JAG VILL,JAG KÄMPAR...
Jag vill :
Ha ordning på min ekonomi,jag vill se en börja & ett slut på mina enorma skulder.
Ha ett halvtidsjobb där jag helt öppet & ärligt kan trivas å vara jag.
Att mitt hem någon gång ska bli ett hem som jag själv vill bo i och känner mig trygg i.
Att jag ska få ett PO eller likande som kan få mig att få ordning på livet med alla instinser,mynigheter alla saker jag blir galen på för jag ej riktigt förstår.
Få in vissa sovrutiner,städrutiner,att alla som bor här tar sitt ansvar och ej tror jag är städtant,mattant och någon förbannad slav som ska plocka undan efter dom när dom tex badat,ätit,osv osv.
Få komma till rätt läkare och få mer förståelse för min diagnos,få mer hjälp med medz å samtal.
Att min yngsta dotter ska få börja i en skola som faktiskt bryr sig överhuvdtaget.Hon mår mer än skit i sin skola.
Att min äldsta dotter ska gå till bup för att få ur sig sin smärta å ev inse att hon behöver hjälp.
Att min äldsta dotter någon gång ska sluta hata mig och skylla allt på mig.Att hon ska förstå hur ont det gör när hon är elak i ord och handling.Att det finns andra människor än hon.
Att få åka på mer utställningar än jag gör nu.Det är min enda hobby & nu har jag ej vart på LÄNGE.
Att få en chans att gå på mina högt efterlängtade hundkurser både med å utan hund.
Att få en chans till samvaro om ens en aningen mer tid för särbon.För nu finns ingen tid för honom/oss.Och det tär på oss.
Att jag ska få vara jag å bara få vara,dvs sova ut,äta,dricka,kissa,ducsha,allt vad en människa nu gör & behöver.Jag hinner aldrig med mig,,,,jag finns ej.. känns det som.
Allt ovanstående kämpar jag mig blodig för.Allt.Sen barnen var små,nu är dom tonåringar.För min egen del i snart 2,5 år.När lättar det?När händer det att jag får en chans?Är det jag vill orimligt?Finns ingen instans,myndighet,läkare,bup,föreningar,lagar,eller nått jag ej ringt,mailat,vart på möten,läs på om allt,lagar,diagnoser,hur,var å varför.. osv osv.. När ska det lätta ens ett saltkorn,millimeter.. När?Vad gör jag för fel?
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Det är mycket du vill på en gång. Jag känner igen mig. Pröva att göra en prioriteringslista med det som du allra helst vill göra högst upp. Förklara för de runt omkring dig att det är det du vill göra och varför, beta sedan av listan sakta och säkert, se till att fira ordentligt när du har bockat av något, så att du har kvar känslan i kroppen länge, även när du gör "småsaker" äta ihop med särbon, sitta i lugn och ro på muggen, bara sitta still och koppla av, duscha o s v. KRAM

det e mycket jag vill som ska funka av sig själv.. sen finns det ingen tid över till mig själv eftersom dygnet bara har 24 timmar.Sen är det bara jag här hemma å ingen annan som ska fixa allt för mina barn osv osv..
en lista finns.. men såna här saker spelar det ingen roll om det står på listan eftersom jag behöver hjälp å fixa det.. jajaj what ever .. det e ett klockrent moment22
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
#3 Aw jag kan faktiskt, kämpa empati, med dig det låter som ren kaos, jag hade aldrig pallat med det trrojag därför jag, kan knappt ta ansvaret över mig själv, Kämpa på svea!
Det låter så fruktansvärt jobbigt Svea! Men vet du, jag TROR att det kommer bli bättre så småningom, även om det inte alls känns så nu.
Själv har jag små bra perioder i livet, men aldrig HELT bra, alltid är det nåt att oroa sig för, men va fasen, det är väl så det kanske är för oss "Bokstavare"?
Jag vet inte, men jag hoppas du snart får hjälp med kaoset!
Kram