Husmorstips eller nått sånt..
Jag har fått en tygsoffa från mina vänner..dom har ej haft den så länge så den är helt okej…plus att min gamla soffa var utdömd för ett par år sen..minst…
MEN….dom har djur (precis som jag) och dom har rökt inne så det luktar illa om soffan..Jag har tagit bort överdragen och tvättat dom..
men själva kuddarna är på tok för stora för tvättmarskinen…å dom går ej in i grovtvättmaskien i tvättstugan heller..
Så nu behöver jag såna där jätte fiffiga superbra tips på hur jag kan få denna soffa så luktfri som möjligt..
det luktar i hela lägenhetn min just nu..ffyyy…så snälla hjälp mig med tips!!
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
Ha för mig att det finns en spray att köpa som man kan köpa som tar bort dålig lukt 

jaaaaaaaaa…jooooooooo…jag vet att det finns massor av husmortips.. ättika…å massa sånt.. men jag är så trött på å leta efter allt å just nu e det jobbigt å läsa oxå…så jag tänkte någon här skulle kunna ge mig nått bra tips…det luktar!!!!!!!!!!!blääääääää!

Ja! Yocoair! Det är skitbra! Har jag använt på kattkiss och allt möjligt! Finns på Clas Ohlsson. :)

kollar där på en gång…tackar…ni e för goa..tack…å jättekram

MEN DET DÄR LÅTER JU BARA FÖR UNDERBART BRA…GISSA VART JAG SKA..OM JAG EJ KAN KÖPA DET PÅ POSTORDER…HÄRRLIGT….UNDERBART…Å SUPERDUPERJÄTTETACK…HÄR SKA SANERAS EFT DÅLIG INPYRD RÖKLUKT M.M …YYEES….DAGEN HÖJDPUNKT HELT KLART!
KRAMMMMMMMMMMM
De va ju precis sånt ja menade, kom bara inte på namnet.

TACK PUHLO & SKRUTT!!!
PÖSS PÅ PANNAN PÅ ER OXÅ!

Jag vill bara säga att just YocoAir är så bra att man inte tror det är sant! Superduper! Köpte soffor på Secondhand som luktade massa rök (märkte inte det förrän jag kom hem). Jag damsög, piskade och höll på i en vecka. Sedan köpte jag YocoAir i små påsar på Clas Ohlsson som jag öppnade och strödde ut i hela soffan och lät ligga ett dygn och dammsög sedan upp pulvret (gjorde det två ggr) ett år senare luktar de fortfarande ingenting. Det var plysch/sammetssoffor i en speciell färg som min mormor letat efter jättelänge så jag blev så glad när det gick att ordna!
Såg i en skoaffär att de sålde sprayen med ;o)
Berätta gärna om det fungerar för dig!

Jag blir bara så där jätteglad över sånt här…för jag märkte inte heller att soffan luktade när jag var hemma hos dom.Men nu känner jag det.Och jag kan ju inte säga till dom att deras soffa luktar jätteilla.KAn kan jag väl.. men jag vill ej att allt ska bli fel mellan oss.Jg uttrycker mig så knasigt.
Men jag hade suttit å läst på nätet ang luktborttagning..å det ena var ju jobbigare än det andra..å sen skrev jag här…å då löser sig allt…
underbart…blir bara så jätteglad å superlättad..å sen har flera provat å säger att det är bra…ja då tänds hoppet ännu mer..
måste tyvärr vänta på att få in lite pengar.jag har "lagt undan" pengar för jag måste få hem mina barn mitt i natten från arlanda den 17 augusti.
tack igen å ige å igen,,,,
ställ ett fast med ättika under en hel dag och vädra ute sen. drar åt sig alla dåliga lukter!

# 10
TACK ska testa det oxå….kram

Ättika har aldrig funkat för mig faktiskt. Men Yocoair är så effektivt att det är löjligt nästan. :)

funderar på å använda Yocoairi munnen på våran omplaceringhund … hon luktar ren å skät surströmming i munnen… spelar ingen roll vad man än gör med henne… det e ej hennes fel å då hon ej fått den omvårdad hon behövt från början å hennes tänder är hemska,,, men snälla nån…andedräkten…surströmming fast i starkare lukt
Äntligen - inga mer oönskade lukter!
YOCOAIR är en svensktillverkad naturprodukt och innehåller inga kända cancerogena ämnen (som många liknande produkter). Du kan använda medlet mot all möjlig dålig lukt.
Yocoair spray
Du får snabbt bort dålig lukt genom att spray i rummet eller direkt på stället som luktar. Varför inte förvara en flaska i badrummet och en vid skohyllan - där är lukter vanliga… Finns i tre storlekar i handeln (100ml/200ml/500ml).
Yocoair dyna
Dynan hänger du upp där det finns viss luftcirkulation. Dynan tar bort lukter som t.ex. blöt hund i bilen, döda råttor som fastnat i väggarna, gammal inpyrd cigarettrök, m.m.
Yocoair pulver
Strö pulvret där det luktar, vänta ett dygn och dammsug sedan upp pulvret.
själv vet jag inte om de funkar men ett tips i varje fall:)
jaha, det var en sån dyna dom pratade om som man kunde ha i fall en hankatt hade pissat i ett rum…
tack för tipdset

tackar tackar för tips!

ohh…ska ja köpa o ha i min källare, trotts vi städar katt toarna så luktar det alltid lite urk där o det e inte kul när det kommer någon som vill titta på keramiken…
Tack tack tack!
Ps: varför inte förtsätta denna tråden med "husmorstips"…Kanske någon annan som beh. hjälp med något o vi flesta här inne har ju såååååå mycket i skallen som bara flyger runt så varför inte dela med oss???

#19 Den var fin. Säger precis hur jag kan känna ofta