Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettdiverse-npf
Läst 1105 ggr
[aspie]
0

Frukt och grönsaker

Hur Är det med er och frukt och grönsaker? Själv hatar jag när grönsaker eller frukt är kalla. Alltså direkt från kylen.

Sen äter jag väldigt sällan frukt över huvud taget. Får så ofta ilningar som gör ont i käkarna av syrligheten i  en del frukter (tror jag). Bara ja tänker på det så ryser jag Rynkar på näsan

Mysan59
0

Äter nästan aldrig frukt! Grönsaker däremot äter jag ibland…

[aspie]
0

Varför äter du nästan aldrig frukt?

JohannaEkroth
0

Gurka, tomat, körsbärstomat, avocado, sockerärtor, morot tycker jag är jättegott, de andra äter jag typ inte.

Gurka och morot gärna med dipp till hellre än chips.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Mysan59
0

#2 Jag vet inte, blir aldrig sugen

JohannaEkroth
0

Hehe, som vanligt svarar jag inte på frågan i inlägget… Skäms

De ska absolut inte vara kylskåpskalla så att det ilar i tänderna, men får absolut inte vara varma heller. Rumstempererade, skafferitempererade är godast.

Klarar inte av iskalla drycker heller. Men det är OT.

Mysan59
0

Nähä, jag kanske missade själva frågan jag också.

Rumstempererat är bäst…

[aspie]
0

BusHanna, hur är det med frukt då, äter du det?

HannaM
0

Äter nästan all frukt och alla grönsaker. Kallt eller varm spelar inte så stor roll. I matlagning eller som dom är. Att sitta och knapra på en kylskåpskall saftig morot… mums.. Eller en härlig rumstempererad (när jag var liten trodde jag det hette rumPstempererad) avokado är underbart….

JohannaEkroth
0

Inte så gärna. Fruktsallad i så fall, men inte bara frukt, i sådanafall banan, eller söt clementin för det är lätttuggat och mjukt. Men annars äter jag sällan frukt.

Men som sagt, rumstemperarat.

Zaphix
0

Jag är vegetarian, så jag lever på grönsaker och pepsi max.. :)

Älskar frukt, kiwi, äpple, melon, päron mmmm!

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[aspie]
0

Läste någonstans att de med NPF (kanske var det bara AS?) har svår för frukt och grönt, speciellt frukt.

Mysan59
0

Mmmmm men jag har inte AS bara ADHD, men det kanske gäller dom också. Jag har aldrig tänkt på det… Fast nu när jag tänker efter så äter nog inte dottern heller frukt.

[aspie]
0

#12 Inte min dotter heller helst. det gäller även grönsaker

Mysan59
0

Jag tror min dotter är som jag, äter mer grönsaker än frukt.

snurro89
0

#10 e du medlem på sidan iFokus vegetarian? Jag är också vegetarian,

sayuri
0

Ja tycker om frukt och grönsaker, frukt undviker jag för att det är för mycket socker i dem men ott som godis ibland. Frysta grönsaker kan jag äta direkt ur frysen. bara att ta en skål med frysta grönsaker (ex små majs, ärtor och paprikabitar) och sen sitta och äta dem direkt utan att tina dem… det dödar mitt godissug.

Annars brukar jag försöka äta så mycket grönt som möjligt och undvika kött och allt annat, av nån anledning.

Zaphix
0

15: Nix, är inte så intresserad av mat..

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg