Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettdiverse-npf
Läst 2190 ggr
snurro89
0

Svårt att somna?

Några fler som har svårt o sommna på kvällarna? När jag är utan datan, så brukar jag sommna mycket snabbare och lättare, för jag typ fastnar här även om jag tagit min medecin Känner ni igen er?

linhof
0

mmmmmm…. sova är väl överskattat? FlörtTungan ute

sissie
0

Jag har också svårt att somna ibland. Lättast att somna är framför TV. Har märkt att det är lättade att somna om man inte har oavslutade saker kvar på dagen. Så fort jag har ett projekt på gång så att det attans så svårt att somna. Då funderar man som sjutton på projektet och man är trött som en gris på morgonen.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

tommy999
0

#2 "Har märkt att det är lättade att somna om man inte har oavslutade saker kvar på dagen."

Räck upp en hand, de på den här sidan, som inte har oavslutade projekt varje kväll! Flört

LenaR
0

Mina händer är nere. Obestämd (De är upptagna.)

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Zaphix
0

Har inga problem att sova numera, är trött jämt!

Men har jag problem att sova lägger jag mig bara på den underbara spikmattan, och sedan sover jag som en stock. Älskar den. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

snurro89
0

#5 skönt att kunna känna sig trött känns som jag tappat förmågan lite Förvånad

linhof
0

som # 4………

Svea-
0

SOVA??!..jjjjaaahhaa…åå F#N…e det så det kallas?

näääääääää…kan ej sova utan suss-gott piller..

vill testa spikmattan..men har ej peng till det …

åå…sen är det svårt å gå å sova om man har tonåringar å hålla reda på…

bllääääääää…

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

snurro89
0

Vad är spikmatta för någee:)?

Zaphix
0

6: Skönt ibland, men jobbigt att vara trött jämt, hur mycket man än sover.

9: Googla på shakti-matta eller spikmatta. :)

Hjälper till att trycka på akupunkturpunkter i ryggen vilket gör att man blir lugnare och den lättar på smä'rtan ifall man har ont. Dessutom så ökar den blodcirkulationen i ryggen och axlarna, vilket aldrig är fel ifall man som jag sitter mycket vid datorn.

Jag tror att den hjälper mig att hjälpa mig att sova för att den trycker på punkter som gör mig lugnare. Dessutom så har det nog mycket med placebo-effekten att göra, jag vet att den ska hjälpa mig att somna, alltså gör den det. :)
Men det viktigaste för att få mig att somna är att jag måste ligga still och inte vrida på mig i rastlöshet, och ligga still måste man göra på en sån matta. Annars gör det ont!

Min och Dackes blogg

[aspie]
0

Får bara mer och mer svårt att sova trots lugnande och sömnpiller. Somnar lätt framför tv:n men vaknar ganska snabbt igen

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Sweetelle
0

#10 Jag blev lite nyfiken på en sån där matta. Lägger du dig på den en lång stund eller tar det bara 10 minuter eller hur fungerar det?

[aspie]
0

Man börjar med 5 minuter och ökar på efter hand med spikmattan. Det följer med instruktioner. Jag provade en kort stund i affären och blev genast helt avslappnad kände jag så jag köpte en. De säljer den för under 400 kr hemma

Zaphix
0

14. Jag ligger på den tills jag är så pass trött att jag precis håller på att somna. Tar allt ifrån 2 minuter till 30.

Min och Dackes blogg

tarotlasse
0

Vad är sova för ngt  har nog testat det mesta när det gäller medicinering för att sova men sovber inte ändå.

Började med  sömntabletter när jag var 12 år.

Har provat spikmattan utan resultat.

Enda perioden jag kunde sova i mitt liv är när jag tagit droger.

Fick prova Nozinan för ett tag sedan men fyy visst somnade jag men jag sov ju hela dagen efter också.

Nu funderar läkarna på att sätta in Concerta för att se om jag sover på detta.

Sonen hade också fruktansvärda sömnproblem innan han började med Concerta men nu efter concertan så sover han.

Ngn mer som har erfarenhet av detta med sömnen och medicinering.

Lasse

[aspie]
0

Jag ligger här vaken trots sömntablett (zopiklon)och atarax. Ingen menig med att droga ner sig mer ikväll. Fattar inte varför det ska vara så svårt att få sova riktigt

[Linsenhejhej]
0

Jag har väldigt svårt att somna! Jag somnar (oftast) tidigast 00:30 och senast 03:00 på natten.

[aspie]
0

#19 jobbigt är det eller hur? Rynkar på näsan

[Linsenhejhej]
0

#20: Ja, det är jättejobbigt … Rynkar på näsan Jag har så mycket att tänka på, och då klarar jag inte att sova.

Och nästa dag på skolan är det oftast svårt att hålla ögonen öppna och koncentrera sig på lektionerna.

[aspie]
0

#21 Usch ja, vet hur du menar Rynkar på näsan

NadineAdHd
0

ja det är inge vidare, när hjärnan inte kan sluta tänka..

jag ligger ofta och försöker sova och så kommer jag på mig själv plötsligt att jag ligger och glor rakt ut och tänker på allt mellan himmel och jord.

jag har faktisdkt inte sovit utan sömnmedicin på flera år, men nu har jag halverat den dosen sedan jag började med Concerta…
och det beror nog på att hjärnan inte tänker massor av sig själv hela tiden..