Blodprover? Hur lång tid?
Nu har dom äntligen hört av sig igen från psykmottagningen där jag ska få göra min ADHD-utredning, eller iaf på så sätt att dom skickat ett papper på att jag ska lämna fler prover.. Gah! Tror jag lämnat 7 st blodprover till dom nu innan sommaren, där dom kollar hur min lever mår.. och varit och kissat för att visa att jag är drogfri (vilket jag är) hur många ggr som helst. Och det känns som att jag bara väntar & väntar, jag vill ju börja det här nu!
Btw, är det vanligt att man måste lämna så mycket blodprover innan utredning? Eller har det mest med att göra att jag tidigare haft missbruksproblem? Och ifall det är så att ni också lämnat blodprover innan utredning, har ni behövt göra det under den också? (Jag är rädd för sprutor.. huh. ;)
Och en annan fråga jag undrar över, hur lång tid brukar en utredning ta? Eller hur lång tid har era tagit?

Jag lämnade inga blodprov specifikt inför utredningen men har lämnat vid ett par tillfällen på remiss från psykiatrin för att utesluta att problemen kommer från något fysiskt.
Min utrednng var fyra tillfällen tror jag så det gick på en månad ungefär sen tog det några veckor innan hon hade sammanfattat allt och vi gick igenom resultatet.
Jag lämnade inte heller några blodprover inför utredningen, men mot slutet av utredningen vid kontakt med psykiatern har jag fått lämna blodprov på remiss för att utesluta fysiska sjukdomar såsom exempelvis hypertyreos.
Min utredning tog hela sommaren, men hade förmodligen gått snabbare om det inte varit ett semesterglapp. Jag tror att man får räkna med ungefär två månader.
Jag har inte lämnat ett enda blodprov innan utredning. Jag har heller aldrig varit missbrukare. Har ingen last alls faktiskt mer än tacos =)
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
#3 Tacos! <3
#4 Mm, visst är det gott =) Det är nog min enda last i livet. Jag skulle lätt kunna äta det varje dag utan att tröttna.
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Det har nog med att du har haft drog problem innan.
Jag fick också lämna en massa prover innan utredningen och jag var också tvungen att gå på antabus ochta regel´bundna drog tester under utredningen vilket jag har förstått inte alla behöver göra.
Nu har jag genonmgått utredningen och fått min diagnos och ska bli medicinerad.
Men innan dom skriver ut medicinen ska jag drogtestas igen för att inte jag ska gå på droger när jag medicinerar.
Men detta beror säkert på att jag är tidigare missbrukare.
Lasse
Har heller inte fått ta blodprov eller urinprov. Enda fysiska testerna jag har fått göra är att ta regelbundna blodtrycksmätningar så inte Concerta höjer det.