OT/Fyllegubbar
Nyss när jag var ute med hundarna så stötte jag på A-lagarna som började ropa på mina hundar (vi brukar träffas och prata ute). Rätt som det var försvann han som ropade bakom busskuren.
Sen kom han fram med 1 liter färska jordgubbar och gav mig. -VA! ska jag ha dom?, frågade jag.
-Ja, för du är alltid så himla snäll mot mig, sa han och så tog han dessutom fram en starköl som jag skulle få. Tack det är bra för mig, jag kan ändå inte bära mer , sa jag.
Då knölade han ner ölburken i min kjolficka, he he he. Kan undra hur jag såg ut . Fullt upp med två hundar i ena handen och 1 liter jordgubbar i den andra samt en ölburk som syntes klart och tydligt 

Vad snällt av honom. Se, dety lönar sig astt vaera snäll och trevlig alltså. 

Jag blir jätteorolig när jag är i närheten av fulla människor, men jag är absolut snäll mot alla jag träffar.
Fyllgubbar brukar för det mesta vara snälla och harmlösa, så länge dom inte blandar in nåt annat skit.
Den du träffade på, aspie, var ju jättesnäll! Vad roligt att han gav dig jordgubbar (och en öl) 
Du är snäll du aspie 

åh så gulligt av honom!!!
Det talar ju bara om hur speciell du är…. en viktig person för honom. 
Ha ha, ja, jag är nog fyllegubbarnas favorit
Men det är mina hundar som drar alla udda typer till mig. "Normala" människor kommer sällan fram

Tror det är lättare hänt att bli "rädd" för fyllegubbarna om man bor i stockholm eller storstad i och med att man aldrig har en aning om vad dom tagit mer än en sup. Det är ofta blandmissbruk och inte direkt få av dom heller. Det är många som är rent ut sagt skitjobbiga och går på och kan dra åt det aggressiva hållet vilket tyvärr gör att man drar alla över en kam. Sen finns det såklart dom goa som bara är fulla liksom=)
Jag brukar också vara deras favorit, undrar vad som gör att vissa fyllgubbar gillar vissa personer…

Jag hade en granne förut som verkligen.. söp.
En gång somnade han ifrån sin stereo, på högsta volym, och sen när den började hacka (lpskivor) så blev min mor så sur att hon gick över och skällde ut honom.
Han såg rätt skamsen ut, och då sade han "men det är inte mitt fel! Det är hans!" och pekade på en stor affisch med Elvis…

Vill lite tråkigt besserwisseraktigt inflika att många "fyllgubbar" inte behöver blanda något missbruk alls för att bli aggressiva. Alkohol räcker så bra.
Det är ju väldigt personligt en A-lagare som jag känner blir aggressivare av alkohol än av andra "saker" så ta det alltid lugnt med det klientelet är mitt råd.
Sen så har ju de bra eller dåliga dagar som alla oss andra…
pEr
Det är lugnt Per, jag har ganska bra koll på mina fyllegubbar
En av gubbarnas söner blev jag riktigt arg på när han trackade min dotter, men han lydde mig utan problem, Och jag lovar att jag hade slagit ner killen om han hade fortsatt

#10 jo visst är det så men min erfarenhet hitills har varit att dom där det enbart är alkohol är lite lättare att handskas med även om dom är otrevliga.
Jo så är det nog Hanna. Han som trackade min dotter går på både knark och sprit. Han och hans bror är helknäppa så de undviker vi gärna
åh va gulligt av han!
Självklart finns det dom som inte tål alkohol och blir otrevliga, men vanligtvis är dom "vanliga" fyllgubbarna hyfsat både trevliga och rara
Igår träffade jag min ena fyllegubbe igen. Han hade varit och handlat på den stora knallemarknaden som är hemma.
Jag hade visst återigen varit så himla snäll att jag fick ett nybakat Danskt rågbröd och mina hundar fick ett rökt isterband. Han ville bjuda på lite smaschade gräddbullar oxå med då sa jag att sånt äter vi inte för han tog i dom med sina smutsiga svarta fingrar
Denna gången var han lite väl full, men fortfarande snäll. Han satt som en skräddare i körbanan och delade ut sina godsaker till mig och dogsen