Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettautism-aspergers-syndrom
Läst 1324 ggr
snurro89
2009-08-28 22:38
0

Kärlek!

Jag är verkligen förälskad, i en kille i min Skola, Han heter adam!, Och han gör mej så j*vla glad! Rynkar på näsan Sorry för svärdommen, I varjefall Han har aspberger, o är till o me blygare än mej… Men, jag vet inte om han gillar mej, ? Han umgås nästan bara med killarna, och vet inte hur jag ska få fram att jag gillar han? Borde jag göra det? Han är typ i min ålder och världens sötaste kille!!

HannaM
2009-08-28 22:42
0

Vad roligt!

Kanske försöka prata lite med honom? Lära känna honom och se? Så har alltid jag gjort..

Svea-
2009-08-29 10:15
0

spana in honom å kika eft vad han gillar osv.. då har du nått att prata om,eller fråga om…sen måste du säkert ta första steget…pojkar e såååååååååå blyga så det finns ej ord för hur blyga dom är………..kram å lycka till

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

MoonVoid
2009-08-30 00:59
0

Alla är blyga vid förälskelse. Oavsätt ålder eller kön. Stå på dig och chansa. Det finns bara två svar, Ja eller nej. Antingen tycker han om dig ocks eller så gör han inte det.

Fråga inte om han tycker om dig. Hur hade du känt om han frågade dig det? Det finns en risk att han skulle känna sig attakerad och nervös för om det är något dåligt eller bra. Då kanske han backar och ljuger. Du vill ju inte få ett nej om han känner ja. Eller hur?

Du kan tex skriva en dikt. Gör ett eget kuvär med fin utsmyckning. Gå fram till honom och ge honom det, samtidigt som du talar om för honom att du tycker om honom väldigt mycket. (använd inte ordet älska i början, det kan vara för fort fram.;) Se vart det leder:)

I dikten får du inte låta desperat. Ta perspektiv och skriv något vackert, inte för kärleksfullt. Du får inte skrämma bort honom;)

Det är mina tips! Lycka till!

snurro89
2009-08-30 02:11
0

Tack, för era tips, jag måste nog faktiskt, fråga han hur han känner för mig förr eller senare kan inte hålla på såhäär Obestämd Är väldigt kär iallafall Skrattande

snurro89
2009-08-30 02:13
0

haha nej, jag älskar han inte ännu sånt tar tid!:)

MoonVoid
2009-08-30 03:18
0

Ett tips. fråga honom inte hur han känner för dig. Det är att ställa honom mot väggen. Ta dig kraft att göra det svåra, tala om för honom vad du känner. Ställ dig själv mot väggen, lämna lite spelrum åt honom. Dessutom kan han kanske behöva lite tid att tänka igenom det;)

snurro89
2009-08-30 12:23
0

Tack jättebra tips, "Moon"