Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettmedlemspresentationer
Läst 2238 ggr
tommy999
0

Hej på er

Hej. Jag är ny här och har mycket funderingar och tankar. Jag väntar på utredning för ADHD och ev. autism. Har haft en tuff uppväxt med mycket mobbing och skit, mår trots det förhållandevis bra nu, men längtar tills utredningen är klar och man kan börja ta itu med problemen ordentligt. Undrar ni något mer så går det bra att skicka ett meddelande. Kram på er.

Svea-
0

Tjingelinge tommy999 … välkomen hit… här trivs jag som fisken i vattnet många härliga underbara människor.. här e jag i princip varje dag å får stöd,röd,tröst karmar å massa annat.. plus att dom som e här förstår mig på ett förbannat bra sätt..

Hoppas utredningen blir av snart å livet ditt ska vara glatt,härligt å helt enkelt underbart!

KRAM

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

[aspie]
0

Hej och välkommen Tommy!

Har du börjat din utredning eller väntar du fortfarande? Min dotter fick diagnosen Aspegers och kombinerad ADHD när hon var 19år. Hon hade oxå ett helvete med mobbing och annat skit

tommy999
0

Tack ska ni ha. Jag känner mig redan välkommen. Jag väntar på utredning. Jag har genomgått förberedande utredning med frågeformulär intervjuer och test, men jag får nog vänta ett år minst på "stora" utredningen, men man har kommit fram till att det nog lutar åt ADHD med inslag av autism.

[aspie]
0

#3 Jag har oxå bara gjort den förberedande utredningen och då sa de att jag uppfyllde kriterierna för ADHD och "något mer" vad det nu kan vara. Längtar som bara den tills jag får börja den stora utredningen

Emaljoh4
0

HEEEEEEEEEEEEEEEJ, jag är evert!!!!!!!! OCH jag tkr om Ahlgrens bilar!

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

[aspie]
0

#5 Nej du heter Malin och gillar algrens bilarTungan ute

Emaljoh4
0

fast jag är Evert iooockså! :)

tommy999
0

Hej Evert och Malin. Jag gillar också bilar och är lite Ragnar iblandSkrattande

Svea-
0

Japp så här e det tommy999 här får vi alla vara den/dom vi är…visst e det underbart.. malin/evert e helt underbara båda två.. hahahha..å kram igen..

Emaljoh4
0

vad är ragnar?

tommy999
0

Kram tebaks.

JohannaEkroth
0

Välkommen! Tungan ute Jag väntar på utredning och har nog ADHD/ADD med instlag av Aperger. Eventuellt lite ODD också.

Eller så är jag bara väldigt egen, osocial IRL Tungan ute, går mina egna vägar, lever i min egen drömvärld och älskar att trotsa när jag inte får som jag vill! Foten i munnen

Det återstår att se.

Hanna kallas jag iaf. Flört

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

tommy999
0

Hej Hanna, Tack. Hoppas att du inte behöver vänta för länge.

Malin: Jag menade att jag också känner mig som flera personer ibland, jag har inga namn på mina men jag kallade, den ena för Ragnar.Skrattande 

"Jag har inga namn på mina, men jag kallar den ena för Ragnar" Jo jag tackar. Här har vi koll på läget! Jag var ytterligare en person för flera år sedan, det känns nästan som ett annat liv. Vi kan kalla den personen/livet för Johnny. Då söp jag och levde rövare efter bästa rock 'n' roll manér. Nu är jag helt nykter och har inte drukit en droppe på flera år.

Svea-
0

härligt kämpat tommy999/ragnar!!

Zaphix
0

Hej och välkommen.

Måste säga att jag blir förvånad att så många får vänta länge på utredning. I mitt fall gick det riktigt fort.
Fick reda på att de tyckte jag skulle göra en utredning, fick göra förtester för att se om det var värt att göra den stora utredningen. Efter kanske tre veckor efter förutredningen fick jag starta den stora utredningen.. Och på måndag får jag eventuell diagnos.

Ni får pusha för att det ska gå snabbare. Tillhör det inte vårdgarantin eller nåt sånt?

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

tommy999
0

Hoppla! #15 Vilket landsting tillhör du, om jag får fråga?

#14 Tack.

Zaphix
0

16: Västernorrland, jättebra på alla sätt och vis. Eller så har jag haft tur..

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Mysan59
0

Hej och välkommen säger jag också. Glad

Min dotter fick diagnos för 3-4 år sen, hon är 28 år nu och hon har ADHD med drag åt autism.

Själv har jag "bara" ADHD. Jag misstänker att min yngsta son (21 år) också har det, men nu vill han inte utredas. Förut var det hans pappa som motsatte sig det. Rynkar på näsan

tommy999
0

Hej. Tack så mycket

[aspie]
0

#17 Norrland är väl ganska snabba med sina utredningar om jag inte minns fel. Neråt landet och specieltt i Götet verkar det vara skitsegt med utredningsköerna Rynkar på näsan

Emaljoh4
0

#20 Jag bor i Norrland och jag vet inte vad jag tycker om den saken! Flört fast när jag kommer till BUP så får vi väl se hur snabbt det går. Men det sägs vara bra här uppe i Norrland!

[aspie]
0

Vet inte om det är stor skillnad på BUP och NP-eheten för vuxna när det gäller kötider. Vet bara att barn och ungdomar prioriteras före de äldre

HannaM
0
tommy999
0

#23 Tack så mycket.