Gratis "kurs" sociala färdigheter
En "kurs" för personer som har svårt med sociala färdigheter. Som en "enskild utbildning för att lära känna sig själv och sina begränsningar kanske, och vad man behöver träna på…
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Hittade länken på denna sidan
http://aspergersyndrom.info.dinstudio.se/text1_1.html
Mycket bra skrivet och bra läsning
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
#1 Vilken bra sida. Mycket intressant och igenkännande
#0 Kollade lite på sidan och läste lite i pdf:erna men dom gav inte så mycket tyckte jag.
Jag menar det står "på ett bra sätt" på flera ställen utan att de förklarar vad som menas med det? Det framgår tex inte hur man avslutar man ett samtal "på ett bra sätt" utan står bara att man ska göra det.
Och det står "välj rätt tidpunkt" för det ena och det andra utan att förklara hur man gör för att avgöra när det är rätt tidpunkt.

#3: Jo, det håller jag med om. Min sambo skulle definitivt inte inse automagiskt vad "rätt tidpunkt" eller "ett bra sätt" är.
Har man tur, så kan man ju fråga personen man försöker kommunicera med.. Som min mamma och jag. :) Jag frågar henne väldigt raka frågor, och eftersom hon vet hur jag funkar, så svarar hon på ett bra sätt som jag förstår, och jag behöver aldrig vara orolig att jag beter mig skumt eller ställer konstiga frågor.
I början av mina diagnoser (när jag precis fått dem) så sade jag alltid "Jag har AS och ADHD, så jag kanske inte förstår vad du säger", och då daddade folk nästan med mig. För vissa kan det säkert vara en bra strategi, men för mig som faktiskt har rätt bra sociala kunskaper (förutom att jag blir totalt jävla blockad i konfrontationer och aggressiva situationer), så är det inte alltid nödvändigt.