Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettadhd-add
Läst 1913 ggr
Lostlie
0

Testresultat ADD...

Hur skiljer sig testresultaten mellan ADD och ADHD.

Vad som Skiljer ADHD och ADD som diagnoser har jag hyfsad koll på, men hur ser man denna skillnaden vid utredningen under testningarna?

Vid vilka moment skiljer sig testresultaten?

Någon som vet eller har någon teori?

Lostlie
0

…eller blir resultaten i princip densamma för den som har ADHD som för den som har ADD, och att det bara är anamnesen som diffar…. alltså beskrivningen på hur man fungerar vardagligt…. om ngn förstår hur jag menar?

HannaM
0

Vet inte riktigt men jag har fått kommentarer i min sammanfattning om hur jag suttit och rört på mig, skruvat på mig, pillat på saker och vänt och vridit på mig.. Sen är det ävl intervjudelen? Där ställs det om jag inte minns fel frågor om hyperaktivitet.

Lostlie
0

Hanna, du har ADD om jag inte minns fel…?

Lostlie
0

Min bror o jag sitter i en livlig diskussion just nu ang ADD och ADHD. HAn har ADD och jag har ADHD….Glad

Lostlie
0

hmm… ok, fick bara för mig att det var ADD..Glad

Zappamera
0

Jag utreds för ADD just nu, i detta ögonblick. Ja, inte NU, men jag har varit på utredning förra veckan, den startade förra veckan. Har en veckas uppehåll. Sedan drar det igång igen! Jag tror inte det är någon skillnad på testresultaten. Men det är bara en gissning. Finns det många med ADD här?

Fantomen69
0

Jag har själv inte ADD men min son som är 18 år.

Visst kan jag också känna igen mig i vissa symtom men jag klarar vardagen ganska bra men känner att jag kan vara mycket känslig för stress och det blir bara värre ju äldre man blir.

Min son fick diagnosen för lite drygt ett år sedan trots att jag kämpat för det sen han var 6 år. Det som har varit jobbigt är att det är så dåliga rutiner mellan skola, kommun och landsting så de hinner ju bli vuxna innan de får den hjälp de behöver.

Emaljoh4
0

#5 Jag har också fått för mig att du har ADD.. FörvånadFörvånadFörvånad

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

HannaM
0

Märkligt=P Det är nog för att ni inte har umgåtts med mig=).. Haha

Emaljoh4
0

#10 Jag är säker på att du har sagt att du har ADD, jag är nog 99,9 % säker… Konstigt. ÄR du säker på att du inte har glömt ett H eller något.. Måste kolla igenom gamla trådar, haha

HannaM
0

möjligheten att mian fingrar hoppat över h:et är ju möjligt men det är ADHD jag har=)

Emaljoh4
0

#12 Jag blir nästan arg!!! Tungan ute Fast.. det är ju din diagnos och du vet väl bäst vad du har antar jag.. Eller så har jag missat H:et när jag har läst, haha! Skrattande

HannaM
0

tvivlar du kan du fråga min man.. han kan intyga att jag är hyper=)

JohannaEkroth
0

Hmm, då är min fråga. Ni som har ADD är ni Impulsiva??? Jag springer inte runt och klättrar på väggarna, men saker måste ske NU annars klättrar jag på väggarna… Hehe… Tungan ute

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

villfungera
0

ADD-diagnosen kan ju ofta vara förknippad med att man är hypoaktiv istället för hyper…..som vid ADHD. Alltså att man har underaktivitet och har igångsättningsproblem som näst intill är oöverstigliga…..Puh….