Läste en text...
Läste en text som någon hade skrivit… Tkr det är sanning i det
"Ni kallar det att skära
för mig är det endast att
skapa små ögon på min kropp
som kan gråta när mina egna inte vill."
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Visst kan det stämma men dom ögonen slutar aldrig gråta… tyvärr. Tårarna torkar men dom gråter torra tårar resten av livet.
fattade inte va du mena hanna^^

Vad jag menar är att om man skär sig får man ärr. Ärr som stannar resten av livet. Om man använder metaforen att det är ögon som gråter så vill jag få fram att dom ögonen kommer sitta kvar där för evigt, även när dom slutar gråta/blöda. Även om det kortsiktigt förmedlar en känsla man inte kan uttrycka eller lättar på något så är bieffekten långverkande. Så även när man slutat gråta i själen och mår bättre kommer "ögonen" på huden alltid att finnas där och det är inte en lätt sak att leva med.
Med andra ord, det är inte en bra lösning att skada sig själv på något vis.
man behöver inte skära sig så djupt, men ska inte vara jobbig, ja fattar va du menar:)!
#3 Ja, det är sant…. Så även om man är världens lyckligastee sen, så försvinner det inte.. det är lite synd faktiskt! 
Redigerat av medarbetare

#6 Visst är det så. Det sitter kvar. Jämt. Det finns andra sätt att uttrycka sin ångest och ta hand om den på. Självskador är en väldigt kortsiktig lösning som man får lida för länge.
#7 Varför tog du bort det andra? 

Självskadebeteende är riktigt dåligt. Ingenting man ska glorifiera eller påstå löser nånting. Både jag och sambon har ärr på armarna, och det har snarare gjort saker jobbigare för oss än enklare.
men alla får inte ärr… Nej medarbetaren, tar bort massa inlägg vet inte varför 
redigerat av medarbetare

#10 För att det är fel att förespråka att man ska skada sig själv?
Det löser absolut ingenting, och om man väl har börjat skära sig är det jävligt svårt att sluta.
#11 I knoow… Men de blir mer, som en grejj av det hela till slut gör man det bara, O man vet inte varför, man kan lixom inte sluta ush.

Medarbetaren i detta fall jag rensar allt som kan ses som tips på hur var och med vad man kan skada sig samt uttalanden om att det är bra.
Jag sa att det inte var bra, :) men man kan ju misstolka oxå^^