The green mile på tv
På lördag kl 21 på tv3 (tror jag det var) kommer en av mina favoritfilmer som heter "The green mile" med Tom Hanks och andra kända skådisar.
Filmen är jätte lång men så otroligt fin och stark. Tårarana rinner konstant av att se hur en förståndsandilappad stor man blir oskyldigt dömt för övergrepp och mord på en eller två små flickor. Han besitter oxå himelska krafter som kan hela.
De är såååå himla bra att ni bara måste se den

Den gröna milen är riktigt bra och jag tycker om boken också, fast boken är mer målande än filmen och mer ingående. Fast jag gillar många av Stephen Kings böcker, dock är Den gröna milen en klar favorit och den har jag läst flest gånger tror jag.
Man får väl försöka se den då;) Tack Aspie för tipset!

Ja, se den, den är underbar!!!
Hi hi, det är visst fler som gillar den ser jag 
#2 Ja se den, den är otrolig och en kille i filmen, den det liksom handlar om är stor som ett hus. Han måste vara minst två meter och har muskler som hulken, he he
#4 :O Kanske jag får gömma mig under ett täcke eller något då! ;P
#5 Nädå, han är inte farlig utan snäll och from som ett lamm
#6 Vilken tur!
"The green mile" har jag sett.
Men feg som jag är hade jag huvudet i kudden nästan hela tiden, för filmen är verkligen superläskig!
#8 Ja, den är lite läskig men det är i varje fall ingen skräckis 

Den och Shawshank Redemption (Nyckeln till frihet) är nog mina favoritfilmer av Stephen Kings böcker. Jag är stort fan av hr. King, så jag tittar på typ allt som är kopplat till honom. :)
Dolores Claiborne är också jättebra. Djuuupa storys och jättebra skådespelare!

Jag tycker att hans böcker ofta är bättre än filmerna men så samlar jag på hans böcker. Kan nog säga att han är min favoritförfattare med tanke på att jag har närmare 40 böcker av honom och sen några filmer till det. =P
The green mile och Nyckeln till frihet (har inte boken! *irritationsobiekt*) är dock nått av hans absolut bästa. Knackarna är bra annars, The tomynokers (stavning?), är också bra tycker jag. Den mest meningslösa boken som jag har läst av honom är Marathonmarschen, den var för skum till och med för mig.

Sayuri: Det är en av de där årstids-novellerna han skrev, Vårbedrift.
Stand by me (Höstgärning, The body), Sommardåd (Apt pupil) är också jättebra. :)

Höstgärning har jag inte, men jag har sommardåd. Fick precis tag på Sömnlös (på svenska) och Just After Sunset när jag var i England så jag ser fram emot en trevlig läsning nu. Läser du hans böcker också eller? Läser du dem i så fall på engelska eller svenska? jag har två av de mörka tornet på svenska (+ serievarianten, grymt/brutalt/väl tecknad!) och två på engelska. Jag bryr mig inte om att jag ibland blandar språken för de är så bra oavsett om de är på engelska el svenska. Jag tror att STARK har det grövsta introt av de jag läst i alla fall och det var också den boken som fick mig att börja läsa hans böcker.
Fatta inte vad du mena (måste vara tröttheten) menar du gröna milen eller? Det var ju en novell i 6 delar, jag har den inbundna varianten med Tom Hanks på framsidan. =) Eller är Vårbedrift någon jag har missat helt? Har den inte i min hylla i alla fall.

#13: Shawshank Redemption (nyckeln till frihet) är samma som Vårbedrift. :) Det var så jag menade.
Jag läser King på både engelska och svenska. Har nog lika många böcker som du, men ska genast leta upp Dark Tower i serieversion! Älskar serier, speciellt för vuxna.
Stark är också helt underbar..
Just after sunset har jag inte ens hört talas om. Spännande!

#14 Därser man. Jag hatar när de döper filmer till annat än vad böckerna heter, väldigt irriterande! Serieverisionen kan jag rekomendera, den är snygt tecknad och jag tycker den passar bra till hans typ av storry, de är inte förfinade någonstans utan de är raka och ärliga. Och i viss mån äckliga men ganska verkliga med andra ord för verkligheten är verkligen inte vacker.
Påminnelse! Ikväll kl 21 brjar den
Iiiiiiiiiii!!!!!!!!! *sätta på TV:n*
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
JAG!! Jag har typ aldrig ro att BARA titta på TV. Jag måste göra något mer, knappa på datorn, kela med katt, sy, skriva etc…

#19 Du har simultanförmåga med andra ord! =) Hu nu är det Del's avrättning … gillar inte den …
Nä, jag har inte simultanförmåga, måste bara ha händerna sysselsatta eller nåt. Jag klarar inte av att hålla fokus på en film en lång stund. Förresten behöver jag se en film 2-3 gånger för att ha "sett" den.

Man få titta på det viktigaste, resten kvittar ju egentligen. =)
Vi hade inte 3:ans kanal! 
Jag tänkte kolla på det när jag såg att Aspie påminna oss, men vi har inte den kanalen. Och idag ska vi tydligen få kanalen … typiskt haha! 
#23 Du får hyra den på dvd
#24: Den är så läskig så jag vet inte om jag vågar titta på den .. 
Bara jag tänker på musen i filmen blir jag jätteledsen, jag var ju inte beredd när det hemska hände (vill inte avslöja om någon inte har sett filmen än). 
Vi såg den på ett loppis, men mamma ville inte köpa den, haha!

Var det många som såg den?