Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettutanför-ämnet
Läst 1096 ggr
JohannaEkroth
2009-08-16 02:40
0

Nattsudd

Någon vaken såhär dags på dygnet… Är lite dött här…

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Ylva-Li
2009-08-16 02:47
0

Japps, är vaken. Sitter och äter choklad och dricker must.. (ja påskmust!) :D

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

JohannaEkroth
2009-08-16 02:58
0

Påskmust, must som must e gott.

Jag har precis matat hamstararna, vattensköldpaddan och ena katten med strömming och räkor. Gott gott tyckte de. Skrattande

David
2009-08-16 02:59
0

Jodå, nattuggla här med. Nyss ätit vitlöksbaguett.

Ylva-Li, du vet om att det snart är jul, inte påsk? Flört

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

JohannaEkroth
2009-08-16 03:05
0

Åh vitlöksbaguette, mums! Tungan ute

David
2009-08-16 03:13
0

Helt underbart, en sådandär man värmer själv, så det var nästan som den var nybakad! Flört

// David

Ylva-Li
2009-08-16 03:16
0

Haha jo, men vi hade visst en påskmust kvar i förrådet. Går ut om några veckor så den måste ju gå åt! :D
mmm, vitlöksbaguett som är så gott. Tycker mer om de frysta som man värmer själv, för de färska i butiken är oftast inte så färska när man väl köper dem.. lite lagom sega.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

David
2009-08-16 03:23
0

Precis! Nu blev det ju som nybakat, istället för något som legat framme kanske hela dagen.

Must… minns när jag arbetade i butik, och det blivit jul- eller påskmust över, hur vi fick etiketter ifrån bryggeriet att bara byta ut på flaskorna. Ifrån en påskhare till en jultomte. Flört

// David

villfungera
2009-08-16 03:37
0

Hallå alla nattsuddare! Sov ett par timmar. Vaknade kallsvettig. Upp och bytte nattkläder. också. På med datorn…och gissa vilken tråd!?Tungan ute

David
2009-08-16 03:39
0

Välkommen hit! Skrattande

Sova, det är alldeles för överskattat. Själv tänkte jag ge mig ut en sväng till postterminalen (sådär 1,5 mil), och lägga på några brev som måste gå iväg i morgon. Här i närheten töms lådorna bara på vardagarna.

Och va sjutton, strunt samma att klockan snart är 2 på natten. Jag är pigg, och det behövs göras så… Cool

// David

sayuri
2009-08-16 03:40
0

Sitter vaken, och funderar på om jag borde ge upp hoppet helt om ett socialt liv… eller kanske skriva ihop en kortfattad bruksmanual till mina vänner så de fattar hur jag funkar.

David
2009-08-16 03:43
0

#10. Du är ju social här med oss. Det är nog så viktigt det.

Men den där bruksmanualen, kanske ska fila på en sådan jag också. Känns ibland som man skulle vilja dela ut den till folk man "känner flyktigt" åtminstone.

// David

villfungera
2009-08-16 03:51
0

Önskar att jag hade haft något att äta. Orkade inte iväg till affären igår (heller)….så här är ganska tomt. Vet inte om man får skriva så fula saker…..men gör det ändå. Jag tar mig en cig!!!!Tungan ute

sayuri
2009-08-16 03:56
0

#11 Jag gör så gott jag kan iaf, att vara social i verkligheten är inte riktigt min grej tror jag så det ger jag nog upp innan jag ens hunnit tänka tanken färdigt. Försöker att få några få fungerande rellationer med normala människor men de verkar gå ganska ordentligt åt helvete men inte mer än väntat.

Om du får till den där bruksmanualen får du gärna dela med dig av en kopia så jag vet vad jag ska skriva för annars är nog risken att jag snarare skriver en bok på 1000 sidor än ett.

#12 Det var väll dumt, röka ska man ju inte göra!! (Fular ibland själv och tar någon då och då även om det är sällan) :P

David
2009-08-16 04:05
0

Som efterrätt till min vitlöksbaguett blev det några choko-ballerina, mums mums. Flört

#13. Jadå, jag lovar. Får jag till något får du självklart låna och knycka idéer. Glad 

Behövde ha ett läkarintyg här i veckan till en myndighet. Läkaren beskrev mig på 6 rader. Sedan tyckte hon att om det inte räckte kunde hon skriva ut hela min journal så fick de själva leta efter det som de tyckte är viktigt (sist jag själv begärde ut journalen var den på lite över 250 sidor). Bra läkare, hon ansåg det var viktigare att träffa patienter än att skriva långa intyg till myndigheter som ändå inte tar läkarna på allvar.

// David

Ylva-Li
2009-08-16 04:21
0

Sayuri: Förstår vad du menar.. Jag känner att jag förlorat så många vänner. De förstår en inte. Speciellt inte när jag blir rädd och börjar dra mig undan. Det är det klassiska för mig. Så fort jag börjar bli vän med någon så drar jag mig ifrån.
Berättade det för min nyaste vän som är lite som jag, dock inte AS, men nån diagnos iaf. Och hon håller hårt i mig. Så det känns bra. :)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

sayuri
2009-08-16 04:29
0

#14 Underbar kommentar "passar inte det så får de leta själva" =) Det finns en bra sak med myndigheter och det är att de ofta lockar en till att le åt de där mest underliga sittuationerna och kommentarer som man kan råka ut om man har dem i sitt liv.
Jag ska börja pluga till hösten *nockonwood* och min kontaktperson på skolan ringde mig och vi pratade en stund gällande skolan och helt plöttsligt började hon använda en ton som folk ofta använder när de talar till gravt utvecklingsstörda personer och jag la märke till det för det var så märkbart så jag sa bara till henne (i glad ton och lika trevlig som innan hon började prata dumspråk med mig) att bara för att man har AS så är man inte dum i huvudet och själv dras jag med högt IQ men jag har däremot problem med att ta det sociala spelet och folk.
Inget mer med det och vi fortsatte att prata och hon ändrade sin ton lite men jag var tvungen att ge henne en pik till fast jag gjorde det utan att tänka mig för och fortfarande på gott humör så sa jag till henne att jag har märkt att det är väldigt vanligt att folk tar en som dum när man har AS vilket inte är mitt problem då jag är långt ifrån IQ befriad/dum. Hon blev lite smått förlägen och bad direkt om ursäkt och började stamma om att hon inte alls menade att få det att låta som om jag var dum eller så och hon var så ledsen om hon fått det att låta så och hon menade självklart inte att nedvärdera mig. *Jackpot!* Jag bara strålade som en SoL innombords och sa helt lugnt till henne att det var lugnt och att det var inte henne jag menade utan rent allmänt. Men det var helt sjukt hur skönt det kändes,
Äntligen så klarade jag av att hålla huvudet kallt och styra samtalet lite som jag ville, ge svar på tal och även ge rätt kommentar utan att tas som otrevlig, JAG av alla människor lyckades fixa det. Det kändes bra kan jag säga! Tack vare mina medeciner och att jag äntligen börjar få svar på vad det är för speciellt med mig, något fel är det då inte…jag är bara lite speciell, inte som alla andra och det kommer jag alltid att vara.

David
2009-08-16 05:11
0

#16. Jätteduktigt av dig!!! :)

Självklart, läser man böcker och annat så är det ingenting som säger att personer med bokstavsdiagnoser som är "dummare" än andra, snarare tvärt om. Men ändå så händer det att vissa tar fram den här bäbisrösten och pratar som om det vore till en 5 åring. Rynkar på näsan

// David

HannaM
2009-08-16 15:35
0

Fast.. sayuri… du kan vara social med mig, det vet jag. Eller så är vi osociala ihop, trevligt är det hur som helst.

sayuri
2009-08-16 20:47
0

#17 Tack, det kändes verkligen bra att för en gångs skull kunna "vinna" i en diskution och faktiskt inte tappa bort sig i alla ord och betydelser hit och dit. Slippa vara förvirrad och bara kunna känna lite kontroll och säga rätt sak.

#18 Jag har Bevis på att vi är Ososiala i hop, fast det är riktigt trevligt det också. Dessutom finns det alltid en eller annan iller som behöver motioneras och det är ju alltid trevligt. Men klart kan jag vara social men jag undviker det. Jag är helbra på att vara osocial tillsammans med folk, bara ta det lugnt…dricka te och prata lite ibland när det passar. Man skippar allt onödigt. =)

HannaM
2009-08-17 01:27
0

Dom bästa vännerna tycker jag är dom som man inte behöver gör något med, intebehöver prata med. Hade en sån när jag var liten, vi kunde sitt i timmar och läsa bamse utan att säga ett ord.

linhof
2009-08-17 01:50
0

#14 schysst dr!!!! Glad

sayuri
2009-08-17 02:19
0

"20 Det är ju det vänner är till för, man finns för varandra och en riktig vän stannar kvar och tycker om en även om man kanske inte pratar konstant…eller pratar lite för mycket pga nervositet.