Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettannat-npf-relaterat
Läst 1931 ggr
Skrutt
0

Vad är er "terapi"?

Vi som har det lite jobbigt har ju oftast något som är vår egna privata lilla terapi. Min egna lilla terapi är djuren. Mina djur tröstar mig när jag är ledsen och dom gör livet ännu härligare när det är bra. Har 4a kattpojkar här hemma som jag älskar så otroligt mycke. Sen så är min sambo också så klart någon som kan göra mig väldigt glad Glad Kommer även skaffa en hund förhoppningsvis till nästa sommar. Tror jag skulle må väldigt bra av att skaffa hund. Jag älskar skogspromenader, hundar och jag behöver få lite mer rutiner även på helger och det får man om man har hund.

Vad är eran terapi? Är det kanske djur, måla, baka, laga mat eller något annat roligt??

Puhlo
0

Jag lagar mat. Bakade gärna sötsaker förut, men nu så äter jag inte mjöl och socker, så det är svårare..

Annars gillar jag att pyssla. Eller spela Rock Band 2. :) Bra musik och jag gör nåt med händerna.

linhof
0

TJA…. allt som jag kan göra med händerna Glad finns bilder här o  var på vad jag gjort Skrattande

Zaphix
0

Hästen!

Han gör mig alltid så glad, blir glad bara av att se honom. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Svea-
0

Hundarna…katterna & marsvien..helt klart djuren..

försöker hitta nått…att sitta å pilla med på kvällarna..händerna mina då.. jag tuggar upp dom annars..men jag e så klumpig å så har så svårt för handarbeten…

#0 vad ska du köpa för hund?

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Skrutt
0

# 4

Ja djuren är bäst Glad

Tror det kommer bli en Eurasier, en medelstor sällskapsspets. Vad har du för hund?

Svea-
0

ok…coolt…jag e hundgalning vet du…i dag har jag fyra blandraser så om jag räknar alla raserna som finns i dom så blir det…6 st…

boder collie,flatcoated retriver,chinese crested powder puff,papillon,kanintax,tollare…

har växt upp med flatte..ägt boder collie,doberman och schäfer å nu blandisarna…

love them all..

Svea-
0

e det spetshundar du gillar mest?

Froddel
0

Min hund är såklart den bästa terapin egentligen, men alltför ofta plågas jag av det hemska dåliga samvetet….som kommer av att jag antingen är för trött i huvud och kropp för att gå långpromenader, ledsen så jag avskyr att gå utanför dörren, rastlös och orolig i kroppen vilket resulterar i låg toleransnivå….nu är han över 11 år och d¨å går inte allt lika fort alltid - och det stressar mig oerhört (men när jag mår bättre bekommer det mig inte så mycket).

Jag skriver också av mig väldigt mycket, både under dagen och på kvällen - för att få ur mig alla tankar och funderingar.

Läsa gillar jag också, det är skönt att försvinna in i en bra bok……under förutsättning att jag är så lugn och sansad att jag kan sitta/ligga still med en bok förstås!!

Förr hade jag ovanan att spela mobilspel hela tiden (medans jag tittade på tv, när jag rökte, när jag satt på tjotta…..hittade tillfällen hela tiden, bara för att slippa göra ingenting och för att förhindra alla miljoner tankar som far i huvudet - nu har jag mestadels lagt av med detta eftersom KBT-psykologen och jag pratade om mitt flyktbeteende över det mesta i min vardag, så han gav mig hemläxor vilket resulterade i att det minskade. Men mest har det försvunnit då jag började att äta Concertan faktiskt!

Mymlan
0

För mig är det djuren..

Datorn, internet.. Jag spelar inte så mkt nästan inget.. Spelar jag så är det nått jag inte behöver jaga med blicken efter nått *bara så stressande sådant* så det blir pusselspel typ Mah-Jong m.fl

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

[aspie]
0

Allt jag kan göra med händerna, mina hundar eller datorn

Skrutt
0

# 7

Hihi jag är både hund och kattgalning Flört fyra katter och förhoppningsvis en hund till nästa sommar. Har en extrem längtan efter en egen vovve. Kan nog nästan jämföras med en bebislängtan. Så fort jag ser en valp eller vuxen hund så blir ja alldeles varm och längtar så extremt efter en egen valp.

Ja spetsar är helt klart favvoriter men skulle jag bo större skulle jag faktiskt kunna tänka mig en Bullmastiff. Älskar deras sätt och utseende. Sen så gillar jag rottis, boxer m.m men jag vill inte ha en själv. I mitt liv passar det in en hund med lagom aktivitetsnivå som Eurasier och Bullmastiff.

Hur kommer det sig att du har fyra hundar? Måste vara myspys Kyss

[aspie]
0

#11 Så goo du verkar vara Skrattande

VAASHii
0

pill pill pill! Handarbeten då, måla, baka och såntdär ^^
Och djuren <3

Skrutt
0

# 12 Tack Aspie, du me Glad Du svarar alltid på frågor och verkar väldigt snäll och omhändertagande.

Svea-
0

# 11  jag har levt med hundan nästan hela mitt liv förutom 4 år sammanlagt..å jag e 34 år i dag ;) det var ej planerat att ha 4 hundar på en gång.. hund nummer 1,2 & 3 är ska planerat inköp nummer 4 + 2 till kom till mig akit å jag placerade om 2 av dom men den minsta kunde vi ej skilas i från.. så det blev väl 4 dårå.. men Mini är mindre än katterna…så jag vet ej om hon ska räknas som en hund Flört

3 katter,,,ett gäng marsvin…jag å två tonåringar + en pojvän som tillhör äldsta tonåringen..

jag e som sagt var djurgalning.. å jag skulle endast tacka nej till ett fåtal hundraser…

går inte en dag utan att jag tänker en sån hundras vill jag ha sen när jag är utan barnen å kan satsa mera på att aktivera mina hundar igen..

stora hundar al´a mastiff å bullraser…åå spets…åååå osv osv..

men jag tror att min kropp sagt ifrån på stora raserna tyvärr..speciellt mina händer så det blir väl mellan eller smått.. dårå..

tycker du om boder collies? Aussie?

hoppas du får en hund snart….det e underbart…

Svea-
0

Tungan ute

NadineAdHd
0

djur och mina barn… men som terapi absolut mina djur…

besök min hemsida på www.fyrpihls.se

villfungera
0

#17 Hej…Gick in och kollade din hemsida….Jättefin….ska titta vidare på katterna när jag är lite piggare….Men Vad fina dom är! JättehärligaSkrattande

[aspie]
0

#14 TACK Skrattande

Skrutt
0

# 15

Ja men så är det ofta med djur, det är ibland ödet som bestämmer hur många man skall ha Flört Vi skulle tex bara ha 2 katter men jag och pojkvännen gjorde slut och flyttade i från varandra ett tag och ville då ha varsin katt med oss men katterna behövde ju en kompis då så skaffade vi varsin kompis till dom men sen kom vi på att det är ju varandra vi vill leva med och ja nu bor jag & pojkvännen med våra fyra katter som vi absolut inte ångrar.

Katten som skulle vara en kompis till pojkvännens katt var faktiskt en övergiven katt som jag hittade och pojkvännen(just då ex) vart så förtjust i honom så han behöll den som kompis till sin katt. En jättefin rödtabby som är väldens snällaste gospojke..kan inte fatta hur någon kan ha slängt ut honom.

Jobbigt att kroppen krånglar, men tur att du kan ha mindre hundar i alla fall Glad

Jag tycker Border Collie är jättefina men ingen hund jag själv skulle orka med, dom har så exrtemt mycke aktivitets behov. Aussien har jag ingen koll på.

Ja jag hoppas också jag snart kan skaffa hund Glad håller på att prata igenom detta med pojkvännen. Har i alla fall hittat en framtida dagmatte till min hund, min svärmor. Hon har egen hund också så det är ju bra.

sayuri
0

Mina djur är mitt allt och utan dem skulle jag aldrig orka men ag har också min kamera, ritblock och min fina lilla trädgård som jag förvånansvärt nog har lyckats hålla liv och även fått till att blomma smått och sätta frön. Nu blir det bara en fråga vad jag ska göra i vinter som kan ersätta trädgårdssidan.

Vi har precis satt upp ett nytt akvarie till alla mina yngel och jag har tydligen bra hand med mina fikar för de ynglar av sig värre än grodor. Mitt rittande har äntligen kommit igång igen efter många års uppehåll men får se hur mycket jag orkar, känner mig som en ettåring som håller i pennan för första gången. Det regnar så man kan inte gå ut och motionera kameran vilket är synd men någon dag måste det ju sluta regna eller hur?

Skrutt
0

# 21

Va härligt det låter med egen trädgård. Jag vill också bo i hus.

Vad har du mer för djur än fiskar?

Hoppas de slutar regna snart då Glad

sayuri
0

Jag har två egna illrar som jag älskar, de är min familj! :) Sen har vi 2 tamkaniner, 2 hundar, en vild kanin (tror hon lever fortfarande), Fem Nymfparakiter och en gerbil. Jag hoppas kunna skaffa fler egna djur men det kommer nog inte på ett tag.

Vi har en ganska stor trädgåd så det är mycket att göra men jag tycker det är avkopplande, fast vissa håller inte riktigt med om mina inredningsidéer så jag får kompromissa lite men jag fick i alla fall mitt blom och jordgubbsland det här året och det är alltid lika kul.

Nån gång slutar det säkert regna men man ska ha energi över till att gå ut då också.

Ylva-Li
0

Jag målar, gör smycken, scrappar, virkar, och när jag mår som allra sämst då ligger jag bara i sängen med mina 2 katter ovanpå och bredvid och bara gosar. :)
(Sambon med på ett hörn om han är hemma.)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Skrutt
0

Usch idag har jag haft ångest för det varit så rörigt här hemma pgr renovering. Som tur var så fick jag låna svärmors hund och ta nåra promenader. Känns mycke bättre nu på kvällen.

Hatar att ha ångest..jag orkar inget och allt känns bara rörigt och det är jobbigt att andas. Kan man bota ångest helt?

sayuri
0

#25 "Kan man bota ångerst helt?" Bra fråga. Om någon vet svaret på den frågan så vill jag gärna veta de …

Skrutt
0

# 26

Mmm hoppas nån vet. Som tex idag jag vet ju att jag egentligen inte har något att må dåligt/oroa över men ändå så känner jag ångest/oro/nedstämdhet. Sen så helt plötsligt kan jag må bra igen. Vad är det som gör att den där ångest känslan kommer och sätter sig i hela kroppen och huvet och sen kan den bara försvinna.. Hjärnan är ett mysterium. När jag kommer till min ADHD utredning skall jag ta upp min ångest också. Är så trött på att kämpa så mycke för att orkar med saker och ting. Bortsett från från min inre kamp så är livet ganska bra men det kunde ju vara så väldigt mycke bättre om jag slapp ha ångestperidoer. Hmm skall nog starta en tråd om just ångest och funderingar kring det.

MoonVoid
0

Min terapi är min Hund, familj, vänner, och så klart psykiatrin;)

(OT)#26 även de lärde tvistar om den frågan. Vissa påstår att man kan, andra påstår att man inte kan. Min personliga åsikt är att man inte kan det. Men om man verkligen vill och kämpar stenhårt så kan man lära sig leva med sin fiende;) Vissa lever så väl med den att de knappt märker av sin ångest. Dem är ju på sätt och vis "botade".

Fyrpihls
0

massa kreativa saker… men allra mest mina djur, jag föder upp katter, men jag gillar också att bygga, göra om, inreda och greja med praktiska saker… bygga hemsidor.mm