Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikett: utredningar-hur-var-när-varför
Läst 927 ggr
VeganGeek
0

Eventuellt ny utredning på gång

Jag gjorde min utredning 1999 och fick då en DAMP diagnos, jag har nu läst och den är visserligen ganska grundlig men den gjorde mig ändå väldigt ledsen Gråter

Förutom att de lite (förvånat, nästan) konstaterar att jag har hög begåvning är allt skrivet i ett väldigt negativt tonläge, känslan av att mina föräldrar som trots allt känt mig längst ändå inte riktigt känner ming är inte munter.

Jag har nu fått en del allierade med kunskap och kontakter som vill hjälpa mig att få vettig hjälp från kunnigt folk som är insatta i ämnet i stället för att bollas runt bland den vanliga vuxenpsykiatrin där kunskaperna är små om detta (åtminstone är den det här hos den lokala psykiatrin)

Ett faktum som talar starkt för för att jag skall ha rätt till en ny utredning var att jag var så tungt medicinerad under den förra att dels har jag glömt nästan allt dels påverkade det ju det hela antar jag.

Mina föräldrar fick läsa kritierna för dels DAMP/ADHD dels för autism och konstaterade att jag uppfyllde kritierna för DAMP/ADHD men inte autism, men jag vet inte vad jag skall tro med tanke på Mammas våldsamt negativa reaktion vid tanken på att jag skulle ha en autism problematik vid ett senare tillfälle.

Nu skall det tas upp på ett möte i slutet av maj så får vi se vad nästa steg blir.

Svea-
0

känns tungt..å förvirrande.. förstår det… allt jag kan är å säga krammmm.. å krammm åå jättekram till dig.. å att jag hoppas att allt löser sig på bästa sätt för dig.. kram igen…

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

VeganGeek
0

Än så länge har inte mycket hänt. Fått besked att jag skulle få en tid för ett bedömningssamtal för att avgöra  om ny utredning kan komma ifråga.

Det var innan sommaren, sen dess har jag inte hört mer från det hållet.

Vuxenpsykatrin har meddelats om detta vid ungefär samma tidpunkt och ringde då upp mig, nu fick de inte tag i mig utan pratade med min bonussyster istället, eftersom jag inte gillar att prata i telefon med människor jag inte känner, så är jag tacksam för det.

De ville erbjuda mig att få träffa en enligt dem "väldigt trevlig AT-läkare, som skall vikariera här i sommar"  när de  fick frågan om denna läkare hade några specialkunskaper i NPF svarade de glatt, "Nej, hon kan nog inte mer än hon lärde sig på utbildningen"

Det var också ganska oklart vad vi skulle prata om exakt.

Jag avstod, att träffa ännu en psykiatriker med endast ytliga kunskaper om NPF ser jag inte direkt glädjen med, oavsett hur trevlig läkaren må vara.

Det är inte en ny kompis jag letar efter, och det blir lite väl dyrt.

Vänta förresten hon var AT-läkare, då kan hon inte vara psykatriker?

Man blir väl allmänläkare först? AT står så vitt jag vet för Allmän Tjänstgöring och sen heter det ST läkare när man vidareutbildar sig?

VeganGeek
0

Ny uppdatering i fall det är någon som läser Cool

Har nu varit på det utlovade bedömningssamtalet, väntat lite mer och till slut fått besked om att jag nu är uppsatt i kö för ny utredning, så det verkar finnas hopp!

[aspie]
0

Grattis till den nya utredningen. Önskar dig all lycka Flört

[Linsenhejhej]
0

Bra att du ska få en ny utredning, lycka till!

Svea-
0

va jätteskönt… att det går framåt!! grattis!

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

VeganGeek
0

Tack för välgångsönskningarna Glad

Jag ser fram emot den nya utredningen för hur än utfallet blir får jag en utredning som är gjord på mig inte på den drogade varianten av mig som inte har så mycket gemensamt med orginalet.

I den förra utedningen påstods att jag var "sävlig" och hypoaktiv samtidigt som det berättades hur jag alltid klättrade på inredningen som liten, jag var även extremt viljestark som liten.

Mamma pratar sig varmt om hur "normal" jag var som liten, för att sen berätta att personalen på dagis reagerade på att de tyckte att jag var så avvikande från de andra barnen (detta var på 70-talet det hette dagis då) och detta var som sagt på 70-talet då dagis körde med fri uppfostran och det mesta gick an.

Så nu är det bara att vänta igen.