Concerta / Lamotigrin
Är det någon som vet hur fort Concerta verkar eller hur lång tid det kan ta innan man känner av någon effekt av den? (förstår ju att det är individuellt men på ett ungefär)
Likaså med Lamotigrinet?
Hittar ingen infå på FASS… någon som vet?
/Camilla

hhmm..concertan äter jag.. men det e u jättesvårt å säga när den började ge effekt så att jag själv förstod det.. annars börjar den ju verkar efter du tagit den…
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Okej, jo jag tänkte nog att det var så eftersom den har en verkningstid på 12 timmar. Men många mediciner har ju inte "riktig" effekt förräns efter några veckor.
Just nu märker jag inte så mycket mer än att jag blir konstig av biverkningar när den håller på att gå ur kroppen på kvällen. Pulsen slår (härom kvällen hade jag en puls på 128) som attan och hjärtat likaså, orolig i kroppen och kliig inuti kroppen främst i benen. Igår var jag så plockig att jag trodde jag skulle få fnatt, men det lägger sig efter 1-2 timmar som tur är. Inte alls samma på morgonen när jag tagit den…
Har du också upplevt detta? Vilken dos har du nu?
Jag blir jäääääätttttteeeeeee trött när concertan går ur, ibland får jag ångest och blir rastlös…
Den ska ju vara relativt direktverkande och man kan känna exakt när den går ur…
och man kan också märka om man glömt att ta den.
Mest på att man blir så ostrukturerad och okoncentrerad då… hi hi
Den ska ju vara relativt direktverkande och man kan känna exakt när den går ur…
och man kan också märka om man glömt att ta den.
Mest på att man blir så ostrukturerad och okoncentrerad då… hi hi