iphone?
Jag vet att det är dyra grejer som man inte bara går och köper sådär rakt av, men är det någon här som har en? Jag har läst om dem och de verkar vara ett bra hjälpmedel utöver det att det också är en telefon förstås! Vet att det finns hjälpmedel att få från hjälpmedelcentralen, men det är inte telefon i den va? Det faktum att ha en kalender, påminnelseapparat, kunna lyssna på musik och telefon i ett- låter genialiskt! Mindre saker att glömma! Man skulle bara kunna låsa huset och bilen och kunna betala med den också
…. hmm… fast om man tappar bort den så har man ju verkligen tapat bort allt.
Vet att några har fått hjälpmedel här. En sk HANDI. Kostar bara ca 13.000 he he.
Du kan se vilka hjälpmedel som finns på www.gewa.se
Jag har prislistan hemma om du hittar något intressant annars kanske dukan få det genom LSS
Såg nu att det finns en HANDI med telefon i. Den heter 0350 HANDIFON komplett
WOW! Tack Aspie, du e bäst!!
Det var så lite så 
Men dessa funktioner finns i vanliga mobiltelefoner som inte kostar skjortan. Jag har en Nokia 6220 och den kan göra allt som du nämner.
#5 Du hann före mej!
Allt du nämner finns i min Sony Ericsson också, Lostlie!
Fast kvaliten kan ju skilja förstås. Jag tror iphone har ännu fler datorfunktioner. Och bättre musikminne?
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

En Ifone köpte min man till mej… höll på me den i ca 1 timma… sen fick ja spatt…. den va för krånglig…
När det gäller handin så får man den utskriven på recept. Jag ska hämta min den 3/11 
#5 o #6 jaaa… det flesta telefoner har idag samma funktioner…men det handlar mycket om upplägget och minnet. Vissa är helkrångliga medans andra e jättelätta…. en del har lagom minne…en del har gigantiskt minne
En del kan bara göra en sak i taget…en del klarar flera saker samtidigt… nästan som med oss människor. Vi har juh olika upplägg o tankemönster 

hur samkör ni kalender anteckningar och saker med resterande familj då???
Google mail, kalender etc går att synka med mobilen. Gmail kaleder är jättebra och man kan nå från vilken internetansluten dator som helst.
Det ska gå och skapa grupper i gmail så att varje familjemedlem har en gmailkalender och som medlem i gruppen ser man varandras kalender och borde då kuna synca ner allt.
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Jag har en iPhone, men de flesta av de funktioner jag använder finns i "vanliga" telefoner också, som anteckningar, påminnelser, musik, kamera osv.
iPhonen är bra när det gäller att synkronisera med exempelvis Outlook. Bra surf- och mailfunktioner, kartor och liknande.
Men jag skulle nog inte köpa en iPhone privat. Finns nog mycket annat som är bättre och mer lättanvända.
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
Jag vet att funktionerna finns i vanliga telefoner, men de är inte lika lättöverskådliga. Har testat syrrans iphone lite och den är så visuellt tydlig! Min vanliga mobil är krånglig att få fram kalendern på och när man väl har lyckats knappa fram den efter låååång tid, så är det krångligt att läsa av den. 
Men en Series 60 mobil (Nokia framför allt) så kan man lägga dom programmen i startläget eller vad det nu heter. Så då behövs det bara en knapptryckning.

är sugen på iphone av den anledningen att jag kommer så bra överens med min dator som är en mac…
Hade för mig att den hade fått hög skadekritik.
Faktum är att den ligger högst på skadelistan.
http://www.e24.se/pengar24/dinekonomi/telefoniinternet/artikel_1584685.e24
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else