R.I.P ziwa
"Allt började med när ziwa lämmnade mig, jag förstod inte. sista dagen tillsammans vi gjorde en krans åt dig av blommor och gräs fyllde hinkar med färskt gräs du fick stå i den stora boxen, du var ju van vid en liten spilta jag trodde nog jag kunde göra dig frisk när jag stod där och drog in den där goda hästlukten för jag älskade dig. den första hästen jag galloperade, med när vi galloperade och på läktarna stod dem stora häst tjejerna om man fick beröm av dem var man duktig. bra sa dem och visade tummarna upp släpp lös lite på tyglarna bara röd om kinderna och nervös gjorde jag som dem sa vår ridlärare åsa, sa någonstans i bakrunden bra mikaela jag galloperade inte, jag flög jag var världens lyckligaste. efter ett tag blev du halt, dem gjorde allt dem kunde men efter flera veckor gav dem upp, Nästa dag avlidades du, jag kunde absolut inte koncentrera mig på mina läxor jag skrev bara ziwa överallt och tårarna sved bakom ögonlocken. varje vinter skrev jag en dikt och begravde i snön till ziwa, jag brukade gråta i flera års tid gjorde jag det, första gången på skolgården så mycket har förändrats sen dess ziwa lilla, om du bara visste men du är säkert på ett bättre ställe än jag…"

Ziwa 22 år ur tiden
Den 29/8 avlivades Ziwa på grund av långvarig hälta i ett bakben.
Ziwa föddes 1984 hos Aina Kjellstrand i Färjestaden. Hon såldes året efter till Yvonne Lindström på Östertorps Stuteri, Färentuna. Som treåring kom hon till oss på Solna Ridskola där hon också utbildades. Som ung var Ziwa en rätt livlig dam men blev med åren en stabil läromästare. Hennes styrka var i hoppning och otaliga ryttare har lärt sig hoppa på henne. Med Karin Mattsson i sadeln var hon också duktig i dressyr. Ekipaget fick bland annat en placering i Stockholmsmästerskapen Lätt A dressyr för lektionshästar. Det är med stor sorg som vi på ridskolan tagit farväl av en fin arbetskamrat. Ziwa var en häst med personlighet och utstrålning som vi alltid kommer att minnas.
Personalen vid Solna Ridskola

Jag vill beklaga sorgen
. Det är hemskt att förlora ett älskat djur.
Jaa, saknar henne så;(

#3 Jag vet precis hur du har det. Jag förlorade en mycket älskad hund 10/6.
#4 Misst, två av mina hundar oxå dem är otroligt saknande o älskade de är jättesvårt…
Så jädrans sorgligt! 
Kram kram
Kram på dej med!