ADD - Alternativ?
Jag har nyss blivit diagnostiserad med ADD, och läkarna vill sätta in Conserta.
Jag är tveksam, då jag alltid har varit oerhört känslig för biverkningar - dessutom rent ut sagt skittrött på att gå på medc efter alla dessa år. Har haft återkommande depressioner så länge jag kan minnas. Så det är min fråga, alternativbehandlingar för att hjälpa min ADD.
Finns det alternativ till medicin? Kör citronmeliss nu, och tycker att det hjälper. Kost? Speciell Träning, vad som helst.
Vad gör ni som har samma diagnos för att hjälpa er själva?
Vill gärna ha massor utav tips och länkar. =)

Omega tre ska väl kunna hjälpa.

*
Omega 3 som HannaM sägen, men även Omega 6.
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Hejhej.
Jag har ADD och fick Concerta vid jul, jag är också otroligt känslig för biverkningar vid läkemedel.
Men jag vill tala varmt om Concerta, trots ev. biverkningar.
I början, som med det flesta mediciner, kände jag mig lite mer nere, tröttare osv. Men, efter några veckor tog det en helvändning.
Nu kan jag koncentrera mig bättre på skolarbete, jag är inte lika mottagliga för distraktioner längre, skolarbetet går bättre och jag känner att jag klarar av mer än innan.
Hoppas du får/känner dig bättre, och att du slipper medicinering, det är som du säger, inte så roligt…
Funkar alternativ kost, så hör av dig!

Omega-3, all form av fysisk aktivitet, kolhydratfri/låg kost, anpassning av livet utifrån dina behov.
Några tips från mig.