Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettannat-npf-relaterat
Läst 954 ggr
snurro89
0

Ett till boktips

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En roman om hur livet ter sig för en ung kille som fått diagnosen ADHD. De vuxna förstår ingenting, inte kamraterna heller.
Så Lasse tar saken i egna händer, vilket får vådliga konsekvenser.

Jag läste boken, tårarna bara rann, gud vad jag kände mig igen i precis allt han skrev VILKEN ENORMT BRA OCH LÄSVÄRD BOK! Ni måste läsa den!!!!Rynkar på näsanSkrattande

[Linsenhejhej]
0

Tack för tipset, jag ska läsa den om jag hittar den på biblioteket. ;)

snurro89
0

Jaa gör det! bästa boken som någonsin existerat typXD!

HannaM
0

Åh den har aspie tipsat om förut.. kanske dags att jag letar upp den nu då.

snurro89
0

Ja gör de XD!

[Linsenhejhej]
0

#2: Okej, jag älskar bra böcker! Tungan ute

[aspie]
0

Snurro, jag grät hela tiden när jag läste boken. En av de bästa jag läst på länge

snurro89
0

Aspie, jag grät jättemycket, Jag var så arg och ledsen kände så mycket empati, jag grät så jag skakade jag vart så rörd och kände verkligen igen mig, Stackars lasse! Men han lyckades ju till slut!

[aspie]
0

Japp, tack och lov att det gick bra för Lasse. Riktigt känsloladdad bok är det

snurro89
0

Jaa gud så fin den är hahaTungan ute

[Linsenhejhej]
0

Nu blev jag sugen på att läsa den direkt, haha! Skrattande

snurro89
0

Gör det nuuu!

[aspie]
0

Nu har jag lånat och läst ut "Det brinner i mitt huvud" Jätte bra bok SnurroFlört Den var ungefär som Lasses revansch fast densmäller lite högre eftersom den är verklighetsbaserad. Gråter fortfarande med Lasse ibland. Det påminner så mkt om allt det jobbiga min dotter gick igenom

snurro89
0

#12 synd att inte lasseboken är sann, den är så himla bra… Vad handlar "det brinner i mitt huvud" om, Alltså om du kan förklara mer? för jag vill låna den, (om de är värt det)

[aspie]
0

#13 Det brinner i mitt huvud var den boken du rekommenderade i en annan tråd. Boken Lasses revansch är en sann berättelse. Jag kanske utrryckte mig lite fel i förra inlägget. sorrySkäms

snurro89
0

Oj sorry aspie, jag tror faktiskt det var mitt fel jag tänkte fel när jag läste, Jo Lasses revansch är så hiimla, bra speciellt eftersom den är verklighetsbaserad.

[aspie]
0

#15 Flört