Caroline af Ugglas
Ganska kul emellanåt. Om det hör hemma på Bokstavsfolk? Säg det. 
Caroline af Ugglas på Sveriges Televisions Kobra
"Jag springer ju överallt. Allting ska gå snabbt. Alla tråkgrejer som att öppna dörrar och hämta grejer."
Hon är bra! Nu hinner jag inte lyssna på just den där, men ska lyssna sen…
Jag ÄLSKAR Caroline af Ugglas….
Hon är så himla lik mig så jag undrar om hon också har ADHD… Jag tror det, fast jag vet inte om hon vet det själv, men hon hör definitivt hit….
Hon är underbar!!!!
hörde att ´hon var bipolär iallafall och samsjukheten mellan bipoär och ADHD är ju ganska stor.

Henne tål jag inte, inte någonstans alls. Jag har aldrig gillat henne och kommer aldrig att göra det men det har nog att göra med att hennes röst skrär i varenda nerv i kroppen och hennes beteende ger mig kramp och illamående. Jag har svår allergi mot henne och jag vet inte varför men jag tänker inte jobba på att få bort den heller. Hon är läskig, med eller utan gummistövlar!
Jag måste nog kolla om jag vet riktigt vem denna människa är. Namnet känner jag ju igen men är inte säker
Orkade inte titta och kan inte uttala mig om detta
#6 Hon som sjunger den underbara låten "Snälla snälla"
Hon är på 4:an nu!
#8 Öhhh, tycker inte om låten "snälla , snälla" men hon själv kan nog vara en go tjej
Missade henne på tv

#10 Hon är säkert jätte trevlig, men lite läskig. sen att jag inte tål hennes musik eller genre det gör kanske sitt till=P
tycker inte om hennes egna låtar så mycket, inte snälla snälla låten. men däremot när hon gör janis joplin på svenska. det är skitbra!
jag tycker det är fel att säga att man inte tål en människa innan man ens träffat henne….
Det är inte rättvist…
Vilken inspirerande människa!!!
Jag ska sätta mej och tänka över mitt liv idag.
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Snälla snälla inte en favo men det är Carolines sätt att leva!!!! Heja starka kvinnor!

#13 Varför skulle det inte vara rättvist? Att jag inte skulle trivas med hennes sätt att vara och vet med mig att hon inte är någon jag i första taget skulle orka (energimessigt) vara med är inget personligt mot henne utan att jag själv inte skulle orka. Hon utstrålar en energi jag just nu inte klarar av vilket långt ifrån är något personligt mot henne. Sen har jag förklarat att det till största delen gäller hennes musik som jag av någon anledning inte klarar av att lyssna på, jag mår fysiskt dåligt av den och det är inget jag själv styr över.
Jag har aldrig trivts med hennes person eller den energin hon utstrålar men det är ingenting jag lägger på henne personligen utan det är bara att acceptera att alla människor inte är gjorda för att passa ihop och hon är en av de få jag skulle behöva mycket tid på mig för att kunna klara av att hantera energin från.
Det är som vatten och olja, men bara för att de skär sig och inte riktigt kan blanda sig så betyder inte det att det inte finns folk som tycker om oljan eller vattnet. Det finns folk som tycker om båda även om man inte kan blanda dem. Jag har vänner som Älskar Caroline men de vet att ja får ont av hennes musik (vilket är udda jag vet men inget jag medvetet styr över) och då väljer de bara att lyssna på annat när jag är där men sen när jag har gått så spelar de Snälla Snälla så takpannorna håller på att trilla av huset. =)

#13 Sen måste jag påpeka att jag gör skillnad på Artisten Caroline af Uglas och Privatpersonen Caroline af Ugglas. Den jag inte mår bra av är artisten, inte privatpersonen så att säga att det är elakt av mig att ha en personlig åsikt om en artist och dennes musik är någonting jag inte helt håller med om. Visst jag förstår din synpunkt och det är självklart att man inte ska blanda ihop någon persons JOBB och Privatliv. Dock väcker hennes musik och uppträdande väldigt jobbiga minnen för mig så därför mår jag inte så bra av hennes musik, (i mitt språk lätt översatt att jag är smått inte tål/är allergisk mot hennes musik). =)
Sen har jag lyssnat på henne på radion då hon varit med "personlig" och mindre Scentokig ;). På radion är hon mycket duktig och hon har ett intressant sätt att tänka MEN jag får fortfarande fysiskt ont av hennes musik och på grund av att de väcker jobbiga minnen i mig, tyvärr.
Dessutom tror jag att du och jag använder uttrycket "tål inte" på olika sätt. Jag använder det mer objektivt och inte så personligt som du tycks göra. Men det är intressant att lära sig mer om hur andra reagerar och jag ska undvika det uttrycket i fortsättningen då det uppenbarligen klingar fel i andras ögon och säkert lätt misstolkas.
Mvh
Sayuri =)
Fast jag tycker också att om man inte kan säga nåt snällt om nån så kan man ju låta bli att säga alls…
tex svarar jag inte på alla trådar, för om man inte har nåt gott att tillföra så kan man ju lika gärna hålla det för sig själv…
och det handlar inte om att blanda ihop, utan om att ta tillvara det positiva i livet, och ge det negativa mindre utrymme…
och om hon berör dig så negativt så begriper jag inte varför du lägger sån energi på ett långt inlägg om henne… Fokusera då på nåt som ger DIG ENERGI och GLÄDJE…
För om tex Caroline skulle läsa det där så ger du ju bara negativt till henne… och hon skulle bara bli ledesn, så vad är då vitsen med det…?
Jag faller inte heller för henne. Men jag har bekanta som sjunger i hennes kör och de tycker att hon är jättebra som ledare.

#18 Du tolkar det jag skriver väldigt fel och hade du känt mig hade du vetat det för jag säger aldrig någonting som jag menar som negativt. Dock anser jag att även jag (som inte trivs med hennes nuvarande musik) får ha åsikter om henne. Hon är en fantastisk radiopratare och som person gillar jag henne skarpt men inte den hon är på senen och det är någonting jag vet att få skulle ta illa vid sig av om jag sa då det bara är en objektiv åsikt och INTE gäller hennes privatperson. För att jag har en annan musiksmak än någon har inte med den personen i sig att göra.
Hade jag varit vän med henne så skulle jag inte skylta med det och jag skyltar aldrig med vilka jag känner eller träffar oavsett om de är kända eller ej. Jag behandlar alla lika och det vet jag att många har uppskattat och de som nu vill bli specialbehandlade får gå till någon annan. Det finns många andra som skulle avguda dem och behandla dem som gudar men jag är inte sådan och jag kommer alltid behandla alla som vänner och jag bryr mig om dem lika mycket oavsett hur kända eller okända de är.
Dessutom är det intressant att alla har den förutfattade meningen att bara för att jag inte tillhör hennes fanclub inte skulle ha kunnat träffat henne. En mycket intressant iaktagelse men jag är inte överraskad då folk GÄRNA tänker och säger elaka saker om andra snarare än att ta sig tid att se bakom fasaden.
Ni verkar här vara väldigt duktiga på att blanda ihop privatpersonen Caroline och henne som artist. Jag trodde jag gjorde mig tillräckligt tydlig om att min åsikt gälde bara hennes musik och att jag har svårt för den.
Snälla se att det finns två sidor av ett mynt! Man måste inte älska eller hata en person bara för att vissa detaljer inte faller mig i smaken. Jag tycker bra om alla utom väldigt få och dem har jag ingen åsikt om alls. Jag bearbetar min nästintill fobiska syn till hennes musik genom att prata om den för jag själv tycker den är löjlig. Hur kan man må dåligt av en musikstil liksom?
Sen att ni kanske tycker det är fel av mig att vara öppen och diskutera även sådant som inte faller alla i smaken det är inget jag har problem med. Det verkar som om NI har mer problem med att jag faktiskt INTE tycker illa om Caroline utan bara inte uppskattar hennes musik i alla lägen.
Det är svårt att förklara men JA jag tänker positivt om ALLA människor och kan hitta positiva sidor hos precis alla så jag tycker att det är konstigt att ni går på mig men jag tar inte illa vid mig och förstår om ni
Jag tycker att Caroline Af Ugglas låt "Snälla, snälla" är jobbig att lyssna på
… men jag tycker om att hon är sig själv och hon verkar vara en snäll person!
#20 du är ju just nu på ett bokstavsforum, och där är ju missuppfattningar vardagsmat. Det är mer vanligt än ovanligt att man missuppfattar och blir missuppfattad.
Det är klart att du får tycka och säga precis vad du vill, det menade jag inte…
Och det var ju inte musiken det gällde…
det var det här jag reagerade mot.
citat:
Henne tål jag inte, inte någonstans alls. Jag har aldrig gillat henne och kommer aldrig att göra det men det har nog att göra med att hennes röst skrär i varenda nerv i kroppen och hennes beteende ger mig kramp och illamående. Jag har svår allergi mot henne och jag vet inte varför men jag tänker inte jobba på att få bort den heller. Hon är läskig, med eller utan gummistövlar!
DET tyckte jag var ett lite generaliserat uttalande… det rimmade lite dåligt med det du skriver sen att
citat: JA jag tänker positivt om ALLA människor och kan hitta positiva sidor hos precis alla…..
men du glömde nog bara skriva det… eller så måste man göra en glad gubbe eller nåt så folk fattar att man bara vräker ur sig lite generellt…
typ så…
jag är inte arg eller nåt på dig, det var inte menat så ALLS…
man får tycka vad man vill om vem som helst, det tycker jag också…
men i min hjärna blev det lite dubbelt där, men det var kanske det du menade med myntet… det var lite mycket text där på en gång…
Såja lugn och fin… 

Jag har också svårt för nämnda artist. Hur hon är som privatperson har jag ingen aning om så det kan jag inte uttala mig om. Annars brukar jag gilla artister som är egna men i hennes fall går det inte.

#23 Tack någon som verkar fatta vad jag menar, ;) Gillar inte du heller gummistövlar på cenen?
Jag trodde att jag helt tappat hjärnan i utredningen eftersom jag bara tycktes säga fel saker =P

#22 Nej jag glömde inte skriva det dock glömde jag säga att det gälde hennes musik, speciellt låten snälla snälla… spelas den så får jag ont i magen…väldigt irriterande. Alltså inte henne utan helt enkelt att jag reagerar så starkt på en låt men jag försöker bli av med den fobin genom att försöka prata om den. Sen att det kom ut fel det är kanske beroende på att jag har AS… pratar först tänker sen.
Men sen tog jag illa vid mig av din komentar som var ganska syrlig mot mig men jag tar det inte personligt utan jag hatar när jag gör fel och det var klantigt gjort av mig…ska lugna ner mig lite så jag slipper vara på dåligt humör över att jag är så förbannat klantig. Jag HATAR när jag själv gör fel… P.e.r.f.e.k.t.i.o.n. vill jag ha hos mig själv, vadå höga krav :P
Jag ville bara får fram att det var hennes musik jag menade men har svårt för att komma till poängen med få ord, fast jag tränar på det.
Den här kommentaren var inte så lång och det var ju ett framsteg :P

#24 Jag vet inte varför jag inte gillar henne. Egentligen är ju det rätt kul med gummistövlar på scen för det är så udda. Men nä. Skulle jag träffa henne kanske jag tycker hon är skitbra. Vem vet.

#26 Tanken är intressant men ja, inte min grej. :/
Caroline och hennes låt Snälla snälla får mig att vilja gråta. Hon ser så naken och sårbar ut. Och det gör det hela så vackert.
Och snälla, snälla stämmer så in på ett av mina förhållande.
Så gör jag det igen
http://www.youtube.com/watch?v=tFRHN5Hk5LM&feature=related
påminner så om mitt nuvarande förhållande.
Sedan älskar jag hennes tatureing hon har på ena underarmen. Gubben som går över övergångsstället och snubblar. Att inte orka, att inte klara kraven, att gång på gång falla och göra fel. Så jag!
Hon har inte "gummistövlar" Det är "vanliga" klackstövlar fast mintgröna. Hon har lånat dem av en kompis. Då hon själv äger 6 par skor, det är väl som jag.
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Såg en intervju med Caroline. Där hon berättade om sin "Snubblande Herr-går-man" och om hur illa hon har mått. Tyckte hon lyckades förklara en hel del där…..Dessutom sålde hon sina mintgröna stövlar på nätet….pengarna gick till välgörenhet….ganska högt pris….vill jag minnas.
sayuri… jag är ledsen om jag gjort dig ledesn… jag vet verkligen vad det vill säga att prata först och tänka sen, eller sen missuppfattas det man sa och sådär…
Så nu kramas vi och går vidare… eller??
jag har inte på något sätt dömt dig, det lovar jag… f´låt

#29 Jag hade velat höra den intervjun men jag har aldrig sett hennes tatuering, antagligen för att jag brukar springa iväg så fort hon visas på tv. Vad var hennes förklaring? Hon är duktig på att prata, har hört henne ett par gånger debatera i radion men har aldrig riktigt fastnat så jag lyssnat klart…
#30 Det är lugnt, som jag skrev ovan så är jag mest arg på mig själv för att jag inte tänker först och gör misstaget IGEN att klicka på "skicka kommentar" innan jag tänkt efter om det är något som kan tas fel av någon. Det enda som skulle hända är att jag blir arg på mig själv slår sönder mina händer eller gör något annat korkat. Jag är självdestruktiv på det självdestruktiva sättet (logiskt:P). Jag kan knapt bli arg på andra så det är oftast mig själv och mina nära det går ut på eftersom de lider av att se mig när jag är arg på mig själv.
Kort kommentar? Jag lyckades, Yes! :P
Förresten någon annan som visste att det var hennes ide med körslaget? de sa det på radion för ett tag sedan… Jag har svårt för musikprogram men jag vet att andra gillar det så =)

#30 Ja. Det är hon som tagit körslaget till Sverige. Den intervjun jag tänkte på var när hon var med i Malous von Siewers program Efter tio
på TV4 i våras (går säkert att kolla ännu på nätet) hon pratade om sina depressioner, och sjukhusvistelse- Sen hörde jag henne på P1 på radion den här veckan…..det kan du alla gånger lyssna på närmaste månaden på nätet. kommer kanske på vad programmet heter….men inte just nu…"Hennes tatuering missar du inte!! om du ser hennes underarm…..behövs inget förstoringsglas där….
Jag gillar henne!
Hon är så stark och känslosam, tycker också hon uttrycker sig på ett riktigt bra sätt.
Jag vill ha henne som vän!

Nu har jag hört snälla,snälla och låten i länken ovan. Det är ju inte riktigt min typ av musik men jag måste medge att hon verkar vara bra som artist och texterna är ju onekligen känslosamma. Ju mer ni skriver om henne ju mer sympatisk verkar hon. Jag kanske blir hennes största fan till slut
.
#33 Som vän är hon nog bra.