Utredningen!
WOW!
Mamma och pappa var hos BUP idag.
Jag jkan börja berätta det lite kortfattat.
Precis i början av sommarlovet skickade min skolläkare in remiss till BUP om utredning. Det har varit lugnt överallt i sommar..
Mamma och pappa fick tid hos BUP idag, de kommer ut, och vad säger de tror ni? !
Min utredning börjar IMORGON!!!!!!
Jag hade aldrig trott att det skulle gå såhär snabbt!
Jag har fått bokat in 2 träffar på under en vecka.
Så mitt känslotillstånd är typ : 

Imorgon 13.00 smäller det! 
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
GRATTIS GUMMAN!!!
*vandrar hand i hand till utredningen*
Gör ju också min nu som du kanske läste. Började igår med min.
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Jag känner mig lite……………. orolig!
Hoppas jag kommer överns med min psykolog. Jag kan ha extremt svårt för vissa människor!
Grattis!! :D

Oh, grattis, hoppas utredaren är bra och att du får reda på mer om dig själv=)
Jag har svårt för min… Igår frågasatte hon vaför jag gjorde si och så, det är ju BARA att göra så… Man får ju inte göra så, varför gör du ändå så? (Alltså om saker som jag berättade om att jag gör i verkliga livet) Åh vad arg jag blev inombords, jag tänkte, det är ju därför jag är här… Jag vet inte varför jag gör så. Det BORDE väl DU veta….

Grattis! Hoppas verkligen att det går bra med din utredning, frågorna är rätt roliga om du frågar mig - testen med. Det är just de där utredarna man ska se upp med. Hoppas verkligen det blir någon bra sån - tveka inte att protestera eller säga till om hon/han skulle bte sig på ett sätt du ogillar. Det är ju inte helt omöjligt att du kan få nån annan om ni två verkligen inte går ihop heller, och du ska ju inte må dåligt. Men, jag hoppas och tror att det går bra och att du får nån du går ihop med. Jättekul för dig att du fick tid så fort! ^_^ Lycka till!
Usch, jag förstår vad du menar. =( Min utredare var helt knäpp, också. T.ex. sa hon helt allvarligt, helt apropå plötsligen, till mig: "Men det vore ju bättre om du hade en dygnsrytm och gick i skolan." Som om hon fått världens snilleblixt och berättade nån hemlighet för mig som varken jag eller någon annan visste om. Liksom, "Öh, ja, det är därför du ska ge mig en diagnos så att jag får hjälp med det… o_0 Tack." Jag känner med dig, jag har fått liknande reaktioner av folk. Som om man inte själv skulle vilja göra automatiskt rätt i vissa situationer där det ofta går fel. =/
Så trots att jag absolut inte känner dig eller vet vad det är för saker som man 'inte får göra' som du gör säger jag att: 1. Hon är en idiot. Majoriteten av psykologer är tyvärr det. De är härdade och hemmablinda. 2. Jag, och säkert många fler, tror på att du inte bara är ouppfostrad/dum(eller vad sjutton den där människan nu trodde!!?) eller nånting annat och därför gör de sakerna. Självklart är det pga vad för diagnos som du då kanske har. Självklart behöver inte det vara någonting som du själv styr över! Bah! Dum är vad hon är och du har verkligen rätt att bli arg.
Eeep, förlåt, vad långt jag skrev. Inte meningen att spamma din tråd Emaljoh4, jag blev bara så upprörd.
#6 Låter nästan som vi har/hade samma utredare.

#7 Ja, nästan… eller så är de alla kloner av samma idiot, kanske? x] Jag har inget problem med att ge ut hennes namn, så du kan ju se om du vill. Lotti Falkenberg på BUP Danderyd hade jag. Men sannolikheten är väl ändå att det var en av de där onda psykolog-klonerna som vandrar omkring och livnär sig på folks själar och glädje (Hmm… förrymda Dementorer?) >,>
#8 Nä, det är inte samma, bara en kopia. 
Mamma och pappa sa att hon var bra iaf!
Hon pratar iaf inte sakta.
Lycka till syrran!
Nu har jag kommt hem…… och jag är bara HELT slut i huvudet! Orkar knappt tänka!
Trodde inte det skulle vara så jobbigt, men… ganska kul var det! 
#12: Berätta MALIN!!! :D Fick du några frågor, isåfall slags frågor?
#13 Jag vet inte om man får avslöja sånt!
Du får vänta tills det är din tur! 
#14 Det är nog bra att inte veta i förväg, så man vet vad man borde svara.
Följer med spänning din utredning!
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

#15 Det beror kanske på. Jag blev så ställd, särskilt av det som var på tid att jag inte fick fram svar/svarade fel/ljög i ren panik. XD Det gick skönt nog att reda ut, men de borde förbereda en liiite mer tycker jag.
#16 precis bara man inte för för sig att planerat ljuga på testen så kan det vara skönt att veta åt minstånde vilken karaktär utredningen kan ha.
#16 Sånt där har jag också problem med tyvärr. Gång på gång får jag lära mej själv att ta ett djupt andetag och TÄNKA innan jag svara, istället för att häva ur mej det första min tunga får tag i.
Så jo, förberedelser kan nog hjälpa en del också. 
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
Jag ska dit imorgon igen….. Lite spännande ändå! 
Spännande Malin, du får berätta lite mer hur det gick till sen när du känner för det
Ja, håller med Aspie. Berätta gärna hur det går.
Det gick bra förra gången . Blev dock vääääääääääääääääldigt trött.
trodde inte man blev så trött.
Somnade på soffan sen, hehehehehe! 
Jag förstår då inte övningarna, eller snarare… VARFÖR, eller hur man kan veta om man har t.ex AD/HD genom dessa tester, men jaja, de vet väl sånt! 

#22 Det går att se tillexempel på uthålligheten, om alla svar blir haffsiga i slutet av en övning så har man ju troligen svårt att bibehålla koncentrationen. Sen hur man tar sig an uppgifter och sånt..
#23 Okej! 
Jag är riktigt glad för din skull, Malin! Skönt att det äntligen har satt igång nu. :)
Det ska bli kul att följa hur det går för dig, och se vad du får för tester och vad du tycker om dom. Jag minns att jag satt och jobbade som skjutton, men klarade bara att vara såpass koncentrerad och effektiv i 60-70 minuter, därefter skulle jag hem och sova minst en timme innan jag skulle kunna göra om det. Men jag tyckte att det var riktigt kul. :)
#25 Hehe, låter som mig!