Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettförskola-skola-jobb-praktik
Läst 1305 ggr
snurro89
0

"Misshandel okej?"

På internatet, där jag nu bor på veckorna har jag en del utrbrott…

Jag satt vid bordet och höll på med kaffekannan, typ slog den mot bordet, inte så den gick sönder eller något då tod tanten som jobba där upp den och slog den så hårt mot huvudet, att det nästan svartna för ögonen i några sekunder, då började jag skrika och kastade sönder den, Sedan slogs vi med varandra helt vilt…

Men ändå det var fan hennes fel, att utbrottet utlöstes, har hon rätt att göra så?

Hon säger att hon har det

tommy999
0

Så klart hon inte har!

snurro89
0

nej, hon säger att hon har rätt, i de om man har sönder saker… men jag har typ för mej att enligt lagen ere inte rätt…

Froddel
0

Nej för bövelen att hon inte får göra så, det är misshandel, absolut!! Fast om du också slog henne så är ju det lika fel det med..

Emaljoh4
0

Jag fattade inte?

Slog hon pennan i bordet? eller var det dig hon slog?

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Zaphix
0

Hon får självklart inte slå dig, men det är fel att du sedan slår henne. Man får försvara sig, självförsvar, men slår du i efterhand är det inte självförsvar..

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[YlvaP]
0

Helt fel, du kan ju anmäla henne men hon kommer säkert att göra en motanmälan. Men det är absolut inte rätt gjort.

Emaljoh4
0

kan nån förklara för mig eller? S:

snurro89
0

#3 Haha jag vet, mena asså hon började, ju… Fast de spelar ingen roll jag blev så sur, min ADD gör mig sådär:S

#7 En tjej slog mig med en kaffekanna i huvudet

Emaljoh4
0

#8 :;(  Det är inte okej!!

Jag har hela tiden trott att det stod "kaffepennan" … inte konstigt att jag inte fatta nåt!

snurro89
0

hahah, kaffepenna :) nej ja vet

Porklash
0

Nej det är brottsligt och du skulle kunna anmäla. Som tidigare sagt skulle nog hon kunna göra en motanmälan men vad som gör att jag tycker det skulle vara bra, om du gjorde en anmälan, är att då kanske hon slutar med att hävda sin rättighet att misshandla människor.

Många kan ha en dålig dag och göra ett misstag för att humöret brister men sedan hävda att man har rätt till det är värre enligt min åsikt.

pEr

sighni
0

Nej, inte får hon slå kaffekannan i huvudet på dig. Hon bör ju veta om dina problem om hon jobbar där du bor och dessutom får man hoppas att hon har utbildning för det. Då är det mycket dåligt att bete sig som hon gjorde. Hon borde dessutom förstått hur du skulle reagera.