Tvångstankar?
Hej på er, glada människor! 
Förlåt för mina frågor om jag har det och det, men jag har en fråga till. Kan någon beskriva vad tvångstankar är?
Jag kanske har tvångstankar, men jag är inte säker.
Här är några exempel:
- Jag är "tvungen" att lära mig en slumpvald mening från en bok utantill och gå runt och säga den om och om igen. Varje dag tar jag en ny mening.
- Jag tvättar händerna innan jag ska ta i mat. Sedan tar jag i handtaget, men där finns det ju baciller så jag får tvätta händerna igen. Om jag rör någonting annat än maten jag ska äta så måste jag tvätta händerna igen och igen och igen, det finns ju baciller/bakterier överallt!
- Jag kan se en bok eller ett föremål i affären och få för mig att jag måste ha den. Jag kan inte gå ut från affären innan jag har köpt den grejen! Om jag inte köper den så går jag och tänker på det hela dagen och blir typ frustrerad …
- Om jag ser en liten sten på marken när jag är ute och går, så kan jag plötsligt få för mig att jag MÅSTE sparka till den lite, eller plocka upp den. Jag kanske låter bli att göra det, men då kan jag inte gå vidare. Jag vänder tillbaks och sparkar den eller plockar upp den. När jag först har plockat upp den så kan jag inte lämna den ifrån mig så jag sparar den och lägger den i fickan.
Och massa liknande saker är det med mig. Jag måste göra saker som egentligen är onödiga.
Kan det vara tvångstankar?
#1: Okej. Tack så mycket för svaret, Aspie! 
KRAM!

Ja viss är det tvångstankar/tvångshandlingar. Jag tycker då inte att du är konstig även om vi säkerligen är medvetna om att vårt beteende är på tok irrationellt…
Själv har jag en anteckningsbok som jag för in en massa registreringsnummer från bilar i. Började med att jag fick ett nummer i huvudet som jag bara var tvungen att se, och sen ett till, och ett till……….och nu är jag helt fu***d upp

Det här med boken är väl något du började med igår eller?
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Menade du mig??
#5 Förlåt om jag var otydlig!
Jag menar såklart Lina! 
Minns att Lina igår kväll satt och babblade om och om igen på nån mening ur en bok… Minns inte vad det var. Lina minns nog

#6 Ok
kände att jag blev stött, men det behöver jag ju inte känna nu 
#7 Oj, att saker så lätt kan missförstås. Haha, Bra att du frågar, annnars kanske man går runt och tänker på det hela tiden! 

#8 Ingen fara, jag brukar så lätt missförstå det mesta

Förresten, hur går det med din utredning?
Har inte varit här inne på så länge så jag har säkert missat en massa.
#9 Jag också… Eller jag kan göra folk sura/ledsna utan att veta varför. Men jag brukar ocksså missförstå lätt.
#10 Det går bra med min utredning.
Jag har gjort massa tester och så… Visade att jag var normalbegåvad, men hade lägre arbetsminne än normalt, och hade även långsammare finmotorik än normalt.
Men annars normalbegåvad! :)
Nu på torsdag ska jag träffa läkaren. minns inte vad man skulle göra där… och efter det vet jag inte hur mycket som är kvar. Mina föräldrar har varit och berättat om hur jag var som liten osv
#3: Okej! :)
#4: 2 dagar sedan.
Och nu kan jag inte sluta …