jobba lagom..?
hejhej. jag känner mig fortfarande lite ny här så jag vet inte riktigt hur det funkar.. men testar å skriva lite här..
vad jobbar ni med? jag känner att jag är på väg att gå in i väggen igen och jag orkar inte en omgång till, men heltid för mig är för mkt (har adhd). sen har jag ingen direkt koll på hur mkt jag jobbar eftersom jag har så många olika jobb. vickar lite överallt. vem hjälper en om man går in i väggen, känns som att det inte finns ngt skyddsnät..
problemet är väl att jag inte klarar mig ekonomiskt om jag inte jobbar arslet av mig..
hur får ni jobbandet och allt att gå ihop?
kram.
Jag gick in i väggen och har varit sjukskriven sen länge. Sen fick jag sparken och är fortfarande sjukskriven så det blir inte mkt pengar över. Men vad gör man? Det är bara att acceptera fakta

Jadu väggen väntade här med och jag sprang glatt in i den utan att se den så här sitter jag och har inte jobbat på tre år. Har aktivitetsersättning och käkar linser och nudlar.
Så, kan du inte jobba utan att må apdåligt kanske en deltidssjukskrivning?

ja, det kanske fungerar, men hur får man en sån? vad gjorde du innan du blev sjukskriven? vad gör du nu?

sprang oxå in i väggen för två år sen… sjukskriven .. ingår nu i FK+AF rehab.. jobbar 2,5 timme per dag å jag är HELT SLUT , PRECIS HELA JAG E TVÄRSLUT!
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

vad jobbar du med? vad är FK AF?

Sorry… jag jobbade som barnskötare/personlig ass/speciall pedagogs ass… FK= försäkringskassan & AF= arbetsförmedlingen.
I dag "jobbar " jag på en gymnasium med inriktning på djur.Dvs jag jobb-tränar 2,5 timme per dag för att ta reda på hur jag kan jobba,hur länge,med vem/vilka osv.FK betalar allt för mig min "lön " så att säga.Men jag är tvungen att söka socialbidrag för att kunna klara min ekonomi.
KRam på dig…

jag är inte lärare!! långt i från.jag går liksom brevid å lär mig allehanda om djur å djurhållning.
är galen i min ADHD oxå men är på väldigt bra väg att hitta rätt medicinering så det hjälper mig massor i det avseendet.
jag tänker inte så.. på väg tillbaka eller ej.jag tänker på vad jag kan å i nte kan,varför å hur jag kan eller inte kan.som att lära sig oma llt på nått om sig själv så jag kan förstå mig själv å ha bättre chans till jobbi framtiden.dvs ej ta jobb som jag då vet kommer gå åt helvete om ett tag.utan ge mig själv en ärlig chans.jag har bestämt att jag är värd det.en chans.

gud va bra du är, att du tänker så. det är nog bra. jag har så höga krav på mig. vill också så mkt hela tiden, men nästan ingenting fungerar. eller det fungerar, men så tappar jag liksom taget, för jag orkar inte hålla kvar.. jag vill också vara värd en chans. eller jag vill tycka att jag är det.

#9 Jag har också besökt väggen och jobbar 50% som speciallärare. Du måste gå till en läkare (på vårdcentralen) och berätta hur du mår. Du bör få deltidssjukskrivning omgående. Det blir bara värre och ju längre du väntar desto svårare blir det att komma tillbaks om det är möjligt. Annars borde du få sjukersättning på deltid. Det är jättedumt med höga krav på sig själv. Det bara skadar en. Jag vet att det är lättare sagt än gjort men det är något man måste arbeta bort för sin egen skull. Det är klart att du är värd en chans. Tyvärr måste man nog kunna prata för sig i dagens samhälle men försöka måste du göra annars går du under. Det är inte bra!

#10 tack för ditt svar. jag ska ta upp det med min läkare och se vad det ger..

Jag jobbade på citymail och delade ut post. Dessvärre kom jag aldrig till vårdcentralen. Jag tog inte tag i det i tid och hamnade istället med tvångsvård på låst psykiatrisk avdelning. Det är också ett sätt att bli sjukskriven på men jag rekomenderar varmt ett besök på vårdcentral eller öppenpsykiatrin innan du mår såpass dåligt.

#12. oj. men va hände? hamnade du i nån psykos?
ska prata med dem i vården jag har kontakt me..
har du hämtat dig eller är du fortfarande sjuk?

#13 Nej jag mådde bara uselt psykiskt. Nedstämd, ångest och panikattacker samt självskadebeteende. Är som sagt fortfarande sjukskriven och alltså inte förmögen att jobba.

#14 ok. mm.. kanske dags nu då. innan det brakar utför..

#15 Nej att låta bli att stanna när man kan är inte direkt något jag rekomenderar. Det gör så ont att krocka med väggen, bättre att bromsa innan.

#16 ja, så kanske inte krocken gör lika ont. =)

Du är värd en chans å alla andra här är oxå det.Krav på sig själv har jag med,men eftersom jag har ansvar för mina barn oxå så måste jag se till att funka å inte springa in i väggen.Jag är den enda dom har.För mig är det en väldigt stor del av att jag KAN/ORKAR tänka så som jag gör.
Du ska absolut söka hjälp innan du springer in i väggen.Det är inget att rekomendera,det gör så ont och det blir så mycket tyngre att försöka ta sig tillbaka,oavsett hur man än nu ev kommer tillbaka.
Kram på er alla…

Jag har sån jobb ågren, har en utredning framför mig
….vik, avhoppade jobb, ofullständiga betyg/utbildningar bakom mig…
Lyckas aldrig avsluta något och tanken på ett jobb med fasta tider och inget slut datum gör mig helt föstörd…. tänk att vara fast i ett 7-16 jobb för all framtid….ÅGREN…. men arbetsmarknaden är ju lite svår nu så att jag känner just nu att AF inte ställer allt för höga krav än….phu…. Har ALDRIG velat BLI något, känns inte som att det finns något jobb jag skulle kunna uthärda i längden:-(

jag jobbar 75% som undersköterska, nattarbete…. har 4 ungar o man….tatuerar som hobby (vilket verkar bli mer än hobby)
Tog o stångade huvudet i väggen efter 2 års fajt mot den… gick ner mej totalt i julas….men är INTE 7kskriven… jag klarar inte av att gå hemma… blir ännu sjukare då, för det är hemmet som bränner ut mej 
Tack vare att jag jobbar nätter så är jag ledig väldigt mycket… jobbar 15 nätter på 6 veckor….
Vi har bett om att få en avlastningsfamilj till barnen, vilket jag hoppas vi kan få till årsskiftet….
Det enda jag har att bidra med är väl: gå till doktorn innan du brakar totalt!
Kram/Linda