Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettutredningar-hur-var-när-varför
Läst 1533 ggr
Svea-
0

ny "bättre/större" utredning väntar

jag gjorde en sån där snabb utredning på komvux för 100 år sen för min då ev Dyslexi & Dyskalkyli..å den var minimal kan jag ju säga..men men…

så jag tog upp det med min läkare för länge sen å hon skulle kolla upp det..

i dag har det kommit en bekräftelse på att jag står i kö för den stora å "riktiga" utredningen…minst 6 mån väntetid..

men det blir i alla fall av,,,å det känns bra inför framtiden med tanke på bla fylla i alla papper å söka jobb…

plötsligt händer det…

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

[aspie]
0

Åhhh, så glad jag blir för din skull Svea. Hoppas nu du slipper vänta så himla länge bara.

KRAMSkrattande

Svea-
0

tack aspie…vem vet…plötsligt händer det! kramm

[aspie]
0

#2 Som i triss då eller? ha ha ha..

KRAAAAAM

Svea-
0

jaaaaaaa,,,,typ…krammmmmm

Svea-
0

i morgon åker jag till KS på¨morgonen (suck) å gör min Dyslexi utredning.. hela dagen ska jag va där.. pust.

tar längre tid pga strul m remiss för dyskalkeliutredningen.. men jaa.. nått bra i alla fall..

jobbigt för jag måste åka själv..å jag hatar tåget på morgnon.. å allt folk.. ååå…ångest..

pust.. suck..

sayuri
0

Hoppas det går bra för dig!

NadineAdHd
0

Håller tummarna och sänder dig en kram Svea!!

Hoppas det gick bra…

Svea-
0

tackaar mina fina vänner..nu åker jag..kram på er..

[Linsenhejhej]
0

#8: Ha det bra, lycka till!

Svea-
0

tack alla…kram tebax i massor.. slut i huvet nu.. var är 07.00 å gick upp 06.00.. jag har ont å e slut-trött nu.. återkommer med mera svar sen .. kram

Svea-
0

gjort mina utredningar nu.. eftersom jag ringde upp å satte upp mig på kort-varsel-listan-om någon lämnat återbud så fick jag göra mina utredningar med en knapp månads mellanrum.Så har ni såna här utredningar som har lång väntetid e det ett jättebra tips.

Jag fick diagnosen svår Dyslexi & dyskalkein väntar jag på svaret på.

Jobbigt…

Svea-
0

skrev ett inlägg under mitt andra namn då mitt förra namn blev knas med inloggning..osv..(niklas har fixat det nu,tack!) här e i alla fall det inlägget ang utredningen…

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.

Jag har nyligen gjort två utredningar,en Dyslexi och Dyskalkyli utredning.

Hon som utredda min för Dyslexi sa:

- - Oavsett om du får en diagnos eller ej så kan du får hjälpmedel & du får jättegärna komma hit så vi kan prata om/kring utredningen & jag visar dig/ hjälper dig prova ut vad det är du behöver för hjälpmedel.

Han som utredda mig för Dyskalkyli på exakt samma ställe med en dryg månads mellanrum sa:

-- om du får en diagnos eller ej så kallar vi ej dig tillbaka för att diskutera utredningen eller så.Det finns bra " räknemaskiner " vi rekomenderar. OCH!!!

JAG KOMMER EJ KUNNA STÄLLA NÅGON DIAGNOS EFTERSOM DU HAFT SÅN OERGELBUNDEN SKOLGÅNG & ÄVEN ADHD SOM " SPÖKAT " UNDER SKOLGÅNGEN,SÅ JAG KOMMER EJ KUNNA FASTSTÄLLA OM DU DÅ EV KAN HA Dyskalkyli ELLER INTE!!

Men .. jag fattar ingenting.. varför kan den som ställde dyslexin diagnosen då hjälpa mig oavsett utgång och varför kan hon ställa ev diagnos då?Jag har ju haft samma uppgifter om min skolgång till henne som till honom?Jag hade samma dåliga skolgång oavsett ämne…

Kan nån hjälpa mig förstå?