Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikett: media
Läst 1913 ggr
SofiaSaljo
0

Bok om ADHD! Vi behöver din hjälp!

Hej!

Jag och min vän Anna Sahlberg jobbar på en bok om ADHD. Den är tänkt som inspiration för föräldrar med barn som har ADHD eftersom vi vet av erfarenhet att det kan vara riktigt tungt i bland eller ganska ofta. Vi letar efter föräldrar med barn i olika åldrar och lite äldre barn som kan dela med sig av sina erfarenheter. Det finns såklart möjlighet att vara anonym i boken.

Vi vill samla mycket bra tips om hur man hjälper och uppfostrar barn med ADHD. Vad har fungerat för er? Vad har inte fungerat?

Vad har fungerat bra i skolan? Har ditt barn fått bra stöd?

Jag har själv en son på 8 år med ADHD och Annas son kommer troligtvis få samma diagnos om några år.

I första hand hoppas vi på att hitta familjer i Västra Götaland och Halland, eftersom det underlättar för oss om vi ska komma hem till er för intervju, men hör gärna av dig ändå om du är intresserad av att vara med.

Brukar du läsa böcker och störa dig på att de inte tar upp det som är viktigt så ta chansen att vara med och påverka innehållet i den här boken!

Skicka ett privat meddelande här på forumet så hör jag av mig med mailadress och telefonnummer. Jag vill inte skriva ut det här med risken att jag bombaderas med reklam osv.

Hör gärna av dig om du har frågor!

Med vänlig hälsning Sofia Säljö

SofiaSaljo
0

Har fått svar från några som är intresserade och det är jättekul men vi vill gärna ha kontakt med fler. Även tips om vart man kan "annonsera" mottages tacksamt! Helst i Västra götaland och Halland då.

HannaM
0

Hoppas ni får den hjälp ni vill ha, då blir det nog en kanonbok! Själv känner jag inte att jag kan bidra med så mycket. Var ju aldrig adhdbarn, diagnosen kom först i vuxen ålder. 

Lycka till

SofiaSaljo
0

Du får såklart gärna vara med även om du fick diagnosen sent. Du hade ju samma svårigheter även om du inte hade en diagnos. Fundera gärna på saken. Vi är väldigt tacksamma för alla som kan tänka sig att vara med.

HannaM
0

#3 visst har jag saker att tillföra men jag vet inte i nuläget hur jag skulle blivit beött för att fungerat bättre. Det jag vet just nu är att det inte har fungerat. Känns mest, negativt=p

Cillabeth
0

Hej!

Om ni fortfarande är intresserade av att få kontakt med ADHD barn föräldrar så kan jag tänka mig att ge synpunkter till en bok men jag vill vara anonym,med tanke på mitt barn som blev myndig i år,barnet är dylektiker också!

Jag har gått in på forumet och abmält mig för att kunna svara på det här,jag vet inte hur du får kontakt med mig om ni fortfarande är intresserade!

Glömde tillägga att jag bor i Västra Götaland den norra delen!

Cillabeth

Svea-
0

Bor i sthlm… men finns tillgänlig för frågor…dotter med ADHD.. ha det gott..

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.