test/utredning
Hej!
ni som har genomgått utredning har ni fått göra dessa tester där man sitter och får leka med kuber för o lägga mönster,ska taala om vad vissa ord betyder,räkna ,titta på bilder och tala om vad som är fel,memorera tal och så även baklänges osv. det är vad jag gör nu iaf hos min KBT terapeft..det ska visa vad jag har för svårigheter och vad för hjälp jag kan få sen.nu ska jag göra sista delen av testet på måndag.sen ska hon utvärdera det.Men jag började nästan o grina när jag skulle sätta igång,ville prestera mer än vad jag kunde och en del saker gav jag bara upp på.på kvällen satt jag och analyserade frågorna och svaren jag gav..vilket resulterade i en enorm ångest..
Kram Eva
Japp, jag gjorde kuber och memorering av tal (värdelös), huvudräkning, lägga bilder i rätt ordning, idag.
Ångest ja, det hade jag första gågnen av utredningen. Idag var andra ggn, så idag kändes det bättre och jag berättade öppet om vad jag tyckte var svårt första och hur jag reagerade, ändrade om jag visste att jag hade svarat konstigt första besöket, det är bra att du berättar sådant sa hon och gjorde anteckningar…
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Bushanna: Det måste varit skönt att få tala om vad du tyckte var jobbigt..Jag tyckte dessa bilder som visades var svårt..där man skulle peka ut och tala om vad som fattades på bilden..för jag fatta nog inte poängen i det..fast så var det med mycket tyckte jag..jag krånglade till det i min hjärna..

Jo jag gjorde också dessa tester nu under sommaren.
Jag fick ingen ångest över detta men jag funderade väldigt på vad tusan dom kunde se i detta och vad resultatet blev.
Men vid genomgången av resultaten så fick jag veta mer om vad dom kunde analysera fram till.
Det var olika skalor som gjordes om till ett stapel diagram.
Av dessa satpel diagram kunde man få fram en diagnos.
För ADHD så var staplarna låga på vissa saker och höga på andra och fick man fram samma mönster på resultatet kunde dom sätta diagnosen ADHD som det blev i mitt fall.
I mitt fall visade det sig att mitt arbets minne där man skulle jobba med sifferkombinationer och även där man skulle rita i olika symboler för olika bokstäver.
Där kom jag så lågt det gick att komma i stapeln så mitt arbetsminne var en katastrof så psykologen hade svårt att fatta att jag klarat av att arbeta med detta minne.
Så han pratade om att jag var arbets oförmögen vilket inte jag anser.
Sedan visade staplarna att jag var mycket impulsiv och väldigt kreativ typiska tecken för ADHD så jag fick min diagnos fastställd efter dessa tester.
Lasse
Jepp ha fått sitta och göra såna tester
#3 Dessa siffer till symbolkombinationer sög jag verkligen på. Det gick sååå långsamt att skriva, och när jag skulle minnas kom jag ihåg 3. Åh vad jag skämdes. Hon frågade mig om jag verkligen inte kommer ihåg fler. Nej sa jag och började nästan gråta. Fast jag skrattade för att jag skämdes så och då trodde hon mig inte… Bläk.
Lägga bilder i rätt ordning och berätta om dem var jag också dålig på. Missade några. Några tog väldigt lång tid för det låste sig i min skalle och jag blev stressad.
#2 Jo det var otroligt skönt. Jag tog inditiativ på det då jag hade "mått dåligt" sedan förra utredningstimmen över hur impulsivt jag hade svarat på grund av stressen.
Dessa bilder gick rätt bra för mig om jag än på vissa fick tänka en stund. Men jag svarade på alla, sen om det var rätt det vet jag inte. Det är ju för att de ska se hur duktig man är att se på detaljer och hur "världsvan" man är.
Och dessa allmänutbildningstest de har är för att de ska se att man inte har problem just därför att man inte kan något all. Att man faktiskt lär sig saker och ting, om än på ett annat sätt än den svenska läroplanens väg.
Min 3:e session är på onsdag den 23/9 och den fjärde blir måndagen den 28/9. Sen får vi väl se om det behövs några fler. 16 okt är det bokat med läkare och då får ja min dom. Sen kommer vi givetvis att träffas mer efter det om jag vill för terapi och sådant, OM JAG VILL!!??

Bushanna! fick du göra test på datorn, med siffror? Hur gick det i så fall?
Testet på datorn var med bokstäver. Jag skulle trycka på mellanslag på alla utom x.
Det gick sådär. När jag tappade intresset blev jag impulsiv och missade och tryckte i alla fall. Orkade jag koncentrera mig så var jag tvungen att göra det sakta för att uppfatta x och när x kom efter varandra så missade jg ofta… Jag satt och skruvade på mig och pillade på annat och missade ibland på grund avdet även andra bokstäver och hoppade över mellanslag när jag tyckte mig se x fast det kanske var ett k…
#8: Jag skulle blivit helt galen av ett sådant test! 
#9 Jo då, jag höll på att krevera och man fick inte ha en klocka eller veta hur länge man skulle hålla på så det var hemskt… Jag hade hoppat ut genom fönstret om jag fått tillfälle. 
Men jag fick veta gången innan att jag skulle göra et sådant test, så jag kunde förbereda mig iaf. Annars hade jag nog vägrat.

Jepp jag blev galen av det testet=) Reaktionsförmågan blev längre och länge och jg tryckte fel.. det var nog det värsta på hela utredningen=p Man höll ju på i en evighet!