att jag får en av mina bästa vänner som fodervärd till en av valpara som nu finns efter min hane ozzy…det känns jättebra,,vi bor nära å har kontakt ofta å har hundar som gemensamt intresse,,, det är så superbra att ha en sån superbra fodervärd på nära håll..
en liten bild på lill-killen.. 27 dagar gammal på bilden..
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Vi har äntligen massa frukt hemma så jag går och äter mest hela tiden. Älskar frukt!

Idag på morgonen var jag på jobbintervju (några veckor inom vården nu i slutet av juli) och hon ringde redan efter lunch och sa att jag fick det. Glad att jag gav ett bra intryck :) Trots att jag blir nervös och orolig så vet jag att det är bra för mig att komma iväg.

jag har jobbat extra i bilen inatt (hemsjukvården)
himla roligt…. o snurrigt

Jag är glad (och tacksam) att jag har en ledig dag idag, och att vi har en ismaskin i vår nya kylfrys!

att min äldsta dotter hittat ett sommarjob hon trivs med…underlättar så jättemycket här hemma hela dagarna när hennes lillasyster är hemme å dom hatar varndra så.. så nu är det mindre bråk under dagaran i alla fall…
att min äldsta dotter kom in på sitt första hands val i gymnasiumet…stolt.. å lättad…
Puhlo: Visst är det kanon med ismaskin!
När vi köpt ny kyl och frys för ca 4½ år sedan, valde vi det och tänk vad många människor som dricker vatten när dom är här.
Till och med barnen vill ha vatten…

Balkongen illersäkrades precis dagarna innan vi åkte iväg på semester och nu har illrarna haft fullt party där ute en vecka med alla rester av blommor och krukor med jord i. Idag tog jag och boendestödet äntligen tag i det och röjde undan all skit som stått där och började skura golvet. Vi blev inte riktigt klara men tillräckligt för att jag och maken nu ikväll skulle kunna återinviga balkongen med te och vattenmelon. Illrarna ville såklart vara med dom också!
Men dom små pluttisarna! 

sö sööööööööttttttttttaaaaaaaaa…….

Det värsta med dom är att do mvet att dom är så söta=p

DET REGNAR HÄR! 

Har lyckats tjata till mig en plats på komvux i höst trots förra årets flopp, och går hemma med betalning tllls starten

#12 lyllos dej 
Jag har gjort dreads!… skitsnyggt…men varmt *pust* men vill man va fin får man lida pin 

#14 Whohoo, dreads
…hoppas vi får se en bild!
Idag ska vi till ett par bekanta på Barbeque-partaj, trevligt trevligt!

Wow! Snyggt!
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

jag brukar dominera negativa tråden men i dag är det jaa.. fan.. positivt mitt i alla förbanade kaos,,? blir nästan rädd..vad ska nu hända om det går bra en dag?
har matat och tagit in en hemlös dräktig katthona & lyckats hitta ett katthem som har hämtat henne!!
har lycktas städa upp efter allt revirkissande efter mina egna katter & den dräktiga hittekatten.
har lyckats tvätta ett par maskiner med sånt där som mattor + kuddar m.m.
har bokat både vanliga+grovtvättstugan till i morgon.
Är på G med att göra i ordning hundmyshörnan igen,dock tillfälligt för sen e planen kombinerad trimmhörna+myshörna för hundara.
verkar om vi har tur att jag hjälpt till å hitta hem åt en före detta marsivinsköpares skinnymarsvin,hon behöver alltså omplacera två av sina fyra skinnys pga makens sjukdom.. håll tummarna för nya hemmet ska bli av!
har hittat en gräsklippare att låna till min djungeltomt!! ska nu bara ta tag i toemten snart oxå..måste sluta regna bara! å ork att fixa djugeln oxå.
fått i gång huvet å vill faktiskt fixa här hemma nu?!hoppas det håller i sig å jag gör nått av alla ideerna oxå.
yngsta dottern ska sova borta..äldsta dottern jobbar kväll å kommer hem å e trött..hihii…
jag ska ta ett långt bad eft hundpromisen i kväll å gå å lägga mig i nybäddad säng..
nu kanske denna positiva tråd kan jämnföras med alla mina negativa trådar..hihihh..mmooohhahaha..
pöss gott folk..Svea har EN BRA DAG!! 

Heja Svea! Heja Svea! Heja Svea! :D
Idag har jag varit skitduktig också. Gick upp 7:30, ringde doktorn kl 8, gick till doktorn kl 10.15, kom ihåg att ringa återbesök åt ett annat åtagande, sen var jag till apoteket och till affären.
Sen åt jag lunch, och efter det så åkte vi till kontorsbutiken, Rusta och till Ikea.
Hemma sen igen gjorde jag middag till mig och karln. PUST!
Och imorrn ska vi städa ur gamla lägenheten. Fy fan vad jag inte vill.
#18 Vad skönt det låter svea, Ha de så trevligt;D

Tack puhlo & snurro…
Men du puhlo..JÖSSES vad du har vart superduktigt!
kram på er.

Tack Svea! :)
Idag har vi tömt gamla lägenheten. PUST vilken pärs! Sen gick jag och handlade med boendestödet..
Nu ska jag räta upp lite bokhyllor och sen ska jag fan sätta in mina älskade böcker i dem!

Idag har jag äntligen fått umgås med min kära syster/vän efter att hon varit borta i över två veckor. Hon gör mig alltid så glad inombords, det räcker med att titta på henne.