Berätta om dig själv
Berätta gärna om dig själv!
Ditt namn, din ålder, dina intressen, din personlighet, din diagnos eller diagnos du tror att du har m.m.
Jag misstänker att jag har Aspergers Syndrom, jag ska utredas snart. Mer eller mindre stämmer alla AS-kännetecken in på mig.
Jag tycker mycket om att vara för mig själv och jag går inte till kompisar efter skolan (har inte gjort det på snart 3 år).
När jag är vuxen vill jag försörja mig som författare, men jag vet inte om jag klarar det. Jag skulle kunna tänka mig att jobba som översättare eller i en djuraffär också.
Jag är ägare till världens finaste katt, nämligen Tindra, en 2-årig grå & vit huskatt.
Våran familj äger också en svart gammal labrador retriever som heter Rico. Han är 12 år gammal och vi köpte honom för bara 1 krona.
Bra saker: Jag har ganska lätt att lära mig saker (som jag är intresserad av, såklart), rätt bra minne, det går bra för mig i skolan, jag dömer inte folk efter utseendet.
Dåliga saker: Det finns så mycket dåligt om mig att det skulle tagit timmar att skriva upp allt.
Ha en bra dag och skriv gärna om dig själv också! 
Hej!
Jag heter Elyse (uttalas som Elise, dvs E-li-s) och är 25 år. Jag är sambo med en jämnårig man som har Aspberger Syndrom. Själv har jag ingen diagnos. Vi bor tillsammans i en stor trea i Uppsala och tillsammans har vi två Ragdoll-katter, Mao och Castro. Efter jul skaffar vi eventuellt en till kisse, som vi redan bestämt ska heta Palin (efter Sarah Palin. Vi samlar på diktatorer och tycker att Palin passar bra där.) Jag pluggar till förskollärare och beräknas vara färdig till jul. Min sambo letar jobb och ska eventuellt få anställning via sin mamma i höst, då hon startar eget företag. Nästa sommar planerar vi att gifta oss och sedan leva Svensson-liv.
Hej!
Jag heter Malin, jag har blondt hår, precis som syrran, fast mörkare.
Jag har en mobil. Den är svart för tillfället.
Jag ska utredas för AD/HD.
Jag är inte bra på sånt här.
Jag hatar skolan och
jag tkr om att börja skriva
jag i varje mening! 
BRA SAKER: Mkt
DÅLIGA SAKER : Mkt
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
#1 och #2: Bra skrivet båda två!
Flera som vill berätta lite om sig själva?, en mening räcker 

okej då…
Jennie heter jag kallas Svea på nätet.Jag är vad jag har förstått snart 35 år gammal.Ålder för mig är inget annat än nått som kallas för siffror därav så glömmer jag ofta bort hur gammal jag är och tänker inte heller på hur gamla andra är.mmm..det är mycket konstig enligt många..
Jag har två döttrar,16,5 & 13 år gamla om vi ska räkna så där med siffror dårå
16-åringen har börjat gymnasiumet nu i år,inriktning omsorg/omvårdnad.13-åringen har börjat ny skolan i måndags å går i 7:an.
Vi eller okej då….
jag erkänner JAG har en liten liten uppfödning på marsvin.Jag är en marsvinsnörd!Jag tycker det är jättekul just nu med färgavel på marsvin.Sen har vi Tuva,Ozzy,Ice,Mini & Mattiz,alla underbara blandraser utav olika storlek,personlighet och ja just det olika ÅLDRAR oxå..
Mattiz är liten ullig-gullig valp som vi har till salu,så är du sugen på en liten valp kan du ju alltid fråga mig.Melker,Lucifer & Smulan är våra huskatter,helt underbara å söta såklart!Sen har jag haft kaniner,hamster,möss osv.
Jag har vart sjukskriven ett tag nu.Och efter ett par vändor inom psyk så fick jag en utredning.Där fann man att jag har ADHD.Diagnosen fick jag straxt eft min födelsedag förra året å då blev jag--äähhh..34 år enligt bättre vetande.Innan dess har jag jobbat på FSK och skolor oftast som barnskötare,ass,spec,ped,ass och som personlig assistent.Vill INTE jobba med barn mer,ej heller med mycket personer runt omkring mig.Jag sa till AF:
- - Sätt mig i skogen å räkna träd..Då mår jag som bäst!
Min 13-åring har som sin mamma,adhd,dyslexi&dyskalkeli
.16-åringen vill inte bup utreda då hon enligt dom är för depprisiv.Och hon vill ej heller
.Detta orkar jag INTE gå in på.Jag gör inget annat än försöker få allt att funka i skolan för mina döttrar.Det har gått bra med 16-åringen.Men 13-åringen…är det inget annat än katastrof för..Orkar INTE heller gå in på detta.KÄMPAR…FÖR…DOM…DYGNET…RUNT…
Tycker inte om: Folk som dömer å trycker ner andra,hur förbannat orättvisst allt är..å mycket mer..
Ringa samtal,åka på möten,mycket människor,sitta still för länge,lyssna på någon för länge,öppna ytterdörren då det plingar på den,då å då svara i telefonerna,ha hem folk,hatar att shoppa,och massa annat,är förbannat osocial men ändå inte alltså 
Tycker om/är jag: Dömer ej någon,hjälpande,udda.
God mat,god dricka,DJUR,skogen,mina få vänner jag har,bokstavsfolkifokus,fota,pyssla å vårda djuren,kläcka ideer om hur,var å varför.
Jag har blåa ögon,mörk-mörkt brunt hår,halvlångt,en kropp,den funkar när den vill,precis som hjärnan min.Är väl kanske lite lång,vet ej..beror vem man jämnför med…hihih..Har tatueringar å hål här å där,klär mig i det jag äger ej mycket å ej snyggt,modernt,oftas handlar det om att det ska vara bekvämt…
Nu kommer jag ej på nått mer…Tur för er va?!
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
#4: Det var intressant att läsa!
Bra skrivet.

#2 Bra skrivet =)

Kallar mig Sayuri här och det räcker för allmänheten att veta =)
Jag är 23, gillar att fotografera, träna, sy kläder, lyssna på musik, träna, träna, träna och träna lite till…fast jag har blivit bekväm på sistonde så det har blivit lite mycket iFokus men det gillar jag det också så det är lugnt för mig =)
Som person brukar jag vara lugn, snäll och ärlig men jag har en envishet som folk blir förvånade över och ett humör som heterduga. Tänker positivt om nästan alla personer (utom vissa) men jag dömmer ingen i första taget och jag har en tendens att skriva/tala först och tänka sen så ibland blir det lite fel men då brukar jag be om ursäkt. Jag har AS men jag lever inte genom min diagnos utan den har bara hängt med, har den dock inte på papper än men snart så =) Hett temperament och en ÄS har jag i alla fall och det vet jag mycket väl.
#7: Bra skrivet, Sayuri! 

#8 Tackar :) Jag är så vältaliga jag :P
Justja… jag har två illrar också och de är mina valpar (de är 2 år men fortfarande valpar i mina ögon9 och de kan alltid göra mig glad om jag känner mig nere. Vem kan vara sur när man har två pällskorvar som skuttar runt på golövet som studsbollar och är allmänt lyckliga. :)
Jag är en mamma till sex biologiska barn. har några till i min vård, hur det nu gick till? Har ADHD och har varit hyper aktiv hela livet, men springer med jämna mellanrum in i väggen såklart. Är gift med min goa man som varit min Concerta hela 20 år.
Mina intressen är foto, barn, djur,(har hund och många katter) bokstavsfolk, inredning och att bygga och skapa och greja,
att skriva göra hemsidor och Allt kreativt!
jag är nog bra på att möta, och respektera alla möjliga människor.. är en magnet för trasiga själar. (konstigt när jag är så trasig själv.)
Ville egentligen bli barnpsykolog med inriktning på att hjälpa barn som utsatts för sexuella övergrepp, men det var för svårt att sitta stilla i skolbänken så länge, så jag blev ingenting istället. hi hi
Mina sämsta sidor är nog…. att jag kastar mig in i så mycket så jag inte orkar ro det iland sen.. och att jag är velig, glömsk, aldeles för babblig och ja tusen saker till.
Numera äter jag Concerta (aldeles nyss börjat) men det finns en annan tråd om det. hej svejs, det var jag
#9: Ja, illrar är så söta!! :D
#10: Jättebra skrivet du också! :)
Jag är en ensamstående mamma på 50 år till en tjej ppå 21 år. Jag har 2 hiundar och min dotter har 2 hundar samt 2 hästar och 3 katter.
Väntar på utredning för ADHD /aspergers. Min dotter har Aspergers och ADHD samt tics och Dyslexi och förmodligen bipolär sjukdom.
Är utbränd sen några år tillbaka och har fibromyalgi samt PTSD förutom en massa ångestdiagnoser.
Mina intressen har lagts på is pga av utbrändheten. Det jag orkar med något sånär är iFokus.
Är nog som Nadine,en magnet för trasiga själar trots att jag själv är jätte trasig.
Vill utbilda mig i neuropsykiatri men vet inte om jag orkar eller har tillräckligt för att komma in på utbildning
Jag är oxå som Nadine, velig, glömsk och alldeles för babblig och tusen saker till
Är adopterad och ensam förutom min dotter och mina djur vilket är skönt fast jag samtidigt längtar efter en familj.

23 år och bor i stockholm drär jag inte trivs riktigt. Gillar inte folk i den här mängden. Avskyr uppstyltade sociala sammanhang, klarar dock illerutställningar bra även om det tar på krafterna, det är ju roligt.
Har varit sjukskriven i tre år och jag misstänker att det var någon form av den där berömda väggen jag stötte på där i september för så länge sen. Ville vara duktig fast jag för länge sedan passerat gränsen för vad jag orkade både fysiskt och psykiskt. Efter vistelse på psyket fick jag remiss till adhdutredning och när den äntligen genomfördes efter ett och ett halvt år fick jag beskedet att jag var ett skolexempel för en tjej med ADHD. Det har förklarat mycket för mig, varför jag fungerat och inte fungerat som jag har under min uppväxt. Är glad över att ha det på papper så jag vet att det inte var så att jag bara var lat som dom sa till mig.
Jag försöker reda ut vem och hur jag är fortfarande. Jag försvann på något vis för länge sen in i dom roller andra gav mig. Men jag tror att jag är en bra vän för dom få jag har. Jag har fått höra att jag har någon form av glimt i ögat och att jag är rolig. När det fungerar och inte hjärnan går i baklås kan jag formulera mig rätt bra och skriver en del. Jag är väldigt mycket för rättvisa och har starka åsikter i många ämnen men är samtidigt konflikträdd och har svårt att ge mig in i diskussioner. Jag har extrema krav på mina prestationer och hatar att misslyckas till den grad att jag ofta låter bli att försöka för att slippe nederlaget.
Jag har fem illrar som jag älskar enormt och lägger ner mycket tid på att ta hand om dom, lära mig mer och åka på utställningar. Är också tränare för små handbollsspelare på tio år och har hållt på med det i sju år nu (inte samma killar=)). Spelar också själv och tycker att det är jättekul men har svårt med det sociala och många gånger svårt att ta mig till träningen. Försöker också träna styrketräning för att hålla mig såpass vältränad att jag slipper ha ont av allt stillasittande vid datorn.
Jag skriver som sagt och älskar att läsa, försvinna in i böckerna och rymma från världen här. Började läsa innan skolstarten och läste extremt mycket som barn, numera läser jag lite mindre, mest beroende på att jag läser så fort att jag inte har råd att köpa böcker i den takt jag läser. Har så svårt att komma ihåg att lämna tillbaka på biblioteket så jag vågar inte låna.
Älskar choklad, kvalitetschoklad. Framförallt mörk choklad, sån som kostar en hundralapp för en 75grams kaka=P Gillar att prova nya sorter, försöka känna skillnad mellan dom olika kakaobönorna och odlingsländerna. Gör varje jul egna chokladtryfflar och experimenterar med olika samksättningar, lingon pepparkaka var en höjdare för två år sedan.
Äter mycket vegetariskt men är inte vegetarian (än), äter fortfarande kött och fisk om någon bjuder, orkar inte vara jobbig. Utforskar och provar gärna nytt inom matlagning och använder mycket sällan recept och oftast lyckas det.
Annars är jag förvirrad, stresskänslig, labil, glömsk, velig, rolig, trygghetsnarkoman, tedrickare, ledsen, trött, pessimist, kreativ, naiv….
Jag önskar mig tillbaka till den tid när jag kunde se skönheten i höstens röda löv och känna livet i dom kalla vindarna. När jag kunde älska den höga luften och den kristallklara kylan. Sparka löv och vandra i timmar med röda kinder och glödande blick.
När vinterns stjärnor kunde få mig andlös och varje snöflinga var lika vacker som unik. Då när knastret under skorna var en sådan njutning att jag kunde gå ut bara för att få höra det.
Eller när jag kunde vandra leende i regnet, känna att jag levde när det smattrade på luvan och skvätte under stövlarna.
Jag saknar nog den jag var då, även om jag inte heller då var rakt igenom frisk och lycklig. Det känns som det var så länge sen nu.
Hallooj, Jag är mikaela en tjej på 14 år, men fyller 15 fast inte förens i november men jag går i 9an. Jag älskar djur, Och rider på tisdagar. Jag blir lätt kär, Jag har en lite "udda" stil, Jag klär mig i det som jag gillar och det kan vara allt från en rosa prinsessklänning med puffarmar till en svart tröja med något tråkigt tryck, Okej överdrev lite men ungefär så, Jag har många diagnoser tycker jag själv, Autismliknande & ADD jag har mattesvårigheter och dåligt minne Närsynt, och så har jag en blodsjukdom Men är en ganska glad tjej ändå, och det märks inte på mig att jag igentligen är "annorlunda" Jag bor i stockholm, Har blont hår och blåa ögon Imorgon ska jag tona håret svart det ska tydligen hålla i 6 veckor, Om jag gillar det ska jag nog färga det, De var allt från mig Bye
/ Mikah