dina rutiner...
Hur gör du när du vaknar på morgonen eller när du nu vaknar?
Vilka rutiner har du?
Har du något du gör som är tvångsmässigt?
Har du något som du gör som du aldrig skulle berätta för någon annan för dom skulle tro du var totalt galen?
allt är frivilligt å svara på….
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
Upp. toa, kaffe, dator, samma visa varje morgon innan hundrundan
Har svårt o komma igång på morgonen. Kan vimsa omkring länge innan jag har fått fart på alla måsten. Man kan nog säga att varje morgon är en lliten överraskning…
Kvällarna däremot är väldigt inrutade! Mycket ritualer. allt i rätt ording. Kan nog ha med o göra att mina barn kräver denna strikta rutinrunda.
Då jag ska jobba natt har jag en liten ritula också, som börjar redan vid 17 på em och slutar vid 20, då jag går till jobbet….
… kanske inte något som är väldigt galet…. men det är väldigt viktigt att det görs, blir jag avbruten eller jag inte kan utföra rutinerna på mitt sätt går jag helt enkelt inte till jobbet…..

Morgonen är ett enda gråson…oingen dag den andra lik o svårt kommsa igong…tror ja hade behövt göra schema på kvällen så jag vet vad som behövs dagen efter!

--- Jag kissar,släpper ut hundarna på tomten så dom kan kissa,tar mina medz,sätter på kaffe,tar kaffe å sätter mig vid datan…mitt sätt att vakna å bli lung å lite fokuserad på.
Vilka rutiner har du?
--- Försöker få bättre rutiner kring allting..men det går inte så bra.Ha bestämt mig för att gå å sova senast kl 01.00.Har gått bra.Förr kollade på kl å då var det allt mellan 03.00-06.00.Å då behöver jag ju ej sova för det e ändå ny dag.Har väl lite rutiner på rastning / utfordring av djuren.Vill ha någon sån där vecko/dagsrutiner för att diska,dammsuga,tvätta osv.Jag kämpar på med det…
--- Svårt å säga..är nog ej uppmärksam på det i såna fall.
Har du något som du gör som du aldrig skulle berätta för någon annan för dom skulle tro du var totalt galen?
--- jaaa,,,bla biter jag på naglarna å nagelbanden så det blöder å gör så in i helvtet ont.Och jag skäms så för mina naglar/nagelband.Detta är kanske nått form av tvång & självskadebeteende?Det gör ju så ont att jag glömmer ångesten för stunden i alla fall.---sen har jag en till sak jag gör som är då så galet så jag ej sagt det till en enda person.Och det gör oxå ont å jag glömmer bort ångesten för en stund.
--- Ska någon komma hit eller jag ska i väg på nått möte så är jag så stressad att jag måste gå på toan massor av ggr.Får hjärtklappning.Mår illa som tusan,spyr ibland och måste få med mig allt som ska med eller få nån ordning i hemmet…huuaa..
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Masar mig upp… efter lång tid. Tar hand om illrarnas aeventuella olyckor, ger dom mat och äter frukost. Därefter kan duschar och påklädning och sånt bli aktuellt men oftast fastnar jag i datorn och klär inte på mig förrän sent på eftermiddagen.
Rutiner, vad är det? finns det rutiner? *S* Upp till hemlighuset *WC* sedan sätter man sig vid datan sedan se så djuren har det de ska ha och gosa med dem, ut med hunden..
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
--- Ligger kvar i sängen oftast 15- 20 minuter. Tända hos fiskarna och ge dem mat. Ge hamstern mat och vatten. Äta frukost, yoghurt och müsli ( fil och flingor när jag är på ridläger och där har jag även helt andra rutiner)
Vilka rutiner har du?
---Försöker få in minst 1 promenad eller joggingrunda om dagen så att jag får komma ut och även att ta ut Totte minst 1 gång varannan dag.
--- Ja, jag måste sköja ur vattenglaset 3 gånger för annars tror jag att vattnet är smutsigt.
---Blir enormt stressad inför möten, speciellt med lärare. Börjar skaka som fan, allt ska vara PERFEKT, jag ska vara sminkad, ha nytvättat och fönat hår, ha snygga kläder på mig osv.