ADHD och Lyrica
Funkar det eller är det för att kolla hur man funkar på medicinen för att uteslute viss diagnos med liknande symptom… Tex generaliserad ångest eller personlighets störning mot tex ADHD som har många liknande symptom??? Vad tror ni?
Hade mitt FÖRSTA läkarbesök idag och hon vill arbeta fram nån diagnos med hjälp av utredningar/test osv för att tydligare hitta fram till "rätt"…. väntetid 6 månader…så nu skrev hon ut Lyrica till mig och det känndes som hon gjorde det för att testa hur JAG (min diagnos) reagerar på den???
Fattar ni vad jag försöker få fram, i mitt osamanhängande babbel?????
Har inte hämtat dem från apoteket, är skraj för biverkningarna….. jag som inte ens kan dricka alkohol pga att jag inte gillar att "bli nån annan"…ett litet kontrollbehov där kanske!!!

Har samma motvilja som mediciner som du har. Har ändå provat tre olika antidepressiva för att gröra vården till viljes. Vem vet, kanske fungerar dom för dig?
Jag fick antidepp och sömnpiller utskrivet samtidigt som de skrev remissen om utredning. Läkaren sa att det kan öka koncentrationen. Antideppet alltså. Jag tror att jag fungerade bättre md den, tog tag i saker…
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

tack för era svar!!!!
nån mer?
Alltså jag har ingen egen erfarnehet av Lyrica men däremot av att få diverse mediciner insatta som inte hjälpt. Jag brukar inte i vanliga fall råda personer att inte ta den medicin de fått föreskriven, men jag är beredd att göra ett undantag. Jag slog upp Lyrica i fass och det var inte direkt någon rolig läsning, i fall du inte känner stort behov av medicinsk hjälp, se om du kan få något annat utskrivet, kanske Concerta som du är inne på i den andra tråden.
Lycka till!

Tack för alla svar..
Var där och pratade med sköterska om att få conserta istället… och testa det först…sa att jag vet att man kan få det innan diagnos… sen fick jag till nåt mer som inte var trovärdigt och utryckte mig hel dumt, men jag har skitsvårt att få orden rätt…
Jag blev idiot förklarad och klappad på huvet kändes det som -så gör inte läkare, de kan inte bara byta…typ…. å skriva ut nåt annat, men det kvittar väl…tycker inte att hon har belägg för lyrica heller då i så fall!!!
Sen sa de att jag behöver ju inte ta något förrens jag ev fått diagnos(utredningen startar om 6 månader då).
Jag har ju klarat mig hittillls och kan ju vänta ett tag till…
Ja idiotförklarad har man blivit många gånger men nu har jag hämtat upp så mkt kunskaper om NPF och mediciner att min psykläkare såg ut att tappa hakan. Han sa att jag verkligen visste vad jag pratade om.
Där ser man hur bra det är att skaffa sig kunskaper he he he
Oppps, det lät kanske som skryt men det var inte menat så 

#7 Va bra! Då följer du med mig som stöd då nästa gång;-)
Konstigt att man ska behöva läsa på själv…. :-(
#8 ha ha ha ja det hade jag kanske kunna göra om vi hade bott i samma kommun.
Ja allt måste man läsa sig till själv annars får man inte reda på nåt