störnings brev från min bovärd
som om livet ej är kaotiskt nog…som om alla måsten ej sakta styper mig ändå…
i dag fick jag ett störningsbrev från min bovärd.jag har en uteplats där jag bor och den såg för jävlig ut när jag flyttade in.i dag ser den ännu mer för jävlig ut pga att jag INTE har en spänn över till tex en gräsklippare eller jord,gräsfrön osv osv.
min granne har klagar på hur det ser ut på tomten så nu har jag två veckor på mig att återställa tomten.för vilka pengar då?ska jag klippa gräset med min köksax?
har frågat bovärden om lån av gräsklippare osv för att kunna fixa lite,men det går inte alls å låna ut.
nej jag känner ingen som har gräsklippare å dylikt.
sen har jag mina egna problem i mina diagnoser + att jag har en släng av nån ledsjukdom.. efter en halv dag med lite krattande så har jag så ont i händerna i en vecka så jag kan knappt hålla i en gaffel.
fan i helvetes jävla skit.. hur fan ska jag lösa detta nu?………
jag fattar inte hur jag ska lösa detta…….
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
Vad kan hända om du nu inte åtgärdar uteplatsen?
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

dom åtgärdar den åt mig vilket innebär att dom tar betlat i massor av tusenlappar.. som jag inte alls har å kan betala.. eller dom postar 2 till störningsbrev å brev nr 3 är = med att jag blir vräkt från lägenheten
om dom åtgärdar den å jag måste betala vilket jag ej kan så blir jag i alla fall värkt..

Men märkliga människor. Det låter som du är i behov av boendestöd… kanske inte hinner ordna upp just det här men till senare. Visselrigne har odm väl ingen gräsklippare att komma springande med men dom kan hjälpa till att få sånna saker man själv inte klarar av gjorda.
Du har inte såpass kontakt med någon annan granne att du kanske kan få låna en gräsklippare?

ingen granne å låna av .. eller av bovärden eller nått sånt… å grannen min e väl den som klagat mest kanjag tänka mig.. hon har fått två andra familjer å flyttat eftersom hon kan klaga å vet rättighter å dylikt.. hon e jättehemsk.. ska bli kul å bo ute i vinter..
Hur är det med tonårsdottern, kan hon inse allvaret och hjälpa till?

Undrar om det går att hyra gräsklippare.. hmm… men du, brukar det inte finnas rätt mycket barn/ungdomar som vill tjäna en extra slant så här på somamren. Om du hittar någon som har en egen gräsklippare kanske du kan få det gjort för en billig peng? Vet att du inte har så mycket direkt men det blir ju billigare än att betala böter och så.Är det dessutom inte så stort så blir det ju inte massvis av pengar iaf.
Kanske går att sätta upp lappar i grannskapet om att du behöver hjälp med det?

ang dottern,,,så e svaret NEJ…hon hajjar ej..
ang lappar funkar ev om dom kan ta med sig gräsklippare men tomten e stor..
jaaa fortsättning följer,,suck..

#7 det kan ju vara värt ett försök med lappar, eller om du känner någon i rätt ålder som kan ha med sig en gräsklippare… har ingen aning om vad man kan tänkas ta betalt för att klippa men så farligt kan det ju inte vara?
Du borde vara berättigad till boendestöd. Vad säger soc om detta? De kanske är villiga att betala för trädgårdsskätesel eller en gräsklippare till dig
blir sååå arg… VARFÖR bor vi inte i samma stad? Jag skulle seriöst städat HEEELA din trädgård då!
kraaaaaam
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

men vad tusn.. vi bor ju i samma stora äckliga stad… letar vi upp någon med gräsklippare så kan jag köra den.. vi får jaga ihop ett arbetslag till din trädgård=)

Säger det samma. Tänk om mer vi kunde bry oss om varandra mer.
Jag skulle oxå klippa din gräsmatta o jag hade bott i den stora staden.
Kram
HannaM hade ju en finfin idé tycker jag!
Jag tycker det är förjävligt att det här ska komma nu också. Jag håller med dig om att du hade fullt med skit ändå just nu.
Kram
(Hej förresten aspie, tänkte på dig i natt när jag skulle sova, undrade vart du tagit vägen) 
Gosiga Mysan, jag tänkte fösvinna för alltid men tog mitt förnuft till fångs

ni e goa.. tur att jag har ej som stöd.. annars hade jag gett upp för längesen.. kram till er
#15 Inte försvinna för alltid Aspie! ?
Då Evert och Malin ledsen!!

ME TOO GOA ASPIE…
aspie! Tänk inte ens tanken! Det var bra att du ändrade dig.
Inatt när jag tänkte på dig och vart du tagit vägen så tänkte jag efterlysa dig här o på fb.
Förlåt Svea att jag kapar tråden!
Jag blev bara så glad när jag fick syn på aspie igen…
Kram till er alla goa vänner!

INGEN FARA MYSAN.. det e bra att vi ser efter varandra tar ej alls illa upp tvärtom.. tycker om att se att vi bryr om om varandra
kram
Och du Svea, jag hoppas verkligen att detta på din tomt ordnar sig på något sätt!
Tänk om vi alla här inne bodde i närheten av varann, då kunde vi gått runt i en ring och hjälpt den som behövde hjälp! 
Vi kunde klippa och fixa din tomt, ni kunde hjälpa oss att måla huset osv.
Jaja, drömma kan man alltid…
TACK till Svea, Malin och Mysan
Ska försöka kämpa på
Ja gud så hemskt. Stanna hos oss Aspie!!
Vem har FB här? :) (facebook)

Ylva-Li jag bor i sthlm,närmre bestämt i upplands bro kommun.
Fint namn förresten…kram
Tack YlvaLi och LenaR
Jag ska kämpa emot 
Malin, jag har fb

Tack i alla fall snälla Ylva-Li

Nu åker jag bort imorgon men hade vii varit någon mer hade jag gärna hjälpt till.. och om vi hittar en gräsklippare för någon sådan äger jag inte då jag bara har balkong

Tack HannaM!!
Ni e så ggooaa……… ev har jag lyckats låna en gräsklippare… får besked i morgon.. håll tummarna..

#33 Håller alla tummar och tassar jag kan hitta här hemma för att får låna gräsklipparen!

Jag hade oxå gärna gett dej ett handtag. Håller tummarna att du får låna.
Har oxå fb.
Kram / Åsa
Om jag hade varit en av dina grannar Svea så hade jag erbjudit dig att få låna min gräsklippare, eller faktiskt klippt gräset åt dig. Det borde dina klagande grannar tänkt på själva tycker jag.
Aspie är sur på dina grannar

Vet ni… alla häromkring e elaka å dumma.. vill nästan aldrig någon annan gott.. ringer å gnäller till bovärden om massa saker men själva är dom långt i från skötsamma. Man kan inte göra någonting för alltid är det någon som ser..å snackar skit.. jag ser ingenting om det ej är brottsligt.. jag hör ingenting om det ej är brottsligt.. jag vill inte ha med dom att göra.. tyvärr..
har fått låna en gräsklippare nu.. en sk handjagare dvs en som ej drivs av el eller bensin utan av mig..pust..jag måste plocka upp överallt först eft grannarana som slängt ner skit typ allt.. sen måste jag klippe ner det lite granna med nått??? sen köra med gräsklipparen ..
å i dag öser det ner…så det går ej..
sen har jag tagit in en dräktig hittekatt som ej har nått hem.. hon har gått här en månad.. för 3 dagar sen tog jag in henne.. å har i dag fixat katthem åt henne..
MEN MINA KATTER HAR KISSAT NER HÄR HEMMA EFTERSOM DET LUKATAR FRÄMMANDE KATT SÅ DET LUKTAR HELVETE I MIN LÄGENHET SÅ JAG ÄR VÄL GLAD ÖVER ATT DET REGANAR SÅ JAG KAN STÄDA!!
hur jag än gör hamnar jag jämt i problem å arslet sitter i bak.,,
Åhh, jobbigt har du det Svea
Och dumma grannar
KRAM

jaaaaaaaaa dom e dumma men jag e snäll i alla fall..
nu öser regnet ner å det e småkallt.. katthemmet e snart här å hämtar stackars dräktiga kissen..
å jag får börja skrubba å tvätta allt i alla rum..bara för jag e snäll..
Ja, tyvärr råkar man nästan alltid illa ut när man är för snäll. En del människor verkar ha inbyggd radar för att hitta de som är snälla och kör över dom
Bra att de snart kommer o hämtar kissen. Det är synd om många katter

jaaa.. klart man blir skadad i livet om man e snäll å goo.. men jag kan ej vara som dom.. jag mår vansinnigt dåligt av det.. ingen alternatvi annat än att vara snäll..
nu kom dom…å hämtade honkatten.. snällt av dom.. dom har ej plats annars.. överfullt.. men jag bad dom för jag jag kan ej själv ha kvar henne har redan 3 st hittekatter..
regnet öser ner å i dag har jag gjort nått bra hittat varmt bra hem till dräktig katthona..
nu ska jag snart börja städa katt piss lägenheten min..
suck … jajaj.. jättekramen till er alla i alla falla..hihih
Hur får man bort lukten av kattpiss förresten? Klorin eller?

# 43 yes… jag vet… har haft så många omplaceringar så jag vet.. men uppskattar ändå tipsen.. mitt piss off är slut oxå.. så det blir ett rum i taget å leta kattkiss..
men en fråga.. någonstans har jag läst att man kan ha vinäger eller ättika i tvätten när man tex tvättar filt som katt kissat på för det tar bort lukten.. nån som vet?..
tack igen Ylva-Li
#44 Jag tror nog det kan stämma med ättikan. Har för mig att det tar bort de flesta obehagliga dofter

vinäger tar bort mycket lukt.. använder det när illrarna går utanför. Vinäägern i sig luktar apa i min näsa men det tar bort lukten.
Hittade nått städmedel på lidl som var ekologiskt.. vinegear cleaner. Används nu i sparyflaska på kisspölar.
Så du gillar inte vinäger Hanna? En annan älskar att dricka det 

#47 nope, tycker det luktar riktigt illa men inte som min gubbe som får andningssvårigheter och blir grön i ansiktet av lukten=p
Skojar du, blir gubben din så dålig av lukten
Otroligt så olika vi reagerar på dofter och smaker

Jepp… vinäger är inte hans favorit kan man väl lugnt konstatera…

piss off medelt är galet bra till kisslukt samt gör att dom ej går tillbaka,,, men jag måste bara hitta svaret på ang vinäger/ättikan i tvätten när man tvättar saker med unken lukt eller likande som ska bort å ej ska stimulerar bla katterna att tex kiss på filten igen..
känner mig galet trött i mössan i dag. . men har fått städdille pga hur det lukatar,, springer å städar å kollar datan då å då..

Jag skulle giss aatt vinäger (så länge det inte förstör tvättmaskinen?) fungerar fint att använda på det sättet du tänkt… annars kanske du kan blötlägga dom grejerna osm luktar illa i vatten och vinäger och sen köra i tvättmaskinen?

jaaa jag vet ej om det förstör tvättmaskinen.. eller hur mycket man ska ha i .. ojojoj… blötlägga innan var ju smart.. hur mycket ska man ha.. ? jag tvättar i STOR-GROV tvätt maskin.. jajaja---suck

Jadu, det ska nog lukta vinäger iaf=) Men jag har svårt att se hur det skulle kunan förstöra något.. det är ju ändå något man äter..

hahahaha…jjjjjjjaaa så sant.. jag kan testa å blötlägga en sväng.. å sen köra i maskinen.. å sen köra maskinen tom en gång för att " skölja" ur den.. väldigt slöseri men.. jaa.. eller?

kör maskinen och se om det luktar i den, gör det inte det känsn det onödigt att köra den tom.. det finns nog skitigare saker än vinäger som körts utan att man kör tomt efter.. sniffar det däremot vinäger kanske det kan vara en ide att skona nästa tvättare fårn det=)
Stackare, hoppas det kommer gå bra, känner du ingen Typ någon släkting/vän eller något som kan låna ut en gräsklippare ?

nääääääääää snurro jag har ingen släkting ……….
men jag har lyckats låna en gräsklippare nu……..
kram
Åh vad bra 

Detta använder min bästis som också har hittekatter.
Det heter Yocoair och funkar superbra på alla möjliga äckliga dofter.

TACK PUHLO…
detta ska jag kolla upp---låter toppenbra…

StarsOfSvea, Jag bor också i Upplands-Bro.. Om du vill så kan jag komma och hjälpa dig med gräsmattan om du vill?
Förstår mig inte på alla dessa människor som ska hålla på och anmäla kors och tvärs och gnälla för allt möjligt.. varför anmäla när man kan gå till personen och prata och kanske tom erbjuda hjälp?
Ettika funkar kanon att tvätta kläder med ifall man har fått tex kattpiss på dom eller så.. lyckades själv få kattpiss på ett par byxor förut och sökte runt på nätet, hittade då denna länk: http://www.perstorpattika.com/Fragor%20,-a-,%20Svar.aspx

Lägg av bor du i bro? å heter du Jennie?och nått på S i efternamn?å gillar djur?har katt?ev hund oxå?nääää…va?!!!

Okej.. blev vansinnigt obehagligt en stund där.. Jag heter Jennie själv och mitt efternamn börjar på S.
Sen hade du tips ang hur man får bort lukt bla kattpiss.. tänkte du har katt s om jag..
å sen att du hade hund kändes "givet" i maggropen..
huuaa… bor du i bro?

hehe.. oj, jo jag kan tänka mig att det måste ha känts obehagligt! Va ju inte meningen!
Katten va en kompis katt som kissade på mina byxor och S´et är första bokstaven i kennelnamnet där Jennie kommer ifrån..
Jo jag bor i Bro, själv då? också bro bo? 

Japp i bro… hhmm.. vi får väl ta nån fika nån dag dårå.. du känner väl säkert till mig.. du vet:
alla känner apan men apan känner ingen---

hehe ja fika låter fint! Bara att hojta till om gräsklippningen så kommer jag o hjälper dig =)
så sant det där om apan ;)
Men nu går snart ögonen i kors på mig så jag ska studsa i säng, måste ju va pigg imorgon då jag ska på dop..
Så natti natti på er!
vad är störningsbrev?

ett sånt brev får man när man ej "sköter sig som hyresgäst" dvs man får inte spela hög musik osv eft kl 22.00 man får inte grilla på balkongen osv osv.. och vi som har tomt måste då sköta våran tomt,den ska se bra ut.
Om man fått ett störningsbrev så måste man åtgärna det man gör/gjort fel annars får man ett till störningsbrev.Får man 3 störningsbrev kan man bli värkt från sin lägenhet.
Det var en snabb förklaring men i alla fall..

Ett störningsbrev skickas av störda människor som man stör sig på, och när man får ett törningsbrev så blir man stört störd.