[OT] - Musik
Totalt och uppriktigt OT (men kände för att höra om det kanske finns någon som vill dela med sig av en eller flera låtar)
Jag skulle väldigt gärna vilja veta vad ni lyssnar på.
Har ni speciella låtar som är bundna till speciella minnen? Hur påverkar musik er? Ge gärna exempel på låtar och skriv vad ni gillar med den, hur den påverkar er eller så lägg bara upp en eller flera låtar. Inga begränsningar alltså, så länge det kan kallas musik. Låten ska gärna påverka er på något vis för det är alltid roligare om man får höra en liten motivering. :)
Lägg upp titlar och artister och om ni känner för att länka till youtube så är det ok det med.
Jag har väldigt tråkigt just nu så all musik är vällkommen, det är alltid kul att se om man kan hitta någon ny favorit. På något sätt blir ens musiklista mer levande då. Det kan även vara en musikvideo som ni gillar och som ni vill bidra med. Vad som, jag är musikalsiskt uttråkad och är i stort behov av förmnyelse!
(Själv använder jag spotify så där får man försöka leta upp låtarna själv)
Just nu lyssnar jag på dessa tre låtar:
http://www.youtube.com/watch?v=KUEZYDQ5388
Påminner mig om min barndom, eller kanske en kärlek…
http://www.youtube.com/watch?v=N939-xgTBrM
Är bara så vacker, en sång till min älskade kissekatt som gick bort natten mot Valborg i år. Eller kanske en sorgsen låt till kärleken jag aldrig fick. En undran jag har är om omgivningen skulle känna såhär om jag gick bort….
http://www.youtube.com/watch?v=nKhSJ-xRwjc
Jag skulle kunna vara tjejn han sjunger om känns det som…
finns även en bra video till den sista
http://www.youtube.com/watch?v=pu-8wGbWMro&feature=related
Otroligt bra texter i dessa tre!
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Den första var speciell:)
Doll face är riktigt bra, har för mig den som gjorde den vann något pris, men jag är inte helt säker…var kanske en annan. Ska försöka hitta lite låtar också men de är väldigt varierande och jag har nog en ganska bred smak när det kommer till musik. Det är dock svårt att hitta bra låtar på Spotify när man letar men lite finns det ju som tur är. Men jag har så varierande smak så det är svårt för mig att säga något speciellt.
The Black Halo - Kamelot, Kompis skickade till mig, den gör mig glad.
Terror med Raubtier, Diseldöden, Legoknekt eller kanske Dobermann. Det är hjärntvättarmusik. Men det är metal så det är nog inte alla som gillar dem. Men jag gillar att höra några på svenska för en gångsskull.
Apocalyptica - I Don't Care … Minnen. Flera av apocalyptica är bra …
HIM - Wings of a butterfly … en mycket speciell person länkade den låten till mig.
Nothin Else Mathers, Sen om det är Metalica eller Apocalyptica det spelar inte mig så stor roll.
Set the World on fire - Symphony X
Ghostriders In The Sky, Finns med bland annat Johnny Casch. Tänker på när vi var ute och red, på hästryggen har jag alltid varit smått galen och har man en western häst som är lika fartgalen som en själv så varför inte ;)
Jag kan för övrigt byta musiksmak på ett ögonblick så de som är ovan kan vara helt ointressanta i morgon, så snabt skiftar jag men vissa saker gillar jag länge.
(En annan animation som är lite udda men snyggt gjord: http://www.youtube.com/watch?v=A8GyHvBogrI)

Jaha.. jag måste erkänna, det här mer varierad musiksmak är inte min grej. Visst lyssnar jag gärna på en del olika artister och musik men jag återvänder alltid till Lars Winnerbäck. Jag verkar inte kunna tröttna. Gärna samma skiva om och om igen. Upprepning stör mig inte ett dugg.
http://www.youtube.com/watch?v=BpsRQ91YBXQ
http://www.youtube.com/watch?v=9pk3J9-1-UA&feature=related
Annars trillar det in lite av varje, Jack Johnsson, Thåström, Miss Li… Stefan Sundström, Imperiet… Appocalyptica, Red hot chili Peppers. Flogging Molly…

#3 The Misfits finns ju på spotify så dem ska jag absolut lyssna igenom. :)
#4 Jag har perioder då jag har noll variation, då är det samma låt på repeat, dag och natt i en vecka men eftersom det finns folk i min närhet som hatar när jag har det så så får jag acceptera att sätta spelaren på blandat. De är så tråkiga men jag ser inte problemet i att man gillar en låt. Fast att ha samma låt igång 168 timmar i sträck, det slet lite på skivan men nu har jag allt på datorn så då kan man göra det i hur många timmar man vill Utan att riskera trasiga skivor. Fast det var inte så poppis när vi hade igång samma skriva i ett par veckor isträck, men den skivan hade ju iaf fler spår än ett. haha.
Finns det någonting du verkligen inte skulle lyssna på?
Kim Wide är en gammal sångerska som har ganska udda (för mig, vanlig för andra) typ. Jag börjar misstänka att jag inte är tondöv, jag är handikappande musikdöv, för jag kan verkligen lyssna på allt
iaf hon har gjort bland annat: Wendy Said, Kids in America och Cambodia. Kanske inte min top10 men ett stycke musikhistoria i datorn. 
Någon som gillar filmmusik förresten?

Jepp jag kan inte lyssna på techno. Det är verklgien inte något för mig. Har även svårt för tysk hårdrock=P Men anstränger mig för makens skull.. han tycker rätt ra om Rammstein.

Kolla på aspies tråd "mina gitarrhjältar" där finns mycket "godis".
Patti Smith är annars en av mina största idoler. Lyssna gärna på hennes fyra första skivor. " Radio Ethiopia", Easter, "Horses" och "Wave".

Problemet är at min dator inte gillar youtube och får totalt nervsammanbrott så fort som youtube kommer på tal så jag skulle uppskatta om folk kunde skriva artist + låt i inlägget också så jag kan lyssna via spotify. Jag är inte så förtjust i den här datorn men vad gör man inte för att få prata med alla filurer på ifokus
#8 Okej, givetvis, ursäkta min egoism att tro att alla har tillgång…
Första är en gitarrkille som heter Andrew White - Traces of Silver
Nr2 är VNV Nation - Beloved
Nr3 VNV Nation - Illusion
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

#9 Lugnt, är nog bara lat som inte orkar ha igång två datorer samtidigt, sen kan ju även att om youtubeinläggen tas bort och om mn inte skriver titeln i tråden så kommer man bara fram till en sida med error, eller jag gör iaf det
. Så för folk som kommer tillbaka senare kanske blir nyikna men så har ex användaren på youtbe kanske tagit bort inlägget så det bara blir error, och det är ju alltid lika kul…not.
Ibland går det dock att komma in på sidan men för det mesta inte, så jag blir glad så fort det funkar men det tär på mitt lilla tålamod när det inte gör det:P
Så om ni tar youtubeadressen/länken och dessutom skriver artist + låt i samma inläg så man kan välja själv vilket man vill ha så är det ju det bästa för då får båda vad de vill ha, de bekväma får en länk och jag får leta runt på spotify eller bråka med datorn. Dessutomkan folk se vad det är för musik som är länkat redan innan de klickar in, istället för att riskera få en hjärtatack om det är en låt man verkligen inte gillar
Såg länken med Andrew Wite (satt vid en lånad dator, men hemma är bäst även om den strular ibland) Han var duktig!
VNV Nation - Illusion är bra, har inte hittat den på Spotify bara
Beloved har jag inte lyckats hitta än heller men de dyker kanske upp?
Det är fritt fram att lägga upp låtar, skulle vara kul o se om någon kan komma med en låt som jag inte skulle klara av att höra
*Utmaning nästan*