hur gör ni?Ångest?
ja, då börjar jag dagen med en dos av två treo, två citodon (mot ryggen) och två Xanor… sen försöker jag ligga kvar i sängen ett tag till och intala mig att Dagen idag är en bra dag…
Går upp och äter Fil och K special… och ja i värsta fall får jag ta en dos till….
fast det är verkligen ingen bra start.. jag vet

alla har vi ju våra sätt .. å jag frågade vad ni gjorde ej vad som ev var bra eller dåligt.. så tack för svaret Fyrpihls…
söt katt du har på visningsbilden…
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
ännu mer katt kan du se på www.fyrpihls.se
Hur är det med ångesten idag??
Jag har världens ångest för jag har 1000 saker att göra för vi ska iväg med husvagnen, och ju mer press jag har desto mindre blir det gjort… ja du fattar säkert…

jooo..ångesten är min ständiga föleslagare…tyvärr.. har oxå en miljon saker å göra som jag fan bara måste.. å jag sitter här å kommer ej i gång..
jösses så superfina katter ni har.. å jättefin hemsida..
syrran föder upp skogisar..å jag har hittekatter…jaaa..heergud..
hoppas du lyckas med å fixa lite som du nu måte i dag.. så livet nån dag kan bli lite enklare,,

Jag accepterar den så gott det går och försöker fokusera på det som är bra.
Nej det hjälper inte då men jag tror att det går över fortare på det viset. Att jag liksom har laddat med positiva tankar tills jag är beredd att ta emot dem…eller nåt sånt…
pEr

# 6 okej,,, jo jag försöker oxå tänka positivt.. men jag kommer ej över själva ångestbiten ändå,,ångesten äger mig.. å det vill jag ej.. i dag å i princip alla andra dagar kämpar jag för å komma i gång å göra det som måste göras.. men det e så förbannat svårt,, hispig,illamånede,,å hhuuaaäähh…helvete helt enkelt,,
life i a bitch and Im not…

Jag vet inte..promenera, när jag känner att den är på gång försöker jag sysselsätta mig och hoppas på att jag kan fokusera tillräckligt på det jag gör för att hindra ångesten. Är den väl igång är det inte mycket som hjälper tyvärr.

tack för tipsen.. å kram

Jag tror det man ska göra är att lära sig känna igen när den är på väg och redan där försöka göra något åt ångesten. När den redan kommit fram och slagit till är det så svårt att göra något åt det. Det är inte omöjligt men det är så mycket lättare om man själv kan ligga steget före. Sen vad som är bra för just dig att avleda med är ju individuellt. För mig är promenader och någon form av fysiskt arbete rätt bra. Eller ringa någon och prata strunt. Tidigare byggde jag mycket lego när ångesten var på väg, det småpilliga och konstruerande fick mig såpass koncentrerad att jag lyckades slippa ångesten ibland.