Finns det någon som är som mig?
Jag har ingen hunger eller mättnadskänsla. Ibland äter jag jättelite och ibland jättemycket, vet inte hur mycket som är lagom för mig.
Folk säger att man ska äta tills man är mätt men för att jag ska få något som liknar mättnadskänsla måste jag äta många och stora portioner och det spelar ingen roll vad det är.
Dessutom kan jag nästan glömma bort att äta bara för att jag inte känner någon hunger.
Är det någon som känner som mig?
Jag har AS.

Jag har svårt med hunger…
Oftast blir jag istället illamående om jag inte ätit eller har ätit för mycke…
#2-#3 Jag känner igen mig i er beskrivning. Jag glömmer bort att äta om jag inte blir så hungrig så jag börjar må illa. Men då kan jag istället inte äta utan jag måste dricka något lite. Äter jag mat slutar det oftast med att jag mår illa och känslan kommer tvärt. Det blir då att jag får lämna mat och får konstiga blickar då.
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Hur gammal är du Emmiiish? Kan du be någon som har "koll" att ösa på mat åt dig så du får en normalstor portion för din ålder kanske?
Och att du känner mättnad efter så mycket mat kanske beror på att magen är så övermätt så den är så utspänd soå det gör jätteont istället, fast din kropp känner inte att den har jätteont.
Har det hänt att du har kräkts (inte att stoppa fingrarna i halsen) efter du har ätit så mycket mat, som att det skulle vara för mycket mat för din mage?
#0: Jag känner igen mig.
Ibland äter jag väldigt litet, nästan ingenting.
Det händer att jag glömmer att äta frukost, och äter då ibland dagens första måltid kl. 17:00-18:00.
När jag väl äter något som jag tycker är gott (pannkakor, potatisbullar, fiskpinnar m.m) så äter jag ofta för mycket eftersom jag inte känner någon mättnad.
Men efter en stund efter för mycket ätandet brukar jag känna mig spyfärdig och sämre än sämst.

Då är det inte bara mig det är fel på då 
Jag är smal men får nog i mig vad jag ska ändå.
Det jobbiga är att när jag blir hungrig blir jag det oftast akut och vill äta nått direkt.
Tyvärr brukar jag tröttna på maten rätt snappt när jag har fått lite i mig.
#7 "Det jobbiga är att när jag blir hungrig blir jag det oftast akut och vill äta nått direkt."
Exakt som jag.

Ja det är lite störigt för det finns typ inget mellanting.
Blir jag hungrig ja då är det dags att äta nyss annars blir jag illamående istället.
Jobbigt men då är det inte bara mig det är fel på iallafall då .
Jag trodde detta hörde ihop lite med panikångersten som jag blivit diagnosterad för.
Jag kan knappt häller äta i grupp nämligen.
Absolut inte på resturang.
Vilket är synd för jag gillar gorme´t mat men har fått lära mig att laga den själv :)

#9 Kan inte heller äta på resturang och har svårt med tillfällen där man förväntas äta, sitta still, vara som alla andra… när allt fokus är på maten. Hua säger jag bara. Aldrig hungrig vid större tillställningar. Vill bara gå därifrån, ta en macka och gömma mig någonstans.
#5 Jag är 19 år och bor i egen lägenhet.
Jag kommer ihåg att äta frukost, det är resten som är svårt.
Jag har aldrig kräkts för att jag har ätit för mycket.

Kan du göra någon form av rutinför att kommma ihåg? Typ ställa klockan? Göra ett schema över dagen med mattider inskrivna? Har du någon kompis eller förälder som kan håla dig sällskap och äta och laga mat med dig någon dag i veckan så det blir lite roligare och du blir påmind? Bara tankar för att få det lite lättare.
Om du inte vet hur mycket du ska äta kanske man kan använda.. det finns väl massa program på nätet som räknar ut näringsinnehåll och vad man ska äta, dom flesta är väl tänkta till bantning men det borde ju fungera även om man bara vill veta ungefrär vad som är en lagom portion. Men då får man väl kanske väga maten.. inte så roligt kanske.

Jag är precis som du, känner väldigt, väldigt sällan någon hunger och heller ingen mättnad.
Det enda som hjälper tycker jag är att äta på fasta tider, och äta vettigt & varierat i lagoma portioner.
Samt ha någon som gärna påminner en om när det är dags att äta, själv glömmer jag det lätt och blir trött & får ont i huvudet när det gått nog långt, lågt blodsocker.
* ~* Ha en bra dag *~*
Samma här..
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you