Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettdiverse-npf
Läst 2307 ggr
Emaljoh4
0

Konstig känsla..

Jag vet inte hur jag ska förklara denna känsla… Obestämd

Men om jag t.ex ska ut med hundarna, jag har tagit på min ytterkläderna som jacka och skor.. och jag har kopplet till hundarna i handen.. Jag kommer på att jag inte hittar nycklarna, jag blir stressad… VÄLDIGT stressad.. Jag får en konstig känsla inuti mig.. Känns som jag ska sprängas.

Känns som jag är fången i mig själv och kan inte komma loss. Jag kan inte byta aktivitet.. :(

Nåt komplicerat är när folk kramar mig när jag håller nånting i händerna, jag vill kramas tillbaks.. men jag kan inte byta aktivitet och lägga från mig sakerna och SEN ge en kram..

Det går liksom inte..! :/ Ingen verkar fatta hur jobbigt en så lätt grej är för mig..

SUCk.. Vet inte ens om jag lyckades förklara..

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

HannaM
0

Känner igen det där! Satt igår och bokade en tågbiljett och en kompis kom in i rummet och sa att jag var fin i håret… jag kunde inte fokusera om och tacka, jag var inne i min bokning. Samma sak som du säger med kramas, håller jag i något så blir det ingen kram.. för jag håller ju i nått…

och stress… veti nte hur många gånger jag hr varit på väg hemifrån till busen och sedan inte hittat något och det har slutat med att jag ligger på golvet och skriker okontrollerat för jag är så paniskt stressad, för att det känns som jag håller påa tt krypa ur mig själv, sprängas inifrån…

Emaljoh4
0

#1 Känns skönt att jag inte är ensam om denna känsla..

Det är som att man inte kan byta aktivitet… Som att inte fokusera på det man håller i handen och ge en kram.. Jag vet inte hur man gör helt enkelt!

HannaM
0
Emaljoh4
0

fast jag vet hur man glr när jag INTE har någonting i händerna.. Bäst är väl ändå när jag är helt passiv.. När jag inte gör nånting.! Då behöver ja inte fokusera på två saker som ändå intte går.

HannaM
0

Jag tycker den lättaste lösningen är att inte kramas, jag gillar inte kroppskontakt med människor så spontant utan att jag själv bett om det eller är med på det, skulle aldrig komma på tanken att krama någon annan än min man spontant, dom kanske ogillar det lika mycket som jag gör. Jag blir alltid en pinne när andra ska kramas med mig.

Emaljoh4
0

#5 Jag tycker om kramas, men det är ändå komplicerat..

Jag älskar kroppskontakt! Men BARA med MYCKET nära vänner..

men som du säger, bara när JAG vill  eller är med på det.

Men jag kan (vågar inte) ta iniativet till en kram.. Man måste krama mig för att få en kram tillbaks.. Det är aldrig jag som går fram och kramar någon.. Jag vill bli modigare, men jag vågar inte.

JohannaEkroth
0

#6 Exakt som jag.

Sedan mitt hår. Det får heller ingen utom de jag har jättefortoende för hålla på med.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Emaljoh4
0

#7 Jag har aldrig varit med om att nån håller på med mitt hår..Inte vad jag kan komma på iaf.. Hur menar ni då egentligen?

JohannaEkroth
0

Ja men typ dra fingrarna igenom det, eller borsta det. Om någon annan som jag inte har fortroende för gör det känns det obehagligt och jag vill fly.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Emaljoh4
0

#9 Jag vet inte om jag har varit med om det förut faktiskt..

Men eftersom jag inte tycker om när någon jag inte tycker om rör mig, så lär jag väl inte tycka om det heller .. (om jag inte tycker om personen och litar på henne/honom)..

Personer jag gillar skulle jag kunna krama i en evighet! Glad

Emaljoh4
0

Sen har jag såklart fastnat vid detaljer…

Hur kramar ni andra? Jag tycker det verkar som att alla har den ena armen typ vid skulderbladet och den andra armen (eller handen eller vad det nu är) lite längre ner på ryggen.. Svårt att förklara…

Är det bara jag som har båda armarna runt midjan på personen jag kramar? (om ni fattar vad jag menar) Det gäller inte alla, bara de jag LITAR på JÄTTE mycket.. Men annars blir det bara e snabb snabb kram som jag helst springer ifrån. En ansträngd kram helt enkelt.