Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettannat-npf-relaterat
Läst 1521 ggr
Fighter
0

Vill ha svar snabbt...

Har en son som äter Ritalin 40. Nu har han blivit erbjuden ett extraskift i natt (fordonsmekaniker). Han undrar vad som händer om han tar en tablett nu innan han åker till jobbet.

Nån som vet?

HannaM
0

Tyvärr äter jag inte medicin själv så jag är fel person att svara, hoppas någon annan har koll så du får hjälp!

JohannaEkroth
0

Ring sjukvårdsupplysningen

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

HannaM
0

Sedärja, någon som tänkte längre än jag=) Klart fall av bra råd!

JohannaEkroth
0

#3 CoolKyssTungan ute

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Lostlie
0

.. det händer inget särskilt om han väljer att ta sina tabletter på natten i stället för på dagen… om jag förstod frågan rätt.

Och om han ska jobba natt, så sover han ju trolgtvis på dagen efter och då ska han ju inte ta en tablett förrän han vaknar (brukar vara omöjligt att somna innan medicinen gått ur kroppen).

Så gör jag när jag jobbar natt… Men det kan bli jobbigt och jobba natt kontinuerligt när man har ADHD och centralstimulerande medicin. Det blir lätt obalans och oförmågan att upprätthålla rutiner kan bli ännu jobbigare…

Fighter
0

Tack för era svar. Han tog en tablett och åkte och jobbade. Precis som Lostlie sa så sovde han ju mästan hela dagen idag och har därfor inte tagit nån tablett idag. Så logiskt. Nu blir det "rätt" i morgon bitti!

Lostlie
0

#6 härligt att det funkade

Ha det gott!