Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etiketter: familjanhörigarelationer
Läst 4370 ggr
tommy999
1

Upptäcka sex tidigt?

Jag upptäckte sex väldigt tidigt. Jag var nog bara 9-10 år. Har alltid haft ett stort behov av sex. Är det fler som känner igen sig? Jag ska utredas för adhd/autism. Om man vill kan man skicka privat meddelande till mig, om man inte känner för att prata helt öppet.

[aspie]
0

Nej, jag känner inte igen mig alls i det, snarare tvärtom i så fall

Svea-
0

jag har ADHD å började med sex tidigt å allt annat tidnig oxå.. i dag e jag så deppig att jag ej ens tänker på sex

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Mysan59
0

Samma här, adhd-diagnos och tidigt provat på mycket, bl.a. sex.

JohannaEkroth
0

Jag sägar som aspie, men det kan vara för att jag eventuellt har ADHD med drag av AS. Jag vet inte. Alltså sex är skönt, men jag vet inte hur jag ska göra med en partner.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[aspie]
0

Jag tror att det i mitt fall beror på alla övergrepp jag blev utsatt för som liten, men vet inte säkert

JohannaEkroth
0

#5 Okej annars brukar barn som blir utsatt för övergrepp som barn ha en förmåga att bli lite beroende av sex, som att det är enda sättet att uttrycka kärlek på. Men det kanske bara är om det är någon av föräldrarna som ofredar barnet.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[aspie]
0

Har ingen aning men har hort att många blir som du beskriver, dock inte jag. Men som sagt så kan det ju bero på fler diagnoser som jag väntar utredning på.

Svea-
0

# 6 #7

jag va sån.."beroende" av sesx å skadade mig själv genom bla sexjobb osv osv..å blivit så som aspie som barn/tonåring

[aspie]
0

Jag visste inte hur jag skulle bemöta detta med sex, Trodde man var tvungen att ge det för att få kärlek och begrep aldrig att jag bara blev utnyttjad

FurryTails
0

Tittade i porrtidningar och fick reaktioner redan som 6åring (hittade tidningarna på mina äldre bröders rum). lekte med mig själv och fick orgasm långt innan jag förstod vad det var för något.

tommy999
0

Jag är hemskt ledsen för er skull aspie och stars of svea. Jag vet inte vad jag ska säga. Verkar dock vara vanligt med vissa undantag att man upptäcker sex tidigt.

[aspie]
0

#11 Tack. Ja om man ska räkna med övergrepp som att upptäcka sex tidigt, så var jag nog ca 6-8 år.

Ja, det verkar vara vanligt att de med NPF upptäcker sex tidigt (ppå ett eller annat sätt), åtminstone efter vad jag läst i böcker.

[YlvaP]
0

#0 Oj det var tidigt. Själv var jag oskuld ända tills jag blev 22.

Emaljoh4
0

Jag var oskuld tills jag var 1 dag.. Barbiedockan Ken våldtog mig ! Gråter

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Emaljoh4
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är han med sin nya tjej!!!!!!!!!!!!!!! Skrikandes

tommy999
0

Ja oskuld var man väl fram till 15-16, men allt det andra började långt tidigare. Stackars Malin.

Emaljoh4
0

Gråter Ja, jag gråter fortfarande!

tommy999
0

För tillfället går jag igång på vrister. Skäms

Mysan59
0

Vrister? Förvånad

tommy999
0

Jag är en sjuuuuuuuuuuuuk människa, jag vet. Skrattande

Mysan59
0

Hahaha, ska det vara höga vrister så ligger jag bra till Flört

tommy999
0

Alla med vrister ligger bra till, och de som inte har vrister har säkert något annat som jag kan bli besatt av. Glad

Mysan59
0

th_laugh2

Emaljoh4
0

vad är vrister`??

[YlvaP]
0

Vrist är den led som sitter mellan foten och smalbenet.

Emaljoh4
0

aha , okej! :P

mugleborn
0

Yep, känns igen, försökte ha sex när jag var i 7-års-åldern första gången, är under utredning för och ära diagnos på ADHD.

Har använt sex på fel sätt i många år, förväxlar det med kärlek, vet inte hur man egentligen förhåller sej till något av det…

Man vill så mycket åsså blir allt kaos åsså fattar man att man skadar sej själv men vet inte hur man ska stoppa det då man skiter i att det skadar en fram tills att det börjar göra "ont".

är helt ny på denna sajt sen några minuter tillbaka och är glad att jag hittat den…

[aspie]
0

Jag började inte med sex tidigt som du om jag inte räknar med övergreppen jag utsattes för i den åldern, men allt det andra du skrev känner jag igen.

Förväxlar kärlek med sex, blivit utnyttjad, kaos, förstört för sig själv utan att riktigt förstå. Vet inte hur man ska stoppa det och ja, det gör ont

Varm välkommen hit är du Glad

Sweetelle
0

Jag var länge fullständigt ointresserad av sex och fattade ingenting av vitsen med det. Detta trots att jag och en kusin hittade gamla porrtidningar som vi tittade i när vi var i 9-årsålder, jag tittade på dem och tyckte de var skumma men sedan var det inte mer med det. Jag var dessutom tidigt utvecklad och redan när jag var i 11-12årsåldern var det äldre killar som kommenterade min kropp och att jag var snygg osv så jag blev på ett sätt medveten men var ändå fullständigt ointresserad fram tills jag var i sextonårsåldern, min oskuld blev jag av med när jag var 17 och då med killen jag sedan gifte mig med nästan 4 år senare.

Jag ser det mycket som att jag hade tur som råkade träffa en så "bra" kille för hade jag hamnat i ett annat sällskap hade jag antagligen kunnat strula till mitt liv ganska rejält, men nu kunde jag experimentera vilt med samma person.

Efter att jag väl vaknat sexuellt var jag helt uppslukad av det under ett bra tag, tog väl igen allt jag missat innan…

mugleborn
0

28:

Har hört från nån annan som oxå blivit utsatt för övergrepp att de oxå kände igen sej i det jag beskrev. Förbannat tragiskt är det.

Jag hoppas bara jag träffar en bra karl som ger fan i att kasta bort en när man släppt till, men jag undrar om det finns några såna singelmän kvar. Ser nämligen inget annat sätt att komma ur den här onda cirkeln eftersom 12-stegs-program å psykologer nog inte funkar i det här läget.

29:

Hittade porrtidningar i 6-års-åldern å tyckte nog det var spännande, vet att jag blev upphetsad när jag såg porr igen när jag var 11.

Grattis till att du hittade rätt man så tidigt, måste verkligen vara skönt att ha någon!

Sweetelle
0

#30 Ja det är det, men vi har inte haft nån dans på rosor för det, periodvis har det varit ett riktigt helvete. Just nu håller vi på att bygga upp vår relation efter vår senaste kris men jag vet att vi fixar det ;o)

Har du testat 12-stegsprogram? Jag tror nämligen inte att lösningen är att hitta rätt man utan att det är betydligt viktigare att bygga på sin egen självkänsla, och att man därmed helt enkelt väljer mer rätt när man väljer män. Alla kan välja fel och alla, även dem med kass självkänsla, kan välja rätt som jag råkade göra, men om man vill kunna styra sitt liv tror jag självkänslan är A och O!

[aspie]
0

#30 Jag hittar oxå bara fel karlar, därför har jag lagt det på hyllan och bestämt mig för att vara ensam. ALDRIG mer ska jag släppa en man in på livet.

Vad är 12 stegsprogram när det gäller sånt här? Visste ite esn att det fanns mer än för alkoholisterObestämd

Sweetelle
0

#32 Det finns massa olika, överätare, narkomaner jag själv håller på att testa ACoA som är ett 12-stegsprogram för dem som växt upp i alkoholiserade eller andra dysfunktionella familjer, jag tycker det verkar superbra men har ännu bara gått på fem träffar. Det finns en för dem som har störningar vad gäller känslor och psyket med men det verkar inte finnas så många grupper i Sverige.

ACoA:s hemsida.

Emotions Anonymous hemsida.

Anonyma sex- och kärleksberoende. - länken går till en länklista med närliggande tolvstegsprogram.

[aspie]
0

#33 Det verkar intressant Elva. Vet du hur man kan se om det finns där jag bor?. Hittade inget på sidan

Sweetelle
0

#34 På ACoA: sida finns det i menyn en rubrik som heter "Mötestider" som man kan klicka på övriga gruppers hemsidor vet jag inget om.

Såg du att jag lagt till en länk till i efterhand som går till Anonyma sex- och kärleksberoende? Deras olika lokala grupper presenteras på denna sida.

[aspie]
0

Ja tack Elva, jag såg det men var lite trög som vanligtSkäms

Jag ska ta en tittFlört

mugleborn
0

Elva: Absolut ska man inte fokusera på det man inte har (en karl) utan på att bli hel först. Men är man ensam och flirtig så är man och då hoppas man på att man träffar en vettig en nån gång istället för alla ovettiga. ju.

Har inte provat några tolvstegsprogram men man får kanske ta reda på först vad orsaken är innan man börjar behandla. Har inte ens fått nån diagnos så får väl börja där.

Du som har lite erfarenhet då, är det inte vissa steg i programmet som har med gud att göra?

Läste nåt om amerikanska 12-stegsprogram och de byggde ju helt på att man var troende/kristen..

Puhlo
0

ACoA verkar vara väldigt intressant, om inte annat för min sambo, som har föräldrar som missbrukat under hela hans uppväxt.

Men han har AS och ADD också, är det nåt som kan funka tillsammans tror ni?

- För att inte vara helt OT, så upptäckte jag sex tidigt. Jag och kompisen lekte lite underliga lekar med våra Barbies, och sådär. Sexdebuten var när jag var 16,5, med min första pojkvän.

Svea-
0

kom på en sak.. ang sex tidigt.. på dagis.. byggde jag å en vän koja å utforsakde varandra.. på ett inte alls bra sätt.. i dag fattar jag att det ej var/ är okej.. ALLS..

ingen vuxen reagerade .. sa bara att vi skulle klä på oss å ej leka så i hop..

Sweetelle
0

#38 Jag har tyvärr inte gått på så många möten av praktiska skäl men jag tyckte det verkade perfekt för mig de 5 ggr som jag var där och jag har ADHD och autistiska drag så jag tror inte att det alls behöver vara fel för honom. Mitt råd är att man bestämmer att man går på minst 10 träffar innan man bestämmer sig, för dte kan kännas obekvämt och utlämnande att vara med så man behöver vänja sig lite för att kunna avgöra om det är något som passar en eller inte. (Jag tänker börja igen/fortsätta snart.)