..VA?!
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.