Autism liknande.
Jag har ju autismliknande dårå, de är tydligt vanligt bland oss att vi rör armarna o händerna när vi blir glada jag tycker detta är konstigt eftersom jag både skrattar och kan le helt normalt, så känns det som det kittlar i armarna nästan jag måste bara skaka av dem, jag gör de aldrig bland folk eftersom det inte ser normalt ut, men när jag är själv kan de kännas skönt o 'skaka av glädjen' vad jag undrar är varför gör folk med autismliknande såhär o autism? finns det någon som vet?

Varför har jag ingen aning om faktisk. Hoppas någon annan har bättre koll annars får vi väl ge oss ut på faktajakt i internetdjungeln.
haha ja, men jag undrar om någon har ett svar?
samma sak, som folk med autism liknande o aspberger ofta har svårt med ögonkontakt?
Gissar att det har något med det anorlunda nervsystemet att göra… känslor har en tendens att vara intensivare…
tänker på min son med AS när han blir rädd, glad eller arg så blir han oftast detta lite mer än andra. Det är som om känslorna bubblar upp inom honom och tillslut blir så intensiva att det går "vågor" genom kroppen. Han hoppar, viftar och tjuter. Det ser ut som om det går en stark elektrisk impuls genom hela kroppen, oftast på ett härligt, mysigt och "bubblande" sätt (förutom när han blir väldigt arg då, det är inte så mysigt…
).
#3 tror det, stämmer mina känslor är väldigt starka när jag blir glad,
ledsen eller arg.