Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikett: utanför-ämnet
Läst 2125 ggr
Svea-
0

Vad ska ni göra i dag?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja,vad ska ni göra i dag? Jag ska i väg till "jobbet".Jag tycker det är jättejobbigt att komma i väg,så nu sitter jag här tills det blir panik.Ingen bra strategi,men just nu är det bara det som funkar.

Sen har mina döttrar höstlov så jag har lite halvont i magen för dom kan ryka ihop och då kan jag ej "springa" hem och lösa det hela.Så jag är nervös oxå.

Och massa måste i huvet,sånt där akut,jag-behöver-hjälp-med saker,såsom FK,AF,SOC,osv.

VAD SKA NI GÖRA I DAG?

Kram

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

[Linsenhejhej]
0

Jag ska bowla och äta på Max med Malin idag.
Det blir nog roligt, och jag behöver komma ut lite från den här lägenheten.
Jag ska nog också fotografera, läsa, skriva och teckna lite.

Kram från Lina.

[aspie]
0

Jag ska titta på ett hus som jag kanske kan få hyra ute på landet. En röd liten stuga nära till bussen och lägre hyra än jag har nu Glad Då kanske jag äntigen får lite lugn och ro och slipper dunka dunka musik genom väggarna

[Linsenhejhej]
0

#2: Det låter härligt!

Svea-
0

åååååhhhhhhhhhhh….mysigt… !!

håller tummarna aspie..tok-hårt---

ska i väg till bussesn nu.. har vart ute med alla vovvarna.. nu ska jag i väg å rehab-praktik-jobba lite eller nått…

kram!

HannaM
0

Jag ska åka hem från min kompis som jag hälsat på och sen ska jag ta det lugnt lugnt och jättelugnt!

[aspie]
0

#4 Tack Svea för att du håller tummarna.

Lycka till med ditt idag

Svea-
0

hemma igen.. helt slut… ajajaja.. min kropp….

handlat middag.. spagetti&köttfärssås äldsta dottern lagar maten i dag.. så skönt..

dom har vart sams i dag.. superskönt.. en har tagit ut hundanra & en har diskat..

tack för såna här dagar då det faktiskt funkar…

trimma lite marsvin i kväll tror jag att jag ska göra i alla fall…

kram på er…

[aspie]
0

Det blev inget av med stugan. Det var snarare en barack på 45-50 kvadrat meter. Såg ut som en arbetarbarack så det var inget för min del. Mindre än jag har nu och jag får inte plats med allt nu.

Kanske det kommer nåt bättre i framtiden

[aspie]
0

#7 Skönt att det gick bra med allt idag Svea. Hoppas det fortsätter så Glad KRAM

snurro89
0

ja har sovit, hela dagen, har vart å hämtat min nya mobil oxå. Flört

Svea-
0

hhmmm..tråkigt aspie att det inte blev nått av med huset!

aaahhh…snurro…en sova-hela-dagen-dag---kan vara skönt ibland.. jag själv känner mig så förbannat förvirrad efter en sån sov-dag.

Samma visa i dag då.I väg till "jobbet".Stress,svett,fryser,trött,hjärtklappningar,magont,ja det är lite vad jag får ta under en dag som denna.

kram

[aspie]
0

Jag tog mig i kragen idag och har städat. Vill ha fint när mitt PO kommer kl 11. Vi ska gå igenom lite papper.

Sen har jag varit med min dotter och köpt fleecetäcken till hästarna och så har jag handlat.

Har faktiskt hunnit med ganska mkt redan. Efter mitt PO besök ska jag bara slappa efter hundpromenaden. Nåja, jag ska försöka göra mat oxå om jag orkar

Svea-
0

I dag har vi vart i kyrkan på minnesgudstjänst,vi tände ljus för min systerson/barnens kusin som gick bort för 1 år sen.Träffade i kyrkan min syster/barnes moster,min mamma/barnens mormor.Sorgen är obeskrivbar.Vi saknar honom så,vi älskar honom så..

Sen har vi börjat städa här hemma i dag.Äldsta dotter,hennes pojkvän/min svärson.Yngsta dottern har gått på en mindre fest med sin vän.

I morgon ska jag ev i väg på en utställning.Får se om jag orkar komma i väg.Planen är att vi ska fortsätta staäda upp & tvätta upp här hemma.

Planera går ju..

Hur mår ni? Och vad har ni gjort i dag..

Nu är min paus över.. kikar ev in senare å kollar om ni svarat…

Kram på er…

Svea-
0

vart hos min läkare i går å innan dess med nått form av stöd från kommunen å kikat på data till yngsta dottern.blev stressigt å jobbigt.mycket folk å ljud.å jag gillar henne från kommunen men jag blir så "rädd/stressad" än så länge med henne.vilket inte alls syns.som vanligt,utsidan säger en sak å insidan vill ingen veta om.

läkaren är bra den jag har nu.hon lyssnar på ett annat sätt än den jag hade innan.vi håller på att lära känna varandra men det känns ändå okej med denna läkaren.

i dag sitter jag som på nålar eftersom jag har 2 sjuka tonåringar hemma.å jag måste i väg snart å jobba.pust..det kan gå åt skogen eller så går det bra.

sen mår jag grymt illa å hjärtat slår för jag måste ta mig till jobbet oxå..buss..människor..illa..hjärtat..fyy..

vad har ni gjort/vad ska ni göra?

kram

[aspie]
0

Jag ska se om det finns tvättid idag. Har inte orkat tvätta på två veckor tror jag. Sen ska jag försöka städa undan lite.

Helst vill jag bara ligga på soffan för jag känner mig helt dränerad på alla krafter

Svea-
0

jjjaaaaaa……..jag med aspie.. vill bara ligga på soffan å slötitta på tv å somna lite då å då.. tvärslut e jag.. men vad hjälper det?…inget alls… aargghh…

mmm…hoppas du får lite energi till tvätten… resten kan du ta en annan dag..

kram

[aspie]
0

Det fanns ingen tvättid idag så jag får ta det i morgon. Känns som om jag har vakum i skallen eller nåt. Undrar om det beror på den nya medicinen (Lamictal)? Fasen så trött jag är på att må så här. Känns som livet är slut helt.

Är hungrig men orkar inte göra mat och äta.

Jag lägger mig nog i soffan och slö tittar på tv ändå Obestämd

[Zirre]
0

Jag ska på föreläsning.
Handlar om "barn som drömmer är i sin egen värld. Barn som inte gör som vi säger." Är skolkuratorn på jobbet som har föreläsningen.

Jag jobbar altså på en skola.

[aspie]
0

#18 Intressant föreläsning verkar det som

HannaM
0
[Linsenhejhej]
0

Jag ska nog se på TV hela kvällen.
Typiskt mig! Obestämd Jag är lat. Eller "uttråkad" är nog det rätta ordet.

[YlvaP]
0

Jag har varit på utredningssamtal idag och snart skall jag gå ner och basta för att koppla av efter dagen jobbiga sektion.

[Zirre]
0

Aspie

Föreläsningen handlade mycket om koncentrationssvårigheter. Också i samband med ADHD. Mycket intressant.
Det var dock en väldigt jobbig situation vilket märktes då jag kom ut i friska luften igen. Hade stor lust att skrika men det blev tårarna istället.

Men nu är jag hemma igen :)

[aspie]
0

#23 På vilket sätt var det jobbigt. För mkt folk eller?

[Zirre]
0

Säg så här:

Hade jag velat gå (eller bara upp och röra på mig) hade jag kunnat göra det men det hade kännts jäkligt dumt eftersom det skulle synas och så skulle man få frågan om varför man gick och det är inte alltid det är så lätt att förklara.

Då vissa saker har att göra med AS är det inte heller lätt att få alla att förstå.

[aspie]
0

#25 Aha då förstår jag hur du menar Glad

Svea-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

# 25 oj vad jag känner igen mig i det du skrev.Sitter i möten å föreläsningar lite då å då.Det är en kamp hela tiden,å när jag kommit ut därifrån så kommer det tårar.

Jag jobbade i går.Samma visa i dag igen.Ska försöka gå lite tidigare till bussen å se om jag kan få en tid i tvättstugan.Här hemma är det fortfarande sjuka döttrar.Men dom är på bättringsvägen.

Jag sitter här å varvar upp inför jobbet,bussen osv.Klappar på hunden i mitt knä för att ej varva upp "för mycket".Tittar på dom andra hundarna i soffan som sover gott..Inbjudnade å hämta täcket å slänga sig i soffan med dom!

Det här ska jag göra i dag:

Åka & jobba.

Handla middag.

Laga middag.

Ta ut mina hundar.

Det här behöver jag göra i dag:

Tvätta i tvättstugan.

Bada / trimma Ozzy.

Fixa till marsvinen.

Får se vad jag lyckas med.Åååå..helvete vad kallt det är ute!!Och jag behöver köpa typ termobrallor,underställ,jacka,vantar å mössa.Någon som vet var dom har bra & billiga såna saker?

KRam på er…

nya bebbarna på bilden…mina småtroll…hihihi

HannaM
0

#27 vad heter butiken.. hmm hi-sport, dom har förra och förrföra årets modeller ofta men till ett bra pris. Outleten i barkarby?

Svea-
0

Tack HannaM det ska jag kolla upp!

kram

Svea-
0

Halsont,frossa,värk i öronen å illamående.Jaha..men va F#N.. jag orkar inte bli dunderförkyld oxå!

Har jobbat i dag igen.Känns bra när jag väl kommit dit.Äldsta dottern har lagat middag,tacos.Det bara brände i halsen på mig.Suck.Dumma halsont!diskat eft middagen.Yngsta dottern har fixat med marsvinen.Det som finns kvar å göra hos som tar jag innan jag går till sängs.

Ozzy & Ice har blivit badade under dagen av äldsta dottern oxå.. skönt.. lite trimma & kloklipp av mig i morgon.

TVÄTTSTUGAN…har jag inte alls lyckats med.

Soppåsarna verkar bygga ett hus i hallen,alla hoppar över domRynkar på näsan Så jag får ta vagnen å slänga upp skiten på å gå i väg med,senast i morgon.

Hundarna har fått middag å mys.. Kvällspromenaden kvar.Blir nog ej en sån där härligt mysig lång runda i kväll när vi alla är försylda.

Suck!

HannaM
0

#29 och igor sport på götgatan, förrar årets sortiment därmed.

[Linsenhejhej]
0

Jag började på en ny skola idag.
Det var läskigt. Oändligt med förändringar på en och samma dag!

Svea-
0

jag e dunderförkyld

jag e galet sur över det

jag ska väl bara vara sjuk i dag då

F#N!

HannaM
0

Svea.. jag var på hi-sport igår.. mycket jackor hade dom! Såg en som jag blev alldeles kär i, vindtät, vattentät, snölås, lätt fodrad (typ skidjacka då) och med muddar i ärmarna… mums.. 550 kronor. Dom hade andra både billigare och dyrare och bra utbud av storlekar.

Svea-
0

HannaM jag SKA dit så fort vi e friska.Det verkar vara en jättebra affär.Sportsaker är ofta enkla å stilrena samt håller bättre än många andra märken.

jag fryser.. vill ha varmt å vindtätt!

kram

HannaM
0

Jo Svea, den är bra=) Beror väl lite på vad man letar efter kollade efter badkläder där något år och dom hade nästan ingenting men jackor hade dom hur mycket osm helst nu. Alla var verklgien halva ordinarie priset. Ska bara försöka skvalpa ihop lite pengar så jag kan få en jacka. Blir så kallt i regnjackan nu.